הליכוד והבית היהודי במלחמת גרסאות - סרוגים

הליכוד והבית היהודי במלחמת גרסאות

בליכוד טוענים כי הבית היהודי משקרים, לאחר תמלולים שנחשפו מהעימות בישיבת ראשי המפלגות, וכי לנתניהו יש מודל בריטי מוכן שיובא לממשלה. הבית היהודי: "הם מתדרכים נגדינו"

הליכוד והבית היהודי במלחמת גרסאות
  האשמות הדדיות . נתניהו ובנט (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

לאחר העימות החריף שנערך בישיבת ראשי הקואליציה בין ראש הממשלה ושרי הליכוד נגד השר נפתלי בנט, בעקבות עיכובו של נתניהו לחוקק במיידי את "פסקת התגברות", בליכוד ובבית היהודי מטיחים מאז אחד בשני האשמות על שקרים שהופצו מהישיבה, וחשפו גרסאות סותרות בין ראשי המפלגות.

בתחילה, הודיע נתניהו כי יקדם את הגרסה רחבה למהלך מול בג"צ לפי המודל הבריטי (שבית המשפט לא יוכל לפסול חוקים), כמו שהציע השר יריב לוין ובניגוד לדעתו של שר האוצר משה כחלון, שנעדר מהישיבה. בתוך כך הוא התעמת עם שר החינוך נפתלי בנט על מהירות קידומה של פסקת ההתגברות.

ההצעה של בנט חלשה

לוין תקף את בנט: "אתם רוצים רק פסקת התגברות נקודתית. ההצעה הזאת חלשה, אנחנו רוצים לקדם הצעה יותר חזקה ורחבה" לדבריו, דיבר עם סמוטריץ', שהגיש לפני כשנה את הצעת חוק פסקת ההתגברות והוא הודה בפניו  שההצעה שלו "בעייתית ושיש מודלים טובים ממנה".

בליכוד טענו כי בנט היה לחוץ לאשר היום את הצעת החוק שלו. אולם, כששמע מיריב לוין שיש הצעת חוק נרחבת יותר וחזקה יותר, הוא עצר. כל ראשי המפלגות הסכימו שהמודל הבריטי שרה״מ מציע משמעותי יותר מהצעת החוק של סמוטריץ', כולל סמוטריץ' עצמו שאמר ליריב לוין הבוקר שההצעה שלו ״בעייתית״.

נתניהו מחפש לריב

אולם, ח"כ בצלאל סמוטריץ' הגיב לתדרוכי הליכוד, נגד הבית היהודי, והבהיר: "ממש לא אמרתי וזה גם לא נכון שההצעה שלי בעייתית". לדבריו, המודל הבריטי שקובע מפורשות שבג"ץ בכלל לא יכול לפסול חוקים הוא יותר טוב מפסקת ההתגברות (שאומרת שהכנסת יכולה לחוקק מחדש).

לטענתו, דברי נתניהו לקידום המודל הבריטי הוא מצד אחד הכי טוב, אך גם הכי יומרני. "השאלה אם רה"מ באמת רוצה להעביר או שהוא מחפש להתקוטט כדי להביא לבחירות מוקדמות אחרי שהוא לא הצליח בכך לפני חודש. אחרי השעתיים האחרונות קצת נראה שמה שהוא מחפש זה לריב אבל אשמח מאוד להתבדות ולראות שהוא אכן הולך להעביר את זה", האשים למולו סמוטריץ'.

בינתיים התפרסם לתקשורת תמלול מישיבת ראשי הקואליציה, כשבליכוד אומרים: "זה שקרי".

בנט: "בואו נכנס ועדת שרים לחקיקה כבר היום אחר הצהריים כדי לאשר את פסקת ההתגברות הרחבה. הגיע הזמן לעבור ממילים למעשים".

נתניהו סירב ואמר שצריך לבחון אופציה חלופית.

בנט: "היו המון שנים, הגיעה העת להכריע. אני חושש שאם לא נהיה נחושים זה יהיה מסר שגוי למסתננים ולעולם".

שר הפנים אריה דרעי: "זה יכול לפגוע במענה של בג"ץ בעניין אוגנדה".

בנט: "זה לא שווה כי זה יקרוס, פסקת ההתגברות היא הפתרון".

נתניהו הסכים איתו אך סירב לכנס ועדת שרים.

לוין: "בואו נקדם את ההצעה הבריטית – אי יכולת של בית המשפט לפסול חוקים".

בנט: "יש לכם הצעה כזו כרגע?

לוין ונתניהו: "לא".

בנט: "אוקיי, אז בואו נכנס היום ועדת שרים לחקיקה ונעביר פסקת התגברות. אם לא היום – לכו תדעו מתי כן. אם תהיה הצעה בריטית – מראש אני מודיע שאתמוך".

ליכוד: "משקרים"; בית יהודי: "אמת לאמיתה"

לדברי הליכוד, "יש מודל בריטי מוכן והוא יובא לדיון מסודר ביום ראשון. חוץ מבנט אף אחד מראשי הקואליציה לא ביקש לכנס היום ועדת שרים לחקיקה, מפני שההצעה של בנט חלשה יותר מכפי שראשי הקואליציה רוצים לקדם כעת".

בבית היהודי הגיבו: ״בפעם הבאה מציעים שאוריך (יונתן, דוברו של ראש הממשלה נתניהו, ע"ג) יישאר בפגישה עד תומה כדי להפיץ תדרוך אמין, ולא ייצא להדליף אחרי כמה דקות. הדברים כפי שהובאו – אמת לאמיתה״.

לסיכום, נתניהו מעוניין לקדם את  המודל הבריטי, שלפי לוין, "טוב יותר מההצעה שבנט מדבר עליה". ההצעה הוגשה בעבר וחתומים עליה יואל חסון, אביגדור יצחקי וסיעות חרדיות. אלא שלוין הוסיף , כי "ייתכן ונצטרך בהמשך פשרה כי צריך להעביר את החוק במליאה, אבל אני מאמין שצריך ללכת על מהלך רחב יותר שיש לו יותר קונצנזוס. ללכת היום רק על פסקת התגברות נקודתית זה יגרום נזק כי לא יעמוד בבגצ, כמו שהיה בפסקת ההתגברות בחוק הגיוס".

 

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
די !!!! אידיוטים... תתרכזו במתיחות בצפון ותפסיקו עם השטויות כרגע
הצופה | 11-04-2018 15:49
זה הזמן להתווכח???
2
מי שמכיר את סמוטריץ יודע שלא צריך להאמין לו
יובל | 11-04-2018 15:54
אדם חלקלק מלא בקומבינות
דווקא אני מכיר אותו מילדות. גם אם אני חלוק על השקפת העולם. הבחור ישר כסרגל.
אבי | 11-04-2018 18:03
ככתוב: גם במעלליו יתנכר נער אם ישר ואם זך פעולו. היה מגן על הנרדף. ואינו מזגזג. רק לפעמים עושה טעויות ככל טירון פוליטי. טוב שלאחרונה הוא לוקח את המושכות מבנט.
3
בנט לאחרונה ממתג את עצמו כבוגר האחראי.
אבי | 11-04-2018 18:07
הקמפיין כעת נסוב סביב מילה אחת אותה תשמעו רבות: זה רציני/לא רציני. כמו לא מתנצל של פעם. או אחי של ההתחלה.