ארה"ב מחזקת: "זכותה של ישראל להגן על עצמה" - סרוגים

ארה"ב מחזקת: "זכותה של ישראל להגן על עצמה"

מחלקת המדינה האמריקאית הגיבה לתקיפה של ישראל בסוריה בעקבות חדירת המל"ט האיראני לשטח ישראל. בהודעתה עמדה מאחורי זכותה של ישראל להגן על עצמה, והאשימו את איראן בהצתת האזור

ארה"ב מחזקת: "זכותה של ישראל להגן על עצמה"
  "זכותה של ישראל להגן על עצמה". דוברת מחלקת המדינה הת'ר נאוארט בהודעתה (צילום: עמוד הטוויטר News 112)

ארה"ב ממשיכה לתמוך בישראל: מחלקת המדינה האמריקנית הוציאה הבוקר (א') הודעה רשמית בתגובה להסלמה האחרונה בגבול הצפון, שכללה חדירה של מל"ט איראני לשטח האווירי של ישראל ותקיפה של חיל האוויר בשטח סוריה. בהודעה הממשל האמריקני הביע תמיכה בתקיפה הישראלית, והביעו דאגה מההתרחשויות באזור.

"ארצות הברית מודאגת מאוד מההסלמה בגבול בין ישראל וסוריה, ותומכת בזכותה של ישראל להגן על עצמה ועל שטחה הריבוני" אמרה דוברת מחלקת המדינה הת'ר נאוארט בהודעה הרשמית. הדוברת גם תקפה את איראן והאשימה את טהרן בניסיון להצית את האזור. "ההסלמה המחושבת של איראן, ושאיפתה להקרין עוצמה, מציבה את כל תושבי האזור בסכנה- מתימן ועד ללבנון" טענה. "אנו קוראים לאיראן ולבעלות בריתה להפסיק את הפעולות המתגרות ולפעול למען שלום אזורי".

במקביל להודעתה של מחלקת המדינה, גם הפנטגון פרסם הודעת תמיכה בישראל. "ישראל היא השותפה הקרובה ביותר שלנו באזור, ואנו תומכים בה באופן מלא. זכותה של ישראל להגן על עצמה מפני איום על שטחה ועל תושביה" אמר דובר הפנטגון אדריאן רנקין גאלווי בתדרוך עיתונאים. "פעולותיה המערערות של איראן מאיימות על השלום והביטחון בעולם. אנו נפעל כדי להצר את צעדיה של איראן באזור". עוד הבהירו כי בניגוד למספר דיווחים בסוריה, ארה"ב לא השתתפה בתקיפה הנוכחית בסוריה.

בעוד שארה"ב הביעה תמיכה בלתי מעורערת בישראל, ברוסיה תמכו במשטר הסורי והודיעו כי הם מתנגדים לפעילות של צה"ל בסוריה. בסוכנות הידיעות הרוסית "אינטרפקס" דווח אמש כי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין שוחח עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בעקבות התקיפה, והזהיר אותו שלא לנקוט בצעדים שימשיכו את ההסלמה- ועלולים לגרום לפריצת עימות אזורי.

ראש הממשלה נתניהו התייחס בעקבות הפרסום לשיחתו עם פוטין, וטען כי הנשיא הרוסי אמנם הזהיר אותו- אך גם סיכם איתו על המשך התיאום הביטחוני באזור. "חזרתי באוזניו על זכותנו וחובתנו להגן על עצמנו מול ההתקפות עלינו משטח סוריה" טען נתניהו. "פניה של ישראל לשלום. נמשיך להגן על עצמנו בנחישות מול כל התקפה נגדנו ומול כל ניסיון של איראן להתבסס צבאית נגדנו- בסוריה או בכל מקום אחר".

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו