מדרשה חדשה לבנות שירות לאומי בקרית מוצקין - סרוגים

מדרשה חדשה לבנות שירות לאומי בקרית מוצקין

מדרשה חדשה לבנות נפתחת השבוע בקרית מוצקין, מקימות המדרשה שתי בנות עשרים ממורשת ומקרית שמואל שמספרות כי הרגישו שחסר תורה באזור הקריות לבנות דתיות בתקופת השרות לאומי ובשלב מעליו ויזמו את הקמת המדרשה

author-image
מדרשה חדשה לבנות שירות לאומי בקרית מוצקין
  (צילום: באדיבות המצלם)

תגידו מזל טוב. מדרשה חדשה לבנות שירות לאומי והשנים שאחרי נפתחת השבוע בקרית מוצקין.

מקימות המדרשה צהלה בוכניק ממורשת ורחלי וקנין מקרית שמואל הן בוגרות אולפנת 'סגולה' בקרית מוצקין שהרגישו כי חסר תורה באזור הקריות לבנות דתיות. השתיים סיימו לפני חצי שנה שרות לאומי בן שנתיים ועכשיו לקראת התואר שמו לב שאין מקום ומסגרת שבה אפשר ללמוד ולהבנות מבחינה תורנית לא בצורה יום יומית ואפילו לא באופן חד שבועי.

לצורך המהלך פנו הבנות לרוחמה חזות מנהלת אולפנת סגולה, סיפרו לה ולמחנך נדב זלצמן – תושב קרית שמואל, והשניים התחברו לרעיון ופרסו את חסותם על המדרשה לפחות בשלב הראשוני.

על הצורך במדרשה לבנות בקריות הסבירה צהלה: "בשנה שעברה במהלך השרות לאומי הייתי במדרשת אוריה בגבעת שמואל וראיתי את הכוחות הרבים שנותנת מדרשת ערב פעם בשבוע לבת השרות לאורך כל השבוע, עכשיו שנה לאחר השירות שמתי לב לחוסר הזה באזור הצפון, יש מדרשות רבות לבנות ואפילו שיעורים רבים לנשים אך כולם פונות או לתוכנית מלאה של כל השבוע או למבוגרות ולשיעורים בודדים וככה נוצר מצב של פספוס הגיל המשמעותי והחשוב הזה של בוגרות שירות בתחילת הלימודים".

עוד לפני הפרסום – הרשמה מפתיעה

רחלי מוסיפה ומספרת שהן נדהמו מהמהירות בה תפס הרעיון שעוד לפני שהוציאו פרסום הרעיון עבר מפה לאוזן ונרשמו למעלה מ10 בנות למדרשה ורבות מתעניינות.

צהלה מוסיפה "חלק מהרצון שלנו באמת לתת כוחות לבנות למשך כל השבוע וכל השירות, המדרשה תשים דגש מיוחד על חיבור וקשר אישי בין המדרשה לבנות. המטרה של המדרשה היא שיהיה באמת מקום שיכול לכוון הבת ולנתב אותה לחיי תורה ועבודת ה' במהלך חייה תוך חיבור קבוע למקום תורני ולדמויות שאיתם אפשר להתייעץ'".

יום הכרות למדרשה יכלול סדרת שיעורים מפי רבני המדרשה, המגיעים מהישיבות ומהגרעינים התורניים בחיפה ובעכו.

הרב חננאל זייני, ר"מ בישיבת ההסדר בחיפה יעביר שיעור בנושא "בניין אמונה- עולמה הרוחני של הבת הדתייה והתמודדות עם קשיים באמונה". הרב בניה גץ ר"מ בישיבת ההסדר עכו יעביר שיעור בנושא תיקון המידות – תיקון הנפש. לאחר מכן יתקיים שיעור מפי הרבנית טל דנה מהגרעין התורני בעכו, אודות זוגיות ובניית משפחה יהודית בדרך התורה.

בנוסף בכל שבוע כחלק מהרצון לחבר את הבנות לקשר שבין התורה לחיים האקטואליים עצמם בכל שבוע יתקיים גם שיעור עם רב הישוב מורשת, הרב יצחק כהן על החיבור בין פרשת השבוע לחיים עצמם".

"נכון לעכשיו המדרשה תפעל ערב אחד בלבד בשבוע אך יש כוונה בהמשך לבנות שירצו לעבור לשני ערבים בשבוע. אנו מתחילות עכשיו בפרסום המדרשה גם בחוץ באופן נרחב ומאמינות שיגיעו ויהיו שותפות במדרשה עשרות בנות."

==

בנות המעוניינות לשמוע, לבוא ולהכיר מוזמנות ליום הכרות שיתקיים השבוע ביום רביעי כ"ט בשבט (14 פבר') בשעה 17:00 באולפנת סגולה בקרית מוצקין.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו