נעם שליט במתקפה על אולמרט: "נכשל ותוקף חייל חטוף"

נעם שליט במתקפה על אולמרט: "נכשל ותוקף חייל חטוף"

נעם שליט, אביו של החייל גלעד שליט, שהיה בשבי חמאס חמש שנים, תקף בחריפות את ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, בעקבות דברים שכתב בספרו על בנו

author-image
שליט במתקפה על אולמרט: "נכשל ותוקף חייל חטוף"
  (צילום: אביר סולטן/ פלאש90)

נעם שליט, אביו של החייל גלעד שליט, שהיה בשבי חמאס חמש שנים, תקף היום (ראשון) בחריפות את ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, בעקבות דברים שכתב בספרו.

אמש, במהלך ריאיון שהעניק ל'החדשות', הקריא גיל ריבה קטעים מספרו של אולמרט בהם הוא מתייחס לחטיפתו של שליט: "גלעד שליט חי ושניים מחבריו לטנק קבורים באדמה", כתב אולמרט. "הוא צפה בטלוויזיה, במשחקי המונדיאל. גלעד שליט הוא אינו גיבור ואינו דוגמא – לא ללחימה, לא לגילוי אומץ לב, לא להקרבה".

היום כאמור, תקף שליט האב את אולמרט, ובשיחה ל'החדשות online' הוא אמר כי "אולמרט נכשל במשך כל המשמרת שלו ורק אומר שהייתה לו עסקה טובה יותר".

שליט הוסיף ואמר כי "זאת לא הפעם הראשונה וכנראה גם לא האחרונה שראש הממשלה אולמרט מנסה לשכתב את ההיסטוריה. הוא טען טענה מופרכת שהייתה לו עסקה טובה יותר בימי כהונתו האחרונים אבל הוא לא נכנע לדרישות החוטפים".

"לצערי", הוסיף האב, " אולמרט שוכח להזכיר שבמשך כמעט 3 שנות כהונתו, במשמרת שלו, הוא והמערכת שתחת הנהגתו נכשלו ביצירת מנופי לחץ כלשהם. מדובר על חבורה של כמה עשרות אנשי חמאס שהחזיקו חייל ישראלי שבוי כמה מאות מטרים מגבול ישראל".

בהמשך החריף שליט את הטון: "אולמרט בא חשבון ונותן ציונים לחייל לוחם שצוותו הופתע והותקף על ידי חמאס במנהרת טרור התקפית חודרת שהייתה הראשונה בכלל בעוטף. הכל כתוצאה משרשרת מחדלים בלתי מוסברים של המערכת כפי שפורטו במסקנות ועדת איילנד שהוא עצמו מינה".

על דבריו של אולמרט לפיהם גלעד שליט "אינו גיבור", אמר שליט: "אף פעם לא אמרנו שגלעד גיבור או לא גיבור. אבל בוא נסתכל על האירוע – איך היה נוהג אולמרט במקום גלעד כאשר הטנק שלו מותקף ממנהרת טרור התקפית מאחור? אולמרט נכשל במשך כל המשמרת שלו ורק אומר שהייתה לו עסקה טובה יותר, מה שלא נכון".

שליט סיפר כי העסקה שבוצעה התאפשרה רק אחרי שחמאס ויתר על כמה מהדרישות הבסיסיות שלו. "היסטורית הוא פשוט מנסה לשכתב את ההיסטוריה עם טענות מופרכות", חזר שליט על טענותיו. "הוא בוחר לבוא לתת ציונים לחייל שנקלע לסיטואציה בלתי אפשרית כאשר הצוות הותקף".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
ככה לא מדברים לחיילים שלנו
ניר | 18-03-2018 17:09
שכחתה אולמרט לקחתה שוחד ישבתה בכלא. ועל החיילים שלנו אתה עוד מעז לדבר תתבייש לך
2
לשם שינוי אולמרט צודק
רחל | 18-03-2018 19:01
גלעד שליט לא גיבור ומוטב שאביו ידום ולא יבוא בטענות. מי שצריך לבוא בטענות אלו משפחות הנרצחים מאז שחרורם של מחבלי עיסקת שליט
3
שניהם צודקים
חכם בלילה | 18-03-2018 19:49
מעניין למה גלעד שליט אינו יכול לדבר בעד עצמו. כנראה חושש משאלות מביכות...