הרב שרלו נגד קמפיין יום הזיכרון של "אם תרצו" - סרוגים

הרב שרלו נגד קמפיין יום הזיכרון של "אם תרצו"

תנועת "אם תרצו" זוכה לאהדה רבה בקרב הציבור הדתי לאומי, אבל מסתבר, לא כולם מתלהבים מהקמפיינים של אנשי הקבוצה נגד ארגוני הקרן החדשה לישראל. הרב יובל שרלו חושב כי קמפיין יום הזיכרון של "אם תרצו" מחלק את העולם לטובים ולרעים וע"י כך יוצר פירוד בעם.

author-image
הרב שרלו נגד קמפיין יום הזיכרון של "אם תרצו"
  הקמפיין של אם תרצו

הרב יובל שרלו, ראש ישיבת פתח תקווה ואחד הרבנים המובילים בציונות הדתית, יוצא נגד תנועת הסטודנטים "אם תרצו". כזכור, "אם תרצו" מובילה בחודשים האחרונים קמפיין נגד הקרן החדשה לישראל ונגד מה שהם טוענים "ניסיונות הפגיעה בחיילי צה"ל מטעם ארגוני הקרן החדשה לישראל".

לקראת יום הזיכרון פרסמה התנועה מחקר על מעורבותה של הקרן החדשה לישראל בתמיכה בארגונים הפועלים לתבוע ולהעמיד לדין את קציני צה"ל על פשעי מלחמה כביכול, שאותם עמותות וארגונים מייחסים להם.

"אם תרצו" יצאה בקמפיין אינטרנט נשכני כנגד ארגון "עדאלה", על ניסיונותיה החוזרים ונשנים של העמותה להעמיד קצינים בכירים למשפט בבית הדין הבינלאומי בהאג. ביום הזיכרון חילקה תנועת המחאה תפילת "יזכור" חדשה ובה הם קוראים לציבור לזכור מי מנסה להעמיד לדין את חיילי צה"ל ומי מממן את ארגון עדאלה.

היום, אומר לסרוגים הרב יובל שרלו, שהקמפיין של תנועת "אם תרצו", שדווקא זוכים לאהדה רבה מאוד בקרב הציבור הדתי לאומי, פוגע בחברה הישראלית ויוצר מחלוקת ופירוד. "במקום לחבר ולקשור את הציבור, הם הולכים למקומות מכעיסים ולא נכונים ובכך גורמים לפירוד בעם, אומר לסרוגים הרב שרלו.

לדברי ראש ישיבת פתח תקווה, אין הכוונה להתחמק מהוויכוח בין ימין לשמאל, אך יש לדעתו לסמן בבירור היכן עובר הגבול שבין וויכוח לגיטימי לבין הסתה. ואילו אותו קמפיין של יום הזיכרון מטעם תנועת "אם תרצו" מפספס את הנקודה. "ברגע שזה מגיע לעולם של חלוקה בין טובים ורעים ולמלחמות והכפשות – המטרה הסופית מוחמצת"

הרב שרלו תקף גם את דברי ההסתה של שדרן הרדיו גבי גזית. "אמצעי התקשורת צריכים להבין כי הרדיו הינו משאב ציבורי ועליהם להשתמש בו לא בכדי להסית אלא בכדי לאפשר לכל אחד להביע את דעתו וכי בשעה שהם מנצלים את מעמדם בכדי להסית או לקדם אג'נדה – הם מועלים בתפקידם"

דובר "אם תרצו", ארז תדמור, ביקש שלא להתייחס לדבריו של הרב שרלו.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
26 תגובות - 26 דיונים מיין לפי
1
יש נביא בעירו
שפת אמת | 23-04-2010 9:01
כל הכבוד לרב שרלו היוצא נגד התנועה 'אם תרצו' , במיוחד כאשר הרב יודע את הרוח הרעה המגיעה מהציבור הדתי לאומי אשר עלולה גם ח"ו לפגוע ברב עצמו. צריך להיות אמיץ וגיבור לקרוא בתקופה חשוכה זו כנגד מפיצי החושך והשינאה, צריכים עוד רבנים אמיצים שיקומו ויאמרו את הדברים מתוך אמונה גדולה ודאגה ליהדות.
2
...
ידין | 23-04-2010 9:19
3
כמה דברי הבל אפשר בכתבה אחת
הרב שרלו | 23-04-2010 9:23
התנועה הזאת פשוט מחזירה אותנו לשפיות. לאן הגענו? תנועה ציונית יהודית שפועלת כנגד גיס חמישי היא זו שגורמת פרוד? הדברים בכתבה זו מסוכים לציבור היהודי-ציוני יותר ממעשי אלף ערבים
4
מה עוד צריך לעשות כדי למצוא חן בעיני "המרכז"?
להקיא | 23-04-2010 9:33
כמה אפשר ללקק לאותו ציבור שמאלני שאילו היה קיים בזמן הקמת המדינה היה בודאי מצטרף לערבי חוסייני ששיתף פעולה עם הנאצים? ועל קאפו שמעתם? למדתם? עורו לפני שיהיה מאוחר. אני קורא לציבור הדתי השפוי להקיא את האיש הזה ושכמותו מקרבו! להקיא! להקיא!
5
האיש רב. פוסק בהלכות כשרות, נישואין וכו. לדעתו אין ערך
לא בשמים היא. | 23-04-2010 9:38
רב יותר מדעת כל אדם אחר בנושאים שאינם קשורים להלכה. במקרה הזה, למשל הוא טועה. בגדול. אז שהרב שרלו ישיר לו ויעזוב אותנו לנפשנו.
6
why does anyone listen to this fool
abie | 23-04-2010 9:40
im tirstu is the best thing that has happened to the non religious israelis it provides them with a rational and patriotic path. it confronts the traitors and shirlo has a problem with this? we lost gush katif because these same foolish rabbis spoke about division. maybe shirlo really is a leftist traitor
7
מאיפה הכסף של שרלו?
נותיפש | 23-04-2010 10:10
האם יכול להיות שרבני "צהר" הנתמכים ע"י קרנות תמיכה מסויימות קשורות אולי "לקרן החדשה"?
8
שימו לב מי ממן את הכנס שבו מרצה הרב שרלו...
אחד בעם | 23-04-2010 10:56
http://www.havaya.info/var/86/195209-%D7%94%D7%96%D7%9E%D7%A0%D7%94%20%D7%9C%D7%9B%D7%A0%D7%A1%20%D7%90%D7%91%D7%9C%D7%95%D7%AA-%D7%94%D7%95%D7%95%D7%99%D7%94.pdf
9
הרב שרלו המתחסד מאוס לחלוטין
איכס | 23-04-2010 11:01
10
הרב את ריבם, כנסו בבקשה חשוב מאוד
רבי נחמן | 23-04-2010 11:27
שלום לכולם, 1.כבר פורסם שאירגון צוהר ממומן ע"י הקרן החדשה. 2.הרב שרלו הופיע בערוץ 2 כשפינו את בית כנסת נווה דקלים. איך אתם שואלים?? כחתן היוצא מחופתו בחולצה לבנה, כאשר אלפים מבני עמינו מגורשים, מבוישים, עיפים ובוכים, וכבוד הרב מתראין בנחת ומתאר את הגרוש מבית הכנסת . לא ניסלח ולא נשכח.
11
סלקטיביות מעניינת
דניאל | 23-04-2010 11:47
יפה לראות שכאשר דברי הרב לא מוצאים חן, פתאום הוא מבין רק בנישואין. כשרב פוסק לטעמכם, רק אז שווה להקשיב לו, מה?
12
לכבוד רב זוכה הרב שרלו בדבריו-איש של שלום ולא של מדון
דוד | 23-04-2010 12:25
עולה ההרגשה שבחטא יסודה של אם תרצו. וכל קיומה תלוי בכך שיהא ‘שמאל’ שאותו ניתן לתקוף, קהילה לא יכולה להאריך ימים עם אג’נדה כזו. יש לטפח גם אהבה ולא רק מחלוקת
13
בפרשת הרב מוטי
יוני | 23-04-2010 12:33
ה"רב" שרלו ביצע בו וידוא הריגה תוך כדי אמירת בדיות. כולנו זוכרים ש"הרב" שרלו אמר לכל כלי תקשורת שמה שהרב מוטי עשה גרוע מהטרדה מינית ובסוף כל הבלון התנפח והמשטרה לא מצאה שום דבר נגד הרב מוטי. ל"רב" שרלו כדאי לזגור את הפסוק "אנשי דמים ומרמה אל יחצו ימיהם"
14
יואל
| 23-04-2010 12:55
א. שימו לב מי מממן את הכנס שבו הרב שרלו עלה התאנה של היהדות ואז לא מפליאים דבריו שהרי הקרן לישראל החדשה היא המממן . כניראה לדעת הרב שרלו צריך לחבק את התנועות האנטי ציוניות ,יהודיות, וישראליות ,הללו גם במחיר של התאבדות . מענין מדוע הוא בעד זוכרות - עדאללה , מחסון ווטש , ועשרות ארגונים שונאי ישראל נוספים - האם הם מממנים אותו ?
15
הרב שרלו...
אריק | 23-04-2010 14:14
עצוב מאד לראות לאן מגיעה הצביעות. הרב רק "שכח" לציין שהוא הופיע בכנס הממומן ע"י הקרן החדשה ... עצוב מאד שישנם רבנים בציבור שבשם "אחדות" מזוייפת מוכנים לשים את שמם עם כזה אירגון "פרו יהודי"
16
ל-13
גבי | 23-04-2010 15:12
שקר וכזב! לצערי הרב, כל מה שהוועדה פירסמה בנוגע לרב אלון - אמת! אני יודע שהרבה יותר נוח להאמין שלהד"ם ,אבל מידע אישי ,מדובר בדברים חמורים ביותר, גם אם אינם עבירה פלילית. אגב, המשטרה לא חקרה בכלל נכון לעכשיו..
17
ל-16
יוני | 23-04-2010 16:18
גם אתה מודה שהרב מוטי לא עשה שום מעשה פלילי וזאת בניגוד למה ששרלו אמר כאשר הוא יצא לתקשורת. בכל מקרה, האם יש תלונות על הרב מוטי מ-5 השנים האחרונות???? האם שרלו ופורום תקנה חקרו ודרשו היטב את התלונות (משנות ה-80)??? לפי מה שאבישי בן חיים פירסם במעריב, לא היתה בשום אופן דרישה וחקירה (שלא לדבר על ההיטב) וההתנהלות של פורום תקנה בכל מה שקשור לחקירה היתה לא יותר מבדיחה עצובה. לגופו של עיניין, האם לשרלו כל כך ברור שהרב מוטי לא עשה תשובה(במקרה שהוא חטא)????? הרי פורום תקנה פירסמו שהרב מוטי הביא מומחה שטען שהיתה לו מחלה והוא נרפא ממנה, אז למה שרלו מסנגר על כל עוכרי ישראל ולרב מוטי הוא עשה הוצאה להורג ווידוא הריגה???????
18
הרב שרלו אולי מספיק עם השטויות???
נתנאל | 23-04-2010 16:40
לא נמאס לך כבר להתחסד אל השמאל הקיצוני? זה נראה כל כך רע שהשמאל הקיצוני מקובל עליך כי 'יש מקום לכולם' אבל את אחיך מהימין אתה מגנה ותוקף תחת כל עץ רענן ובכל הזדמנות שרק ניתן. אל תגיד שאתה מגנה גם את גבי גזית- זה פתטי. האין הגינוי הזה נועד בסך הכל להשתקת המצפון וסימון וי. סביר להניח שכן. הרב, מספיק לפגוע במחנה הימני והדתי עם הגינויים הבלתי פוסקים והבלתי נסבלים האלה. תעשה חשבון נפש ואני מקווה שתבין שלהרוס את המחנה שלך (הימין והדתיים) כדי למצוא חן בעיני הברנז'ה (השמאל החילוני-אשכנזי-ליברלי) זו אופציה רעה, שממאיסה אותך על הציבור שלך!
19
לכל המגיבים נגד הרב
שפת אמת | 23-04-2010 17:38
אתם חבורה של עם הארץ, בורים, אנשים שלא יודעים לקרוא, מסיתים ומוסתים חבורה של קנאים שאין בתוכם חוכמה בעלי לשון ארוכה ורעל בלב ובנשמה, אתם לא יהודים ולא בני יהודים אתם כת של תמהונים. מי שלא מבין את הדברים שנגדם יוצא הרב איננו יכול להיקרא צלם אנוש אלא בהמה טמאה יותר חכמה ממנו. הרב יוצא כנגד מסע ההסתה והדרך שבחרה 'אם תרצו' ואיננו יוצא כנגד העקרונות של התנועה אשר אני משוכנע ( לצערי ) שהרב תומך בתנועה ובתפישת עולמה הציונית. רק הדרך שהיא פונה אל הציבור, הכלים שבה היא משתמשת הם הביקורת של הרב. עכשיו לאחר שהשתלחתם ברב וחגגתם בדברי ההבל שלכם לכו לבית הכנסת ותתחפשו ליהודים
20
ל-4 - היו גם היו, והפלא ופלא הם לא נהגו כפי שכתבת. אחד
ערן ארבלסי | 25-04-2010 0:27
מהם אפילו חתום על מגילת העצמאות (מאיר וילנר). חלקם לחמו במלחמת העצמאות (אורי אבנרי, עמוס קינן ועוד) על-אף שעמדותיהם לא היו שונות בהרבה. לא כל מיש לא מסכים איתך רוצה ברעת המדינה.
21
תגובת הרב שרלו באתר מורשת - אנשי סרוגים, לעיונכם הדחוף
שלומי | 25-04-2010 9:48
"א. מעולם לא אמרתי שום דבר על ''אם תרצו'' - לא בעד ולא נגד, לא באופן ישיר ולא עקיף, לא כלכלי ולא ענייני. אף מילה. מעבר לכך, אני לא יוצא נגד בחריפות בשום מקרה ובשום מצב, ובדרך כלל רק כותב את עמדתי. מה שכתב אפוא אתר סרוגים הוא שקר מוחלט, והמצאה המצוצה מהאצבע. אני מבקש להדגיש כי איני טוען שדברי הוצאו מהקשרם (איני נזקק בכלל לטיעון נדוש זה, וגם מה שפורסם בעבר בשמי - מעולם לא אמרתי), אלא שמעולם לא דברתי על ''אם תרצו'', ומה שכתוב בסרוגים אינו קשור אלי בשום דרך ובשום צורה. מה אפוא יכול אדם לעשות מול דברי שקר המפורסמים ? ב. הדבר היחיד שאמרתי לסרוגים הוא כי ניהול מאבק דרך ה''יזכור'' (בו יוזמות מסוימות הכניסו ליום הזיכרון לחללי כוחות הביטחון ונפגעי הטרור גם מאבק פוליטי) אינו נראה בעיני, והוא הכנסת פילוג ביום היחיד שיש בו אחדות רבה. ג. מעולם לא היה לי קשר עם הקרן החדשה לישראל - לא ישיר ולא עקיף, לא כלכלי ולא ענייני, משום סוג ובשום צורה. מעבר לכך, אינני ממומן, בשום צורה ובשום דרך. אני נבוך מאוד מההשתלחות בפרסומים, ואיני יודע מה לעשות עם עובדה זו, מלבד לכאוב לאן הגענו. "
22
האמת והרב שרלו....
אריק | 25-04-2010 21:24
בהתייחס לתגובה מס 21: בסעיף ג (נכון לציטוט שמובא כאן...) נכתב:"מעולם לא היה לי קשר עם הקרן החדשה לישראל – לא ישיר ולא עקיף, לא כלכלי ולא ענייני, משום סוג ובשום צורה. מעבר לכך, אינני ממומן, בשום צורה ובשום דרך." העובדות מדברות אחרת: ביום ה' י"ח בשבט תשס"ט 12.2.2009 נערך כנס בסמינר הקיבוצים בתל אביב. ע"י ארגון בשם הוויה. בנושא :"אבלות בהוויה הישראלית-בין אבל פרטי לאבל קולקטיבי,האם יש לנו עדיין טקס אבלות משותף?" הכנס מתחיל בשעה 8:30 (מושב ראשון) ולאחר הרצאה של אסא כשר והפסקה ב-15:30 מתחיל מושב שני בו יש רב שיח בין כמה משתתפים ביניהם הרב..יובל שרלו! למטה בהזמנה שחור על גבי לבן או יותר נכון לבן על גבי אדום כתוב "תוכניות הוויה מתקיימות בתמיכת הקרן החדשה לישראל וקרן פוזן" מותר לציין שבארגונים שרשומים שם ישנם כמה הממומנים ע"י הקרן לישראל חדשה (ככה קוראים להם) .: תרשמו בגוגל : "הזמנה לטקס אבלות הוויה" הקובץ הראשון PDF ,תראו בעצמכם. מקום נוסף.... מדרשת הגולן ,חיספין יום חמישי 9 ליולי 2009 . כנס של ארגון מעגלי צדק (שכואב לי ממש אבל ממש לראות מי תומך בו) הנתמך ע"י שתי"ל -הקרן החדשה לישראל. בין שמות הנואמים שרובם נואמים קבועים בכנסים של הקרן מופיע אחד ולא אחר הרב..יובל שרלו.!! לגבי הכנס הזה החומר מופיע באתר "שתיל" קרי הקרן החדשה לישראל וכל בעל אצבע יכול להקליק ולראות בעצמו. אני לא יודע איך ניתן לומר "מעולם לא היה לי קשר עם הקרן החדשה לישראל – לא ישיר ולא עקיף" בזמן שאתה מופיע בכנסים הממומנים /נתמכים ע"י הקרן החדשה לישראל, ואיזה סוג של קשר זה ישיר? עקיף? תמהתי..... מאד מאד...
23
לא השתכנעתי כהוא זה.
יוני ו | 04-05-2010 19:20
א. רמת ההשתלחות של טוקבקיסטים ברב שאומר (הוא כנראה לא אמר, אבל לא זה העיקרון) דברים שאינם לרוחם, פשוט מגעיל. מותר גם לא להסכים איתכם, וזה לא הופך אנשים לבוגדים, וכו'. ב. למגיב 22- הרב מוזמן למיליון כנסים, שיחות, הרצאות, וכו'. אין זה משנה את דבריו שבע"פ, את ספריו, ואת מאמריו, מי שמממן כנסים אלו. אם תנועת אל קעידה תזמין אותי לדבר בכנס, ואני חושב שאוכל לומר מילים שיתרמו לאנושות, אשמח לעשות זאת. זה שהרב שרלו דיבר בכנס שמימנו מספר תנועות (לפחות 4), כפי שכתוב במסמך ה-PDF שהפנית אליו, לא משנה כלום לדעותיו. יש להתמודד עניינית עם דעות אחרות, ולא עם האשמותף במיוחד שקריות.
24
צר לי עליכם אחיי
ציוני אך לא ימני | 21-06-2010 15:59
חבר'ה: ירדתם מהפסים. איבדתם כל יכולת לשמוע מישהו שאומר משהו שונה מדעתכם, מבלי ישר להטיל בו דופי. איבדתם גם כל יכולת להסתכל על אדם שש לו פירוש שונה משלכם לציונות או ליהדות. צר לי עליכם. לא תגיעו רחק אם לא תשובו קצת לאחור.
25
הרב שרלו - או הרב שרלטנו
עופר | 29-06-2010 6:10
רוח הציונות המתחדשת כנראה מפחידה את הרב הנכבד, או כפי שאחרים רומזים - כנראה שיש לו מה להפסיד מפועלם המפלא של אנשי אם תרצו. הסבר מתבקש...
26
ל-25 "פועלם המפלא של אנשי אם תרצו" = השחרת פועלו של אחר
דוד | 29-06-2010 10:11
וזה נגד רוח התורה ורוח היהדות שמדברת על 'איזהו מכובד המכבד את הבריות' אין כל כבוד בפועלם של 'אם תרצו'