שני חיילים נפצעו קשה ממטען חבלה שהופעל נגדם - סרוגים

שני חיילים נפצעו קשה ממטען חבלה שהופעל נגדם

מטען חבלה שהיה מונח בתוך דגל פלסטין שהונח על הגדר בגבול עזה, הופעל לעבר כוח צה"ל בשעה שהגיעו להוריד אותו. בתגובה, טנק ירה לעבר עמדת תצפית של הג'יהאד האיסלאמי

שני חיילים נפצעו קשה ממטען חבלה שהופעל נגדם
  התגובה למטען: ירי מטנקים. טנק צה"ל בגבול רצועת עזה במהלך מבצע צוק איתן (צילום: אלברט סדיקוב\פלאש 90)

תקיפה בדרום: מטען חבלה הופעל היום (שבת) אחר הצהריים לעבר כוחות צה"ל שהגיעו לגבול הדרומי של רצועת עזה בעקבות דגל פלסטין שנתלה אתמול על הגדר. המטען הוסתר בתוכו כדי שהכוח יוריד אותו, וכתוצאה מכך החיילים יפגעו.

בתגובה לתקיפה, צה"ל ירה מטנקים לעבר עמדת תצפית הסמוכה לחאן יונס בדרום הרצועה השייכת לארגון הג'יהאד האיסלאמי. אמצעי התקשורת הפלסטיניים דיווחו על פיצוץ שהתרחש סמוך לגבול הרצועה, אך לא מסרו פרטים נוספים על האירוע.

על אף האירוע, תושבי היישובים בעוטף עזה לא קיבלו הנחיות מיוחדות. דוברות המועצה האזורית אשכול מסרה לאחר התקיפה כי "למעט שמיעת פיצוץ עמום ביישובים הסמוכים, אין לאירוע כל השלכה על היישובים, ואין שינוי בהנחיות לתושבים".

מדובר צה"ל נמסר כי "היום נפצעו באורח קשה שני חיילי צה"ל ושני חיילים נוספים באורחים בינוני וקל כתוצאה מהפעלת מטען כנגד כוח צה"ל שפעל בסמוך לגדר הגבול בדרום רצועת עזה . החיילים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים. הודעה נמסרה למשפחות הנפגעים".

הפעלת מטען חבלה נחשבת לאירוע חריג באזור רצועת עזה, אך מקרים דומים התרחשו בעבר בשנת 2015 ו-2016. מטען החבלה הופעל היום באזור שבו נמצאו לפני מספר חודשים שתי מנהרות טרור של החמאס ושל הג'יהאד האיסלאמי הפלסטיני.

התקרית הנוכחית היא החמורה ביותר המתרחשת בגבול רצועת עזה מאז סיום מבצע "צוק איתן" בשנת 2014. בשבוע שעבר התרחשו עימותים בארבעה מוקדים שונים בגבול הרצועה, במהלכם נפצעו כ-14 פלסטינים מאש כוחות צה"ל.

האירוע הוביל לזעם רב בתקשורת הפלסטינית, שדיווחה כי אחד המפגינים נפצע קשות. בדובר צה"ל הסבירו אז כי המפגינים הבעירו צמיגים ויידו אבנים לעבר החיילים שנכחו במקום, כשלדבריהם רק במקרים שבהם נשקפה סכנה ממשית בוצע ירי. כוחות צה"ל לא נפצעו כלל בעימותים.

 

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
יכלו להטיס רחפן
דוד | 17-02-2018 20:32
למה לסכן חיילים?