סערת הרב קלנר: התלמידות מהמדרשה שוברות שתיקה - סרוגים

סערת הרב קלנר: התלמידות מהמדרשה שוברות שתיקה

כמאה מתלמידותיו של הרב יוסף קלנר, שיגרו לו מכתב חיזוק בעקבות הסערה התקשורתית שהתעוררה בעקבות דבריו: "שיעור אחד, גם אם צרם את אוזנינו בסגנונו, אין בו כדי לשנות את כל שאנו יודעות על הרב"

author-image
סערת הרב קלנר: התלמידות מהמדרשה שוברות שתיקה
  (צילום: יוטיוב/ TheBneidavidChannel)

שבוע לאחר שהסערה שהתעוררה בעקבות דבריו שהתפרשו כהעלבת נשים, כמאה מתלמידותיו של הרב יוסף קלנר, שיגרו לו מכתב חיזוק בו הן קובלות על הסילוף והעריכה המגמתיים, לטענתן, שנעשו לדברי הרב, ומעידות כי מהיכרותם את תורת הרב קלנר לאורך השנים עולה תמונה אחרת לגמרי מזאת שהוצגה באמצעי התקשורת.

נציין, כי במהלך דבריו התייחס הרב קלנר לשנים בהן לימד במדרשות ואמר כי בשיעורים שלו הוא היה מעדיף שהן יסרגו כיפות כדי לא לבזבז את הזמן שלהן. הרב קלנר פרסם התנצלות על דבריו, אך לאחר מספר ימים חזר בו וטען כי דבריו עברו "עריכה זדונית ומטופשת".

כעת מבקשות תלמידותיו לה להפוך את אותם הדברים לחזות הכל: "שיעור אחד, גם אם צרם את אוזנינו בסגנונו", כותבות התלמידות, "אין בו כדי לשנות את כל שאנו יודעות על הרב".

צפו בדבריו של הרב קלנר שעוררו סערה

לדבריהן, "דרכו של הרב מעולם היא הוספת אור ותורה, כבוד לנשיות בכלל ולכל אישה ונערה באופן פרטי. יעידו על כך אלפי שעות של השקעה בנו ובחברותינו, מאות שיעורים ושיחות אישיות, שעיצבו את עולמנו הפנימי והרוחני".

חגית, בוגרת מדרשה, אחת מיוזמות המכתב, מספרת: "הרבה בנות שלמדו ושמעו שיעורים לאורך תקופה ארוכה מהרב קלנר המומות מהעליהום התקשורתי שנעשה פה. זה ממש נראה שמישהו מנסה בכוח להוציא את הרב כשוביניסט ושונא נשים".

"אנחנו מכירות היטב את משנתו, ויודעות מכלי ראשון עד כמה רב המרחק בין ההסברה העקרונית של השונות הנפשית והמעשית בין איש לאשה, לבין שוביניזם וזלזול בנשים. אנחנו מקוות שהציבור הרחב יגלה יותר אינטלגנציה מהאופן שבו הוצגו הדברים בתקשורת".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
15 תגובות - 7 דיונים מיין לפי
1
שרקי יצטרך לעבוד קשה ערב יום הכיפורים
שי | 13-02-2018 10:09
הוא השיג רייטינג קל וזול (בואו נחטט בשיעורים של הרבנים ובטוח נמצא אמירה שאינה פוליטיקלי קורקט) וביזה תלמיד חכם.
לא יעזור לו. בפרט שהחזיק בזה
המעניש | 18-02-2018 10:53
ידווח מגהנום עם סגל ביחד ויראינו את עזריה
השיעורים היו ביוטיוב, כמו שיעורים רבים אחרים
ג | 14-02-2018 10:55
אם ישנם בשיעורים 7 דקות רצופות של דברים שהציבור יכול להבין שלא כראוי אחד משני דברים: או שהדברים לא יאמרו בצורה הזאת, או שלא יפורסמו באתר אינטרנט. ושנית: להאשים את שרקי ולהגן על התנהלות הרב קלנר זו התנהלות חסרת הגיון
ל- ג
אדם שחשב לפני שכתב | 14-02-2018 8:57
השיעור פורסם באתר בני דוד בתור חלק מסדרת שיעורים, זה אמור להיות ברור לכל אדם עם שכל שעל מנת להבין את דברי הרב צריך לשמוע את כל השיעורים ולא לחתוך שיעור אחד ולערוך אותו בצורה כל כך מעוותת! השיעורים האלו נגישים לכולם אבל רוב מי שצופה בהם הם אנשים מביני עניין, הכתב הנגיש את השיעור בצורה מעוותת וחסרת כל היגיון לכלל הציבור שלא בהכרח מבין את השיעורים של הרב קלנר.
חכמים הזהרו בדבריכם, שאם יש בהם משהו שלא מתאים לציבור,
ג | 13-02-2018 22:14
חכמים הזהרו בדבריכם, שאם יש בהם משהו שלא מתאים לציבור, אל תפרסמו אותו לציבור. מהו הבזיון? הרב פרסם באינטרנט את השיעור שלו, וכיוון בכך שכמה שיותר אנשים ישמעו אותו. בא יאיר שרק וסייע בידו. איך אפשר ביד אחת לטעון ששרקי נהג לא כשורה, ושהרב נהג כשורה?
השיעור של הרב קלנר היה נגיש לכל דורש באתר של המכינה
הש"ג אשם | 13-02-2018 18:30
לכן לא ברור מה כל כך סנסציוני בגילוי של ערוץ 12 שלמעשה כפו את כל העניין על יאיר שרקי שהרי לא הוא הביא את הסרטון (הערוך) לדסק. ואם לא הוא היה מפרשן אותו בשידור, היה עושה את זה מישהו אחר ושרקי היה אולי מאבד את משרתו.
2
לשי
ניסן | 13-02-2018 10:25
אולי הרב קלנר יעשה תשובה - מה דעתך להוציא שם רע על מחצית האוכלוסיה
אין לו על מה לחזור בתשובה
יעל | 13-02-2018 12:37
אמר דברים נכונים
3
התלמידות צודקות
זאב | 13-02-2018 11:53
יפה שתיקה לחכמים לא צריך לתת תשובה לכל כתבה בעיתונות וודאי לא להיתנצל ולההיתחכם אם כל מיני תשובות והסברים הרבנים לא חיבים לאף אחד כלום ומי שלא רוצה ללמוד תורה ומחשבה מהרב הזה שילך לאן שהוא רוצה
4
כמו נשים מוכות שמגינות על הבעל
אז מה | 13-02-2018 16:28
גם נשים מוכות מגינות תכופותעל הבעל שמגיעה המשטרה. בסוף הן מקבלות שכל ועוזבות את הבית.
אדוני צריך להחליט על יחסו לנשים
אביתר | 14-02-2018 3:30
אם הן שפוטות ואינן פועלות ע"פ שכל - שזה יהיה לכל הכיוונים, ואם הן יכולות להחליט ולהביע דעה בעצמן - שגם זה יהיה לכל הכיוונים.
5
שאלה לתלמידות
גיל-עד אלקין , חיפה | 13-02-2018 19:06
הרצון שלכן להגן על הרב קלנר מובן וברור - הייתן תלמידות שלו ויש לכן אליו פינה חמה בלבד . יצא לי לשמוע את הרב קלנר מהצד בעבר ומההכרות השטחית שלי איתו הוא נראה רב ואדם שמשדר חכמה וחום לצד סמכותיות ועדיין ... עדיין מאוד גדול - איך אתן מרגישות עם זה שבנסיגה מההתנצלות שלו הוא השווה את המדרשות לנשים כמוסד פסיכיאטרי .זה לא מראה על כבוד גדול אליכן . שוב , לא מוסד להוספת מידת טובות , בניית הנפש , לתרומה לעצמכן אלא כתור מוסד גמילה( אני מצטט מדבריו ) . איך אתן מסתדרות אם זה שהוא אמר שלדעתו הלימוד הזה בזבוז זמן , והדבר היעיל היחיד מבחינתו כשאתן סורגות . לדעתי אתן צריכות לעשות בדק בית עם עצמכן ...
לא הבנתתרב.
אמציה | 18-02-2018 10:56
בגלל שטימאו תתרבות ושיגעו תנשים לכן המידרשות במקרה הפחות כרוע זה ברירת מחדל כו מקוה שהבנת עכשיו.
6
תמצאו לי צדיקה נחמדה 33 שם אתחתן איתה
איזה כיף | 18-02-2018 10:52
השמדת האומה הפמניסוטית לא הצליחה רבנו הציל את הבנות אם לא החיסון שלו והיושר שלהם בגלל זה בין השאר אי טפשר לדעת איך היו מגחבות היום. זכו איזה כיף מרנין תלב
7
סתומות
מישו | 18-02-2018 17:25
הרב צודק. אתן אכן סתומות אם אתם עדיין מקשיבות לזיבולי שכל שלו..