המודיעין בארה"ב מזהיר: "אל תקנו טלפון של וואוויי" - סרוגים

המודיעין בארה"ב מזהיר: "אל תקנו טלפון של וואוויי"

בכירי המודיעין בארה"ב פרסמו הודעה בה הזהירו את הציבור שלא לקנות סארטפונים של חברת וואוויי. לדבריהם, היצרנית הסינית חשודה בריגול אחרי המשתמשים במכשיריה והעברת מידע עליהם למקורות חיצוניים

המודיעין בארה"ב מזהיר: "אל תקנו טלפון של וואוויי"
  עשוי להוות סכנה? סמארטפון P10 Plus של וואוויי (צילום: שאטרסטוק)

מתכננים לקנות סמארטפון חדש בקרוב? כדאי שתיזהרו: בכירי המודיעין בארה"ב, ביניהם ראשי ה-FBI, ה-CIA, ה-NSA ומנהל הביטחון הלאומי האמריקני, פרסמו הודעת אזהרה בה המליצו לציבור שלא לקנות או להשתמש בסמארטפונים של חברת וואוויי (Huawei), מתוך חשש שהטלפונים של החברה מהווים סיכון ביטחוני.

בהודעתם הבכירים טענו כי היצרנית הסינית חשודה בריגול אחרי המשתמשים במכשיריה, וכן בגניבה והעברת מידע על המשתמשים למקורות חיצוניים. "אנחנו מאוד מודאגים מהסיכונים של הענקת האפשרות לכל חברה להחזיק בעמדות כוח בתוך רשתות התקשורת שלנו, בייחוד כשמדובר בחברות המחוייבת לממשלות זרות, שלא בהכרח שותפות לערכים שלנו" אמר מנהל ה-FBI כריס וריי בהודעה. "זה נותן להם את היכולת להפעיל לחץ או לשלוט על תשתית התקשורת שלנו, לשנות או לגנוב מידע, ולרגל בחשאי אחר אזרחים מבלי להתגלות".

בעקבות ההודעה חברות הסלולר האמריקאיות הודיעו כי לא ימכרו את מכשירי החברה בחנויות שלהם. חברת וואוויי ניסתה בעבר לשתף פעולה עם החברות המובילות, ביניהן רשתות AT&T ו-Verizon, אך בסופו של דבר לא הצליחה להגיע להסכמים איתם. בגורמי המודיעין שיבחו את פעולת חברות הסלולר על ההחלטה. "זהו אתגר גדול בשבילכם, ואני חושב שהוא רק ילך ויגבר" אמר ראש ה-NSA מייקל רוג'רס. "אתם צריכים להסתכל טוב מאד על חברות כאלו".

חברת וואוויי נמיהרה להגיב להודעה, וטענה שהיא לא מהווה סיכון בטיחותי. "וואוויי מודעת למגוון הפעילויות של ממשלת ארה”ב שמטרתן היא לעכב לכאורה את עסקיה של החברה בשוק האמריקאי" טענו בחברה. "אנו זוכים לתמיכה של ממשלות ולקוחות ב-170 מדינות בכל רחבי העולם. וואוויי לא מציבה סיכון אבטחה גדול יותר מכל ספק תקשורת או אינטנרט אחר בעולם".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו