מתקפה מימין נגד זועבי; חזן יעתור נגדה לבג"צ? - סרוגים

מתקפה מימין נגד זועבי; חזן יעתור נגדה לבג"צ?

לאחר שקראה זועבי באו"ם "לפלסטינים לצעוד לירושלים", בעקבות הפגנות הטרור בגבול עזה, הגיש נגדה ח"כ חזן תלונה לוועדת האתיקה, ותבע להטיל עליה את העונש המקסימלי שיש בסמכותה. אם לא, יעתור לבג"צ

author-image
מתקפה מימין נגד זועבי; חזן יעתור נגדה לבג"צ?
  (צילום: Miriam Alster/FLASH90)

לאחר שחה"כ חנין זועבי קראה באו"ם ל"מיליוני פלסטינים לצעוד לירושלים", בעקבות הפגנות הטרור בגבול עזה, הגיש היום (ראשון) חה"כ אורן חזן תלונה לוועדת האתיקה נגדה, ותובע להטיל עליה את העונש המקסימלי שיש בסמכותה. במידה ולא, "בכוונתי לעתור נגדה לבג"צ", הבהיר חזן.

מאחר "ובקריאתה זו כחברת כנסת היא לא רק פגעה בכבודו של המשכן אלא אף פגעה באופן ממשי בביטחונה של מדינת ישראל, שמשלמת לה את משכורתה, והפרה את חובת הנאמנות שאמורה להיות לה".

בנוסף לכך, לטענתו של חזן, על ועדת האתיקה להקל בעונש שהוטל עליו בעקבות "תקיפתו את חה"כ זועבי וחברי כנסת נוספים מהרשימה המשותפת לאור כך שכעת מוכח ביתר שאת כי טענותיו ופעולותיו נגדם בגין היותם תומכי טרור הן נכונות ועל כן לא היה מקום להענישו באופן כה חמור".

זועבי במטה האו"ם בניו יורק  (צילום: unca)

השר ישראל כ"ץ, הגיב גם הוא כנגד דברי זועבי ואמר, "החמאס שולח נשים וילדים לגדרות ומנסה לפגע בחיילי צה״ל, והיא תומכת במאבקם. בשנת 2000 העברתי חוק שפוסל תומכי טרור מלכהן בכנסת, והיא ורשימתה נפסלו. לצערי בג״צ מבטל בכל פעם את ההחלטה ומאפשר להם להתמודד – טעות קשה".

גם חברתו לסיעה, ח"כ ענת ברקו, אמרה בתגובה לדברי זועבי, "אני מקווה שהזיכרון של ביהמ"ש יהיה ארוך וכאשר ח״כ זועבי תתמודד בבחירות הבאות לכנסת, אפשר יהיה לשלול את זכותה להיבחר בהתאם לחוק הישראלי. מי שחותר תחת קיומה וזהותה של המדינה אסור שיהיה בכנסת ישראל".

 

חזן הוסיף, כי אין זו הפעם הראשונה שבה הוא עותר לוועדת האתיקה על מנת להעניש את זועבי, והסביר, כי "בפעם האחרונה עשיתי זאת לאחר שאמרה במהלך דיון של ועדה בכנסת כי חיילי צה"ל הם רוצחים. בתגובה, ועדת האתיקה פטרה אותה כמעט במתן צל"ש".

יעתור נגד זועבי לבג"צ

אולם בהמשך תקף את הועדה "שמניעיה עלומים ואינם מידתיים ובמידה והיא לא תטיל על חה"כ זועבי את העונש מקסימלי, בכוונתי לעתור נגדה לבג"צ".

נזכיר, כי לאחרונה החליטה ועדת האתיקה של הכנסת  להרחיק את זועבי למשך שבוע מדיוני המליאה וועדות הכנסת לאחר שכינתה כאמור את חיילי צה"ל "רוצחים". העונש יחול בשבוע הראשון של מושב הקיץ, כשאת הקובלנה נגדה הגיש ח"כ חזן.

לעומת זאת, הועדה הטילה עונש כבד במיוחד גם על חה"כ אורן חזן, שקיבל את עיצומים החמורים ביותר בתולדות הכנסת: הוא הורחק ממליאת הכנסת לחצי שנה ושכרו נשלל. לאור מקרים חוזרים ונשנים, הסבירו בוועדה את הצעד החריף כי "חזן מתנהל בכנסת באופן פרובוקטיבי ובריוני כלפי חברי כנסת שונים, ובפרט כלפי נשים וערבים"

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
5 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
זועבי
Julio | 08-04-2018 13:29
מזמן היו צריכים לגרש אותה לסוריה.
2
חנין תצטרפי לאספסוף האיסלמי מקווה שצה"ל יסגור אתך חשבון !!!
א.ש | 08-04-2018 13:32
רק כדור אחד בראש !!!
3
הבנתם את מה מעניין יותר מכל את הועדה? "נשין וערבים"
קובי | 08-04-2018 15:02
על זה הם אמרו בפרט. אז אוקי נשים אני מבין אבל למה שפגע בערבים אם בכלל פגע, זה נחשב בעוניהם חמור יותר?
4
מיסטר חזן!!! דחילק לך!! הרי הבג''ץ חקנוס אותך על הטרדת בית המשפט. יש לך עסק עם סטאליניסטים
עמוס | 08-04-2018 16:19
כנ''ל
5
חזן התמים והנאיבי לא מבין שהוא נותן לחתולים
אוראור | 09-04-2018 10:18
לשמור על השמנת - והמבין יבין.