סמוטריץ': "מדובר בלא פחות מרעידת אדמה" - סרוגים

סמוטריץ': "מדובר בלא פחות מרעידת אדמה"

חבר הכנסת מהבית היהודי מביע דאגה מהעימות הפומבי בין ראש הממשלה נתניהו, למפכ"ל המשטרה רוני אלשיך, ופנה ליו"ר ועדת הפנים, חבר הכנסת מיקי זוהר וביקש ממנו לחקור את הנושא

סמוטריץ': "מדובר בלא פחות מרעידת אדמה"
  (צילום: מרים אלסטר/ פלאש90)

חבר הכנסת מהבית היהודי, בצלאל סמוטריץ', מביע דאגה מהעימות הפומבי בין ראש הממשלה נתניהו, למפכ"ל המשטרה רוני אלשיך, ופנה ליו"ר ועדת הפנים, חבר הכנסת מיקי זוהר וביקש ממנו לחקור את הנושא. סמוטריץ' אף תיאר את ההאשמות של אלשיך נגד נתניהו כ"רעידת אדמה".

תחת הכותרת 'בקשה לקיום דיון דחוף', כתב סמוטריץ' לזוהר: "אני מניח שגם אתה – כמוני וכמו מרבית אזרחי ישראל – צפית בשבוע שעבר בדאגה רבה בתכנית עובדה עם מפכ"ל המשטרה, שנסובה בעיקר סביב חקירות ראש הממשלה".

לדברי סמוטריץ': "כל מי שמדינת ישראל יקרה לו אמור לא לישון טוב בלילה לנוכח הדברים שעלו בתכנית. עצם פרסום הראיון בעיתוי הזה, ההאשמות הדדיות והסערה הציבורית שנוצרה בעניין, יוצרים תחושה לא נוחה, ואולם תוכן הדברים מטריד ולא נותן מנוח. בין אם הדברים שייחס המפכ"ל לסביבתו של ראש הממשלה נכונים ובין אם לא זו לא פחות מרעידת אדמה. כך או כך מן הראוי שהדברים יבדקו לעומק".

סמוטריץ' הזהיר כי "מצב שבו בין ראש הממשלה למפכ"ל המשטרה שמופקד על חקירתו מוחלפות מהלומות פומביות הוא בלתי נסבל וגורם נזק אדיר לאמון הציבור – הן במערכת הפוליטית ובנבחרי הציבור והן ברשויות האכיפה, במשטרת ישראל ובעומד בראשה. בין הניצים עומדים משתוממים שמונה מיליון אזרחי ישראל שלא יודעים למי להאמין ומה לחשוב. הדברים מצטרפים לפרשיה הנוגעת לניצב רוני ריטמן, שיש יותר מרמזים לכך שגם היא קשורה לאופן ניהולן של חקירות ראש הממשלה".

"אני סבור שהכנסת", כתב סמוטריץ' לח"כ זוהר, "האמונה על הפיקוח על הרשות המבצעת, אינה יכולה לשבת בשקט לנוכח התרחשויות אלה ומתבקש כי הכנסת תדון ותתייחס לכך. כשלעצמי אני סבור כי נדרשת כאן וועדת חקירה בלתי תלויה שתהפוך כל אבן ותגיע לחקר האמת. כשלב ראשון אבקשך לכנס בדחיפות את וועדת הפנים שבראשותך לדיון בעניין, בכדי לשקול בכובד ראש את המשך הצעדים שעל הכנסת לנקוט. אבקשך לזמן את הנוגעים בדבר ממשטרת ישראל, את נציגי היועמ"ש לממשלה, וכן את יועמ"ש הכנסת בכדי שניתן יהיה לעמוד על האפשרויות העומדות בפנינו כחברי כנסת".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
אנחנו דווקא כן יודעים למי נאמין
פחות ספקן | 12-02-2018 9:43
מה קרה לך? רוני מול ביבי. למי אתה מאמין
2
אני נפעם.
אבנר .צ | 12-02-2018 9:45
לפתע מתגלה כמה תמימים ישנם במחוזותינו.אנשים כל כך תמים וישרי דרך,שלא ראו אף פעם פרק ב"בית הקלפים",שלא יודעים איך הדברים עובדים,שלא שמעו אף פעם על ה"קלטת"-ההיא ,ההיא,מהעבר הרחוק,זאת שלא היתה כלל-אבל "חשיפתה" וההודעה על "קיומה",הועילו בהפוך על הפוך,מאוד. הרי ממש לא יעלה על הדעת שביבי יעשה מה שצריך בשביל הישרדותו.
3
כספי ציבור ממועצות ביו"ש שהגיעו לרגבים זה רעידת אדמה
טלמונים | 12-02-2018 9:52
אבל למר סמוטריץ הרבה יותר קל לבקר אחרים מאשר את עצמו ואת כיסו הפרטי
4
בצלאל המתחסד
דויד.ע | 12-02-2018 22:17
אולי תפנה אצבע מאשימה ראשית כל לראש הממשלה הנוהג כראש אירגון פשע, מאיים ומכפיש את כל גופי השלטון,משטרה צבא נשיא כל מי שמנסה לעשות עבודתו מאמנה.פנאט הלום שכרון כח.