מאסיר ציון לזוכה פרס ישראל; אדלשטיין: ״אין ראוי מנתן" - סרוגים

מאסיר ציון לזוכה פרס ישראל; אדלשטיין: ״אין ראוי מנתן"

לאחר שהשר בנט, הודיע על זכייתו של נתן שרנסקי בפרס ישראל למפעל חיים, בירך אותו חברו הקרוב יו״ר הכנסת יולי אדלשטיין: "אין ראוי ממנו, הלפיד שהלך לפני המחנה. אני גאה ושמח על הענקת הפרס״

author-image
מאסיר ציון לזוכה פרס ישראל; אדלשטיין: ״אין ראוי מנתן"
  שרנסקי וריבלין (קרדיט צילום: מארק ניימן/לע"מ)

לאחר ששר החינוך, נפתלי בנט, הודיע על זכייתו של נתן שרנסקי בפרס ישראל למפעל חיים בתחום עליה וקיבוץ גלויות, בירך אותו חברו הקרוב יו״ר הכנסת יולי אדלשטיין: "אין ראוי ממנו, הלפיד שהלך לפני המחנה. אני גאה ושמח על הענקת הפרס״.

מאסיר ציון לזוכה פרס ישראל

נשיא המדינה שלח לשרנסקי "ברכות חמות לזוכה פרס ישראל לעלייה ולקיבוץ גלויות, ידידי ויקירי, השר לשעבר נתן שרנסקי". ריבלין הוסיף כי "נתן עבר דרך ארוכה ומרגשת, מאסיר ציון וסמל למאבק לעלייה ארצה של יהדות ברית המועצות, דרך חבר בכנסת ישראל ושר בכיר בממשלתה ועד לתפקידו הנוכחי כיו"ר הסוכנות היהודית".

"נתן יקר, אחרי שנים של עשייה משמעותית, שנתנה קול והנכיחה את יוצאי ברית המועצות ואת העולים באשר הם, אנו מתברכים בך כחתן פרס ישראל", סיכם הנשיא.

אין ראוי מנתן

אדלשטיין שוחח עם שרנסקי עם פרסום ההודעה, ואמר לדבריו כי ״אין ראוי מנתן לפרס ישראל לעלייה וקיבוץ גלויות. נתן, ששילם מחיר כבד כדי להגיע לארץ ישראל, פעל ושירת את המדינה במגוון תפקידים שבמסגרתם קידם וקירב את העולים ויהודי העולם לארץ ישראל ואת ארץ ישראל לעולים וליהודי העולם״.

אדלשטיין הוסיף כי: ״נתן הוא סמל לעוז פנימי, לעצמאות רוחנית וללפיד שהלך לפני המחנה. כאסיר ציון, כעולה וכחבר אני גאה ושמח על הענקת הפרס״.

ועדת הפרס התכנסה בראשותה של השופטת בדימוס שרה פריש – יו"ר הוועדה, כשלצדה החברים – הגב' איריס ראור-ברץ, מר דוד בארי, מר אבי בלשניקוב והאלוף במילואים רון טל.

בנימוקיה ציינה הועדה כי: "מפעל חיו של מר שרנסקי הינו למעשה יישום הלכה למעשה של חלום העשייה למען עלייה וקליטה. ראשית כפעיל בחו"ל, דרך היותו אסיר ציון ועד להגעתו לישראל ופעילותו ללא לאות למען העולים לארץ, כיהן בכנסת ישראל והיה שר בממשלת ישראל".

"פעילותו של מר שרנסקי היא פעילות למען העם היהודי ומדינת ישראל ומהווה התגייסות מוחלטת אשר אף הובילה לפגיעה בחירותו. סיפור חייו מהווה אות וסמל למאבק על זכותם של היהודים לעלות לארץ ישראל, להתיישב בה ולהיקלט בה בכבודה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו