בחירות? בקואליציה מושכים זמן עד להכרעת נתניהו - סרוגים

בחירות? בקואליציה מושכים זמן עד להכרעת נתניהו

בשעות הגורליות הקרובות נדון ראש הממשלה עם שר הביטחון בכדי להציל את הממשלה. במקביל, שונו זמני המליאה כשבקואליציה מנסים למשוך כמה שיותר זמן עד להכרעה שיקבל נתניהו

בחירות? בקואליציה מושכים זמן עד להכרעת נתניהו
  (צילום: Miriam Alster/FLASH90)

סביב המשבר הקואליציוני על חוק הגיוס המאיים לפרק את הממשלה, דנו הבוקר (שלישי) ראשי הקואליציה בשינויים המשמעותיים לסדר היום שבמקביל נעשים מאמצים לא ברורים בין 'הליכוד 'ל'ישראל ביתנו', להביא לדברי מקרוביהם – ליציבות הממשלה.

בכדי להציל את הממשלה, ובמשא ומתן בין ליברמן ונתניהו, צפוי הראשון להציג מתווה, לפיו, חוק הגיוס יאושר היום כפי שנקבע בטרומית בלבד עם התחייבות לשינויים בחוק לקראת קריאה ראשונה בהתאם למסקנות שיציגו במשרד הביטחון- דרישה אותה הדגיש ליברמן לאחרונה.

בישראל ביתנו צפויים להתנגד לחוק בהצבעה, כולל השרה סופה לנדבר, אך מכיוון שמדובר בהצעת חוק פרטית ולא ממשלתית היא לא תפוטר. במידה ונתניהו יחליט בכל זאת על פיטוריה של לנדבר ובכך יתפטרו כל סיעת ישראל ביתנו כפי שהודיע יו"ר המפלגה השר ליברמן – יחליט נתניהו האם הוא ממשיך בממשלה צרה בת 61 חברי כנסת או ממשיך עם הקו עליו הצהיר אתמול כי "ממשלה זו היא לא אופציה". כל זה נידון בשעות הגורליות הקרובות עד להכרעתו.

בקואליציה מנסים למשוך כמה שיותר זמן עד להכרעת נתניהו

בשל הניסיונות של הרגע האחרון למנוע בכל זאת את הבחירות, בקואליציה מנסים למשוך כמה שיותר זמן וסדר הזמנים במליאת השתנה:

16:00- פתיחת המליאה כרגיל ונאומים בני דקה של חברי הכנסת השונים.

16:30- העלאת שני חוקים של הממשלה- ספורט ורווחה להצבעה בקריאה ראשונה, יחד עם צווים של שר האוצר, בהמשך יעלו ארבעת החוקים שהגישו אתמול והיום סיעות האופוזיציה- מרצ, יש עתיד והמחנה הציוני לפיזור הכנסת, שקבלו את הסכמת יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין שהתנה זאת בעליית חוק הגיוס להצבעה.

במקביל, ועדת השרים לענייני חקיקה תדון בשעה 18:00 בערר שהגישה אתמול השרה סופה לנדבר כנגד החלטת הועדה להעביר את חוק הגיוס. לנדבר נחתה ב13:30 בשדה התעופה בישראל והגיע ישירות למשרדה. בערב תגיע לכנסת לכינוס הוועדה, שם היא צפויה לשטוח את טענותיה כנגד ההחלטה.

במידה והערר יידחה על ידי הממשלה, מה שצפוי להתרחש. ב- 20:00 (הערכה) יעלה חוק הגיוס להצבעה בקריאה טרומית במליאה ומייד אחריו לקראת השעה 21:00 יחלו הדיונים באופן רציף על חוק התקציב לקריאה שנייה ושלישית עד השעה 21:00 למחרת באופן רציף, כשההצבעות על החוק צפויות להתחיל רק מחר בערב. במידה ויתקצר הדיון, יוקדמו ההצבעות בהתראה של לכל הפחות שלוש שעות.

בתוך כך, למרות שחוק הלאום עבר הבוקר בוועדה לקריאה ראשונה, הוא לא נמצא על שולחן המליאה ולא צפוי לעלות להצבעה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו