נתניהו תוקף את טורקיה: "לא נקבל הטפות מוסר" - סרוגים

נתניהו תוקף את טורקיה: "לא נקבל הטפות מוסר"

ראש הממשלה בנימין נתניהו תקף בחריפות את נשיא טורקיה, לאחר שהמנהיג הטורקי הביע ביקורת על הרג המחבלים שפתחו באש לעברם של חיילי צה"ל במהלך "צעדת השיבה". לטענתו "הצבא המוסרי בעולם לא יקבל הטפות מוסר"

author-image
נתניהו תוקף את טורקיה: "לא נקבל הטפות מוסר"
  "לא נקבל הטפת מוסר". ראש הממשלה נתניהו (צילום: מרים אלסטר\פלאש 90)

העולם תוקף- אך בישראל מגנים על החיילים: ראש הממשלה בנימין נתניהו תקף בחריפות את נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן, בתגובה לביקורת שהטורקי מתח על ההתנהגות של צה"ל במהלך "צעדת השיבה".

"הצבא המוסרי בעולם לא יקבל הטפות מוסר ממי שבמשך שנים מפציץ אוכלוסייה אזרחית ללא הבחנה" כתב נתניהו בטוויטר. "כנראה שכך מציינים באנקרה את ה-1 באפריל".

דבריו של נתניהו מגיעים לאחר נאום שנישא אמש על ידי ארדואן בו גינה את ממשלת ישראל על ההתנהגות כלפי המפגינים. כזכור, במהלך ההפגנות 16 מפגינים- רובם פעילי טרור ידועים של חמאס והג'יהאד האיסלאמי- נהרגו. שניים מההרוגים הם מחבלים שפתחו בירי לעבר חיילי צה"ל- ונהרגו כשהחיילים ירו לעברם בהתגוננות.

"זהו טבח לא אנושי" טען ארדואן. "אני מגנה בחריפות את ממשלת ישראל על המתקפה הבלתי אנושית שלה". עוד אמר כי שוחח עם ממשל ארה"ב וביקש מהם להתערב בנושא.

גם באיראן מגנים את ישראל

כצפוי, גם באיראן גינו את הפעילות של צה"ל בסוף השבוע. "הטרוריסטים מתל אביב לא מבינים דבר מלבד שפת הכוח" אמר יו"ר הפרלמנט האיראני עלי לאריג'אני. "ההתנגדות היא הדבר החשוב בהתמודדות מול השאפתנות הציונית".

לאריג'אני הוסיף להביע ביקורת נגד נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, וקישר את הצעדה להכרתו בירושלים כבירת ישראל והעברת השגרירות המתוכננת לירושלים. "המהלכים של טראמפ בכל הנוגע להעברת שגרירות ארצו אל ירושלים  היא מזימה מסוכנת שמאיימת על הביטחון והיציבות באזור כולו" טען.

שר החוץ האיראני מוחמד זריף הוסיף וגינה גם כן את האירועים. לדבריו, "בערב פסח מכל הימים, בו מספרים על האל ששחרר את הנביא משה ואת עמו מעבדות, הציונים רצחו מפגינים פלסטינים. בושה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו