אלפי משתתפים בהלוויית הקצין שנרצח בשומרון - סרוגים

אלפי משתתפים בהלוויית הקצין שנרצח בשומרון

אלפי אנשים הגיעו לבית העלמין הצבאי בחולון להלווייתו של סרן זיו דאוס הי"ד, שנרצח ביום שישי בפיגוע בשומרון. שר המדע אופיר אקוניס: "עונש מוות למחבלים זהו צו השעה"

author-image
אלפי משתתפים בהלוויית הקצין שנרצח בשומרון
  הלוויתו של זיו דאוס הי"ד, שנרצח בפיגוע אמש (צילום: מרים אלסטר\פלאש 90)

דרכו האחרונה של החייל: אלפים הגיעו להלווייתו של סרן זיו דאוס הי"ד, שנרצח סמוך לכניסת השבת בפיגוע הדריסה בשומרון. בין המשתתפים בהלוויה נמנים חברי הכנסת מוטי יוגב (הבית היהודי) והשר יואב גלנט (כולנו), וכן רבים מחבריו של דאוס ששירתו איתו ביחידת החילוץ וההצלה של פיקוד העורף. דאוס הוא החלל הראשון של החטיבה שנופל בפעילות מבצעית, ולאחר מותו הוחלט להעלות אותו לדרגת סרן.

דאוס בן ה-21 הותיר אחריו הורים- רונן וגלית- ושתי אחיות, שני ועדי. החייל היה הבן הבכור במשפחה שכולה, לאחר שדודו של אביו, ישראל דאוס הי"ד, נהרג בחווה הסינית במהלך מלחמת יום הכיפורים.

במהלך ההלוויה שר המדע אופיר אקוניס נשא דברים, וטען כי על הממשלה לקבוע עונש מוות למחבלים. "החיות הדו רגליות, טרוריסטים צמאי הדם, שאינם בוחלים באמצעים כדי לפגוע בכוחותינו. מי שלוקח חיים של אחרים צריך שיידע שייקחו את חייו בחזרה!" טען אקוניס. "עונש מוות למחבלים זהו צו השעה".

רבים מבני המשפחה הספידו גם כן את דאוס במהלך ההלוויה. "נחרטת לנו בנשמה. למה זה מגיע לנו? אני צריך להגיד עליו קדיש?" שאל בבכי אביו רונן. "הוא צריך להגיד עליי קדיש. זה נגד הטבע. אלוהים ישמור אותך מלמעלה, הוא לקח לי מלאך. אלוהים לוקח את כל המלאכים וכל הטובים. אלוהים ישמור".

"למה זה מגיע לנו?". משפחתו של זיו דאוס מספידה (צילום: מרים אלסטר\פלאש 90)

"זיו היה ילד שקט, אהב את האנשים, והיה צנוע" הוסיף לספר דודו יונתן. "הוא עשה הכל כדי לתרום למדינה. זיו נלחם להעלות פרופיל כדי להיות קרבי, לשרת את המדינה ולבנות אותה. יש אנשים שמונעים משנאה- ואנחנו מונעים מאהבה. בסוף מי שבא מאהבה ינצח".

מיכל סגיב, שכנת המשפחה, סיפרה כי הוא נרצח באותו התאריך שבו התגייס לפני שלוש שנים. "הוא רצה לשרת ולהיות קרבי ומאוד אהב את השירות שלו" אמרה. "הוא היה איש שיחה נעים ואדיב מאוד. ברגע ששמענו שהיה פיגוע, האמא אמרה שהיא חוששת".

חבריו ליחידה ספדו גם כן את הקצין שנהרג."אני עדיין לא מאמין ומעכל שאני מדבר עלייך בלשון עבר. אני רוצה להתעורר מהסיוט הזה ולגלות שזה לא קרה , שזה טעות" כתב באינסטגרם החייל אלמוג שנהב כחלק מהספד ארוך. "איך אפשר לעכל שאתה זה שהיית שם? שאותך המחבל הארור החליט לרצוח, אותך ואת החיילים שלך- שהיית להם כמפקד, כאיש למופת שמהווה דוגמא לכל חיילי צה"ל?"

אח שלי ,חבר שלי  אני רושם את מה שיש לי על הלב ואני עדיין לא מאמין ומעכל שאני מדבר עלייך בלשון עבר. אני רוצה להתעורר מהסיוט הזה ולגלות שזה לא קרה , שזה טעות ! שאתה בכלל בבית עם המשפחה מתכנן את חג הפסח שיבוא עלינו לטובה , כי איך אפשר לעכל שאתה זה שהיית שם !? שאותך המחבל הארור החליט לרצוח אותך ואת החיילים שלך שהיית להם כמפקד כאיש למופת שמהווה דוגמא לכל חיילי צה'ל. זיו שלי מלח הארץ ,"העייפות היא מנוחתם של הארנבים" , מי שמכיר אותך ואותי לא מבין מה זה המשפט החסר הגיון הזה אבל אני ואתה ידענו. אני לעולם לא אשכח איך אחרי שסיימנו בית ספר ולפני שהתגייסנו לצבא את אותו לילה בקפריסין בלילה שהיינו על גג העולם בלי דאגות בלי מחויבויות רק אנחנו בתקופה המאושרת בחיי  חיברנו את המשפט היפה הזה שבעצם מה שהתכוונו הוא שלא כל דבר שנראה מורכב הוא בעצם כזה ,לפעמים הדברים שנראים הכי קשים הכי מורכבים הם הדברים הכי פשוטים שיש .כאלה גם הם החיים. לכן תמיד דאגת שכולם יהיו שמחים שתמיד נהיה באנרגיות טובות שלא משנה מה קרה נדע שבסופו של דבר יהיה בסדר והכל יעבור . אח שלי אני מקווה שאתה שומר עלינו מלמעלה ודואג שיהיה לנו טוב כמו שתמיד עשית בחייך, ה' ייקום את דמך. דבר אחרון אני רוצה להגיד לך וזה תודה . תודה על כל החוויות שחווינו תודה רבה על כל הזיכרונות ממך על כל הדברים שלימדת אותי תודה שהיית חלק מהחיים שלי אני יודע שזכיתי . לנצח אחי אזכור אותך תמיד !!! לזכרו של סרן  זיו דאוס ז"ל , ת.נ.צ.ב.ה

A post shared by almog shenhav (@almog_shenhav) on

"אני מקווה שאתה שומר עלינו מלמעלה, ודואג שיהיה לנו טוב כמו שתמיד עשית בחייך" הוסיף. "ה' ייקום את דמך".

מפקד הגדוד, קדם סגן-אלוף שרון איטח, שיבח את פועלו של החייל. "עשית הכול כדי להיות לוחם, עשית את זה בהצטיינות ונכנסת למסלול החצים, ולקורס מפקדי כיתות- ושם בלטת והיית מדורג בין הראשונים בקורס" סיפר. "פקודיך הלכו אחריך בעיניים עצומות. היית נכון לכל משימה, והיווית לחייליך דוגמה אישית ומופת וגם מול פני אויב. עמדת במשימה בהצטיינות רבה".

כזכור, דאוס נהרג במהלך מבצע לאבטחת צירים בשומרון, יחד עם סמל נתנאל קהלני מאליקים. יחד עמם נפצעו שני חיילים נוספים, שמאושפזים בבית החולים בילינסון. המחבל הדורס, עלא קבהא מכפר פרטעה, הודה בחקירתו כי דרס את החיילים מתוך כוונה לרצוח על רקע לאומני. בשעות שאחרי הפיגוע כותות צה"ל פשטו על בית משפחתו וערכו מבצע רחב היקף, במסגרתו אחיו של המחבל נעצר.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
אם הוא בצבא הוא לא יכול להיות חרדי
אם הוא בצבא הוא לא יכול להיות חרדי | 18-03-2018 14:54
אם הוא בצבא הוא לא יכול להיות חרדי