הרב קלנר: "הנשים בימינו הן כלום. טמטמו אותן" - סרוגים

הרב קלנר: "הנשים בימינו הן כלום. טמטמו אותן"

בשיעור שהעביר התבטא הרב יוסף קלנר מעלי בחריפות נגד הנשים: "עד שלא טמטמו אותן הן היו יושבות וסורגות; מנכ"ליות יש פה ושם, בחורילות כאלה". הרב קלנר: "מצטער שיצא ממני דבר כזה"

author-image

לאחר ששמה עלה לכותרות בעקבות דבריו של הרב יגאל לוינשטיין נגד גיוס נשים ונגד הקהילה הלהטב"ית, כעת שוב עולה שמה של המכינה הקדם צבאית בעלי לכותרות והפעם בגלל דברים של הרב יוסף קלנר, ר"מ במכינה הנחשבת.

"נשים רוחניות- קשקוש"

בשיעור שהעביר לפני מספר חודשים ושתוכנו הובא על ידי יאיר שרקי במהדורת 'החדשות' נשמע הרב קלנר מתייחס לנשים ואומר כי "היכולת הרוחנית של נשים, היא מוגבלת. יש להן רוחניות, יש להן רוחניות בינונית. מגמות העולם, התרבות, תפישות חובקות זרועות עולם, זה לא הכשרון הנשי. אלה לא הנקודות ששם אנו מצפים ששם הנשים תגענה לאיזה הישגים".

כשנשאל האם כל השיח על כך שנשים הן רוחניות הוא שגוי, השיב הרב קלנר: "זה רק הנשים מדברות ככה, ודעתן קלה. קשקוש של נשים. נשים רוחניות- זה קשקוש. זה פשוט לא נכון".

(צילום מסך מתוך ערוץ היוטיוב של מכינת 'בני דוד' בעלי)

"בימינו הנשים הן כלום"

כשנשאל מה התכונות בהן מאופיינות הנשים, האם הן אינטואיטביות?, השיב הרב קלנר: "בהחלט. תראה, בימינו הן כלום. הם הורסים את הנשים עד שאין נשים. אין להן לא אינטואיציה…. יש, אבל הכל שם מבולבל".

כשהתבקש להתייחס לכך שיש נשים רבות פורצות דרך בתחומים רבים, השיב הרב קלנר: "זה לא קורה בהמוניהן. ועדיין הגברים שולטים שם בצורה מוחלטת עד שגם הנשים תשתלטנה גם על זה".

בגלל ששולחים אותן לאוניברסיטאות אז הן גאונות גדולות? לא

בהמשך אומר הרב קלנר: "מה הן נהיו? מה, בגלל ששולחים אותן לאוניברסיטאות אז הן נהיו גאונות גדולות? לא. מנכ"ליות יש פה ושם, כן. בחורילות כן".

הרב קלנר מדגיש כי "יכול להיות שתהיה בסוף איזו אשת רוח אדירה. הייתה את דבורה הנביאה ואת בתו של הבעל שם טוב, אבל אנחנו לא מדברים על מוטציות או על הפרעות לא נורמליות, זה לא הנושא שלנו עכשיו".

עד שלא טמטמו אותן הן היו יושבות וסורגות

בהמשך הדברים התייחס הרב קלנר גם לתקופה בה לימד במדרשה לבנות ואמר: "עד שלא טמטמו אותן הן היו יושבות בשיעור וסורגות. אני אמרתי, מי שלא סורגת שלא תיכנס לשיעור שלי. אחרת היא סתם מבזבזת את הזמן".

מהמכינה בעלי נמסר: "במוסדות בני דוד מלמדים מעל 40 רבנים שמעבירים עשרות שיעורים מדי שבוע בהם נשמר חופש ביטוי מלא גם לרבנים וגם לתלמידים איש איש ותפיסתו. הדבר נכון בעיקר במקרים מסוג זה בהם דברי הרב אינם משקפים את רוח בני דוד וראשי המכינה חלוקים עליהם".

בעקבות הדברים הללו פנו חבר הכנסת מוסי רז (מרצ) ו"הפורום החילוני" לשרים נפתלי בנט ואביגדור ליברמן בדרישה שמשרד החינוך והביטחון יבטלו את ההכרה והתקצוב למכינה בעלי.

"חוק המכינות הקדם הצבאיות מאוד ברור המטרה היא להכין את החניכים למעורבות בחיים והאזרחיים הצבאיים", מסר עו"ד יאיר נהוראי, היועץ המשפטי של "הפורום החילוני", שחתום על המכתב.

"במכתב ששלח לשרי החינוך והביטחון הוסיף נהוראי כי על צה"ל להפסיק את שיתוף הפעולה המתקיים בינו ובין המכינה. "אני לא רואה איך תפיסת העולם הציונית דתית משיחית שבה יש בוז לנשים, לחילונים לגויים, בעצם בוז לכל דבר שהוא לא הם עונה להגדרות החוק", ציין.

בתגובה לפרסום הדברים, שיגר הרב קלנר הודעת התנצלות. "אני מצטער שיצא ממני דבר כזה, לפעמים אדם נכשל", מסר. "היום לא הייתי אומר את הדברים. הכול באחריותי, חבריי למכינה מתנגדים לסגנון ולתוכן".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
112 תגובות - 58 דיונים מיין לפי
1
חילול השם
מומיןאמא | 07-02-2018 9:33
מתי רבנים יתחילו להבין שיש להם אחריות עצומה בלדבר בפני תלמידים ועוד כשזה מוקלט... איך היית מרגיש כבוד "הרב" אם היו אומרים עליך שאתה כלום.... אני מבינה שאשתך/בנותיך/כלותיך כולן נכנסות תחת מטריית הכלום.... הרב ביגון בטוח כואב את הפרשיה...
הו התרבות המערבית. כמה טוב היה כשלא אפשרו לנשים ללמוד
ד.ר. | 07-02-2018 18:57
לקרוא, להחזיק ברכוש, להצביע... להחזיק בקריירה ועם זאת גם להקים משפחה... ולהתלונן כשמתנכלים להן... כמה נוח היה... "טמטמו את הנשים" להאמין שהן יכולות להחליט החלטות על עצמן, פשוט לא יאומן איך שקלקלו אותן.
חילול ה מי שגילה זאת למטומטים על מנת לנגח
כתב ערוץ הזימה ערוץ שתיים | 07-02-2018 16:50
הדברים נכונים ששינו תנשים טמטמו אותם התרבות מערבית לגמרי
2
עזבו פרימיטיב - קלטו שזה מה שמחנך את הנערים שלכם .
חביב | 07-02-2018 9:35
תקשיבו לשאלות . תקשיבו לנוער המאובן שלכם , למושגים שלו , תפיסת עולמו , לצחקוקים שלהם כשהוא לועג לאמהות , לאחיות ,לחברות שלהם. איפה אתם - ואיפה החינוך החילוני שפתאום נראה כמו משאת נפש ערכית .
איך הגברים נהנים
מכך | 07-02-2018 18:54
הם הרי יודעים שנשים הרבה מעליהם בהכל. גברים הם חסרי אונים ללא נשים. איזה רוחניות הביאו הגברים לעולם? רק שנאה. נשים תיקנו את כל התיאוריות המעוותת שגברים המציאו. גברים מעריכים עצמם הרבה מעבר למה שהם. נשים מעריכות עצמן הרבה פחות ממנו שהן וזו התוצאה. נשים הן הכל וגברים בעלי רגשי נחיתות מגדירים אותו כלום. היהדות מגדירה את האישה כלום. אם היא כלום, מדוע היא צריכה לשרת מישהו שהוא הרבה הרבה הרבה יותר גרוע מכלום?
אתה רציני?
שם טוב | 07-02-2018 14:52
שמים אתכם בכיס הקטן בכל פרמטר ובעיקר בחינוך ובחיי משפחה. איך ערב רב חסר זהות ושרשים בכלל יכול להתגולל עלינו בעלילות בגלל פליטת פה. אז אמר. רוב הרבנים מדברים אחרת ממש. ויש לנו אלפי דוגמאות
3
הרב קלנר
צבי | 07-02-2018 9:49
הרב קלנר היה חברותא שלי בכיתה יב בישיבה התיכונית הרב קלנר לא גאון גדול היה צריך להסביר לו מספר פעמים עד שהבין סוגיה בגמרא מתוך הכרות עם נשים לומדות גמרא יש נשים שמגיעות סוגיה בגמרא הרבה יותר מהר מהרב קלנר זאת לא פעם ראשונה שהרב קלנר מתבטא בלשון גסה בושה למי שקרוי רב לדבר בצורה כזאת
קשקש
אבו זוקי | 08-02-2018 23:37
קשקש קשקש קשקש כל מה שאמרת
אתה רשע ומטומטם. גם המהרם שיף לא הבין
לבעל לשון הרע. | 07-02-2018 16:52
מה לא מכון במה שאמר. והוא האדם אחד הכי לכמים והמבריקים שאני מכיר. נרטה אותך מיזרחוניקון כותב מילון ראיה אידיוט
אינטליגנציה בריצפה. ממש כבוד לתורה.
אוקיי, זה מסביר... | 07-02-2018 13:12
כמה בושות עוד יעשו לנו רבנים מסוגו... אין יום שלא קם איזה "רב" ומבאיש את ריחו של הציבור היקר. ותמיד יקומו גם שועלים קטנים להגן עליו. פחחח... פלא שיש כמות כזאת של עזיבת הדת.
שקרן!!!
אבי | 07-02-2018 12:45
הרב קלנר גאון ומעטים היורדים לסוף דעתו, הרב צבי יהודה, קרא לרב בזק ולרב קלנר "תרי צנטרי דדהבא" = שני קנקי זהב.
4
תת רמה
אלי | 07-02-2018 10:01
כמה מצער שזו איכות ההוראה במכינה. כנראה שאין שום דרישות סף להיות שם מורה. אוסף של שטיות , גיבוב דברים ובזבוז זמנם של הבחורים . עם צידה כזו לדרך הם ילכו להכיר בנות ה' ישמור
5
שיטה ידועה של פלורליסטים
שמואל | 07-02-2018 10:52
מרוב נבערותם וחוסר יכולתם האינטלקטואלית להתמודד עם שיטה שלמה המנוגדת לדעתם או יש לומר חוסר דעתם בחכמה ובמוסר ובענייני ישראל ותחייתו אזי חופרים שוב ושוב בארכיון כדי למצוא כמה חצאי משפטים לרדת על הרב ולפסול את גישתו מבלי שצריך להתאמץ בכלל.
לפחות 30 משפטים שלמים.הדברים מלפני זמן קצר,לא מ"המחסן"
למגן ה"שיטה" | 07-02-2018 13:27
אבל ברור שאתה מגן עליהם.
הפוך. כאשר אין מה להגיד לעצם העניין (דברי הרב),
מוחמד | 07-02-2018 12:44
בחרת להשמיץ את החושבים שונה ממך.
6
בתכלס בגדול הוא צודק
פרופ' יש פתרון | 07-02-2018 10:53
נשים הפכו להיות עם מנטליות של גברים.. אבל אל דאגה כשהמשיח יגיע הן תחזורנה להיות כמו פעם...
זה לא קשור לעדינות. זה קשור לרצון להגיע לשוויון חיצוני
יהודה | 08-02-2018 16:30
ולאחידות וזה יוצר גהינום כי שיש אחידות אי אפשר להתחבר לתקשר ולאהוב את האחר יש + ויש - יש זכר ויש נקבה. אם שני חלקי הפאזל מתחפשים לזהות הם לא מתחברים יש קור ניתוק ושנאה
נשים עם מנטליות של גברים?
דווקא | 07-02-2018 19:11
הנשים, ככל שהן דתיות יותר ופרימיטיבי יותר יש להן מנטליות של גברים. אני כפמיניסטיות מאוד, הנני נשית מאוד ועדינה מאוד. הדת הופכת נשים לגברים.
אוסף של פרימיטיבים וחשוכים שמרעילים בארות
יששכר | 07-02-2018 13:06
בושה לעלי שזה מורה שם
7
המדליף ויאיר שרקי, עד מתי ?
יהודי. | 07-02-2018 10:59
ראוי להתייחס לחלקם של המדליף ויאיר שרקי האמונים על ״ לא תלך רכיל בעמך״ בקצף היוצא מכינת קד״צ עלי בעלת זכויות רבות. איזה מידע חשוב ותועלתי לציבור סיפקו יראי שמים שכאלה , מלבד רכילות וחילול ה׳.
"המדליף" זו המכינה בעלי.
יהודי טוב יותר | 08-02-2018 10:28
השיעור התפרסם באתר שלהם. אז הם גם מיזוגנים וגם רכלנים? טוב לדעת.
בושה לציבור הדתי, איש מזעזע ולא ראוי.
תהילה | 07-02-2018 20:05
שלום יהודי, אתה לא מבין כמה דבריו חמורים וחשוכים??
התגובות וההשתלחות ברבנים.
הבית היהודי | 07-02-2018 17:43
התגובות וההשתלחות ברבנים וגם בציבור הדתי מעידים עד כמה היה חמור ומיותר היו מעשיהם של המדליף ו"העיתונאי" בעל החזות והנראות של "המקפיד על קלה כחמורה". ההלכה מחייבת כל אדם וודאי אם הוא ירא שמים לאסור על עצמו שימוש בסקופ מפוקפק גם אם יאבד את מחיאות הכפיים של הברנז'ה.
יאיר שרקי כתב החדשות איבד עולמו
כתב חדשות מבזה תלמיד חכם | 07-02-2018 16:55
ביזה תלמיד חכם עליון אצל אנשי זוהמת תרבות המערב שלא יודעים לחיות. זוכרים את קרב מגע? הוא לא הרגיש על אבא שלו איך אנשים שלא מבינים מה אבא שלו מתכון מוציאים זה נגדו ועכשיו לקח דברים כאלה החוצה גם לפגוע בישיבת עלי כשפקה פקה מן האביגדור רק מחכה בצד?
תשובה והתנצלות
יהודית | 07-02-2018 14:08
בס"ד המדליף ויאיר שרקי צריכים להתנצל ולעשות תשובה גדולה
הם הלכו רכיל? הם הביאו דברים בשם אומרם
אורי | 07-02-2018 13:41
הרצאה היא דבר פומבי, והם לא ערכו ולא שמו דברים בפיו. פשוט הביאו את התשפוכת כמו שהיא.
על חכמים היזהרו בדיברכם שמעת?
יוסי | 07-02-2018 11:31
או רק על לא תלך רכי בעמיך...ואל תגיד לי זה דאורייתא...הוא ראוי בכלל לתואר חכם? עם פנינים כאלה. ברור שעלי בעלת זכויות רבות אבל האיש המכונה "הרב קלנר" הוא לא הזכות שלה...
חילול השם ישתכח שמו? הוא לא קיים. חפשו עגל זהב אחר
mik776 | 07-02-2018 11:30
מדליף? למה זה סוד? זו הדת וטוב שכולם יראו עם איזה מטומטמים יש פה עניין
8
מייצג של המגזר
נו באמת | 07-02-2018 11:20
כולם יכולים לגנות את דברי "הרב", גם אני אתכם, אך אתם מתעלמים מהעיקר- הוא מייצג את המגזר באמת ותמים. אם הוא היה מסביר את הדברים בצורה נחמדה אז גם המכינה לא הייתה מגנה את דבריו. התוכן אותו תוכן, מזלזלים בנשים במגזר הדתי, הן תמיד ברירת מחדל של שטיפת כלים או "סריגת כיפות". כולם מייפים את מה שהקלנר ההזוי הזה אומר מפורש- נשים, יש לכן תפקיד מוגדר: תנקו, תבשלו ותגדלו את הילד! בכל השאר אתן פשוט לא טובות.. אפעם לא האמנתי ל"שנאת נשים" שקיימת במגזר, תמיד חשבתי רק שוביניזם, אך לאט לאט הרבנים מגלים שנאה תהומית לכל בת שלא נמצאת באזור הנוחות של הרבנים.
אתה פשוט מבלבל את המח
שמואל | 07-02-2018 14:56
היחס לנשים ולבנות מאד מפרגן במגזר שלנו ואין לנו במה להתבייש. החילונים ששקים בהפקרות ושעשועים לא ילדו אותנו איך להתייחס לבת מלך.
מעולם הרבנים שלי לא הנמיכו אותי
בוגרת חינוך דתי | 07-02-2018 11:53
אני עובדת כמנהלת בתחום ההנדסה. למדתי באולפנה והמשכתי לתואר ראשון ושני. אני מעולם לא שמעתי באף שיעור לא ביטויים מפורשים נגד נשים ולא כיוון או רמיזה. להפך. הרבנים שפגשתי הדגישו את כח האישה והיכולת שלה להשפיע ולשנות מציאות. כנראה חונכתי במקומות הנכונים.
9
דברים כל כך פשוטים ונכונים
יאיר | 07-02-2018 11:21
לא הבנתי ממה מתרגשים. הרב אמר שנשים לא יצרו עולם רוחני. זה נכון או לא? הרב אמר שנשים לא זוכות כמעט בפרסי נובל, זה נכון או לא? הרב אמר ששולחים נשים בהמוניהן לאוניברסיטאות וזה עדיין לא הפך אותן להיות שונות, זה נכון או לא? אשריך הרב, והיית יכול לוותר על ההתנצלות. החילונים כועסים והמיזרוחניקים מתביישים... נו שויין.
הגבר זה רוע
על מה אתה מדבר? | 07-02-2018 19:00
עובדתית אישה מבינה סוגיה בגמרא הרבה יותר מהר מגבר. רק שהיא מבינה את הרוע שבסוגיה והגברים לא מבין כמה רוע יש בסוגיה, כי אין לו מוסר מפותח. עובדתית נשים משיגות ציונים גבוהים יותר בהבנת הנקרא למרות שהן עוברות התעללות מינית וכן הלאה. עובדתית, נשים טובות יותר כמנתחות כירורגיות והיו על כך מחקרים. בכל דבר הנשים מטבען טובות יותר חוץ מחוזק בשרירים ובעצמות גברים מייצרים פשע. העולם הרוחני במובנו הנאור שייך בעיקר לנשים. איזה רוחניות הגיעה מגברים? מליוני סרטים של פורנו פדופילים עם תינוקות.
דבריו החמורים של הרה קלנר
ז'אק קיטי | 07-02-2018 14:42
מהיכן יודע הרב קלנר שנשים אינן רוחניות או אינטלגנטיות למרות שנהרו לאוניברסיטאות. האם כל הבחורים שנוהרים לישיבות או למכינות רוחניים או תלמידי חכמים. האם הרבנים שלהם תלמידי חכמים? לפי דבריו של הרב קלנר, גם הרוחניות והידיעות שלו מוגבלות מאד.
10
אוי הרב קלנר
לוי | 07-02-2018 11:23
כבר לפני שני עשורים זוכר איך דיברת בגסות כלפי הרב ישראלי והרב שפירא ולמרות שאנשי שלומך הסבירו לך שזה ביזוי תח לא ירדת מהעץ. אולי אחרי שהתקשורת העבירה לך סדנה בצניעות על ההתבטאות ההזויה שלך שממשיכה את דיבורים קודמים כמו שהדתיים לייט בהמות הבית היהודי בוגדים הרב צבי יהודה לא ספר אף אחד חוץ מרבך. אוי מה יהיה עליך. שתיקה יפה לחכמים
הנה הרוע התעורר
לבעל המחלוקת | 07-02-2018 16:58
שונא אתה פשוט שונא שקופץ על הענין בלהט. לא ביזה תרב ישראלי ואל תכניס את מחלוקת מרכז על דרך לכל מקום על משהו שהוא צודק בו! הפכו את הנשים למה שהם לא! לגברים
11
יוסף כאן? אלי כאן?
יוסי | 07-02-2018 11:24
רק אוסיף לרקע, שכאשר אני למדתי בישיבת מרכז הרב, הרב צבי יהודה זצל לא היה מתחיל שיעור בביתו, בלי לבדוק שיוסף קלמר ואלי בזק נמצאים.
זה לא מענין תשונאים
גדול ישראל בעל מילון ראיה | 07-02-2018 17:00
מה אמר שלא נכון?! קלקלו תנשים לגמרי הכתב: ביזית תרב תתורה ועוד איפה
קלנר
אשה נזעמת מהמגזר | 07-02-2018 16:49
אבל הוא בטח לא היה מתבטא כך ולו ידע שזה מה שיצא מתלמידו לא היה מחכה לו
12
איזה אפס. בגלל הפרימיטיביות החשוכה הזו עזבתי את הדת.
אין מה לצפות מרבנים | 07-02-2018 11:32
איזה אפס. בגלל הפרימיטיביות החשוכה הזו עזבתי את הדת. המיטה הזו חולה ורקובה
ספר לסבתא
מיכאל | 07-02-2018 14:58
אתה עזבת בגלל סקס סמים ועוד סקס. כל השאר בובה מעיישש
13
לימד במדרשה לבנות!
מלמד נשים ולא מאמין בהן | 07-02-2018 11:34
צריך לתבוע אותו על קבלת שכר במרמה
14
נורא ואיום
קארין | 07-02-2018 11:40
חוסר כבוד מינימלי לבריות. תתבייש.
15
מה הקטע של שרקי לצאת עם זה לתקשורת?
לא הבנתי | 07-02-2018 11:46
מהרסייך ומחריבייך ממך יצאו?? וכמובן לא הבנתי כלום ממה שהר קלנר אומר ציטטו מספר משפטים הייתי רוצה לשמוע מה כן זה הכשרון הנשי לא הביאו מה כן הוא אומר...
מה הקשר שרקי?
אוריה | 07-02-2018 15:13
למה אתם כועסים על שרקי ולא כועסים על הרב אלי סדן שנותן לרב קלנר להמשיך ללמד אצלו? למה נראה לכם הגיוני שבן אדם שהוציא לעז , לשון הרע, השמצות על בנות ישראל הקדושות והטהורות רשאי להיות מלמד? אם שרקי לא היה מוציא את זה החוצה- אלפי תלמידים היו ממשיכים להיות מורעלים על ידי מורי הוראה עם פה מפיק מרגליות..
16
יאיר שרקי סוס טרויאני
אישה | 07-02-2018 11:49
יאיר שרקי למלשינים אל תהי תקוה למה???האם החילונים לא מספיק שונאים אותנו? בל נשכח זו היתה שיחת גברים סגורה ! מה ההצטדקות ? ראיתם איך מדברים גברים חילונים על נשים? לא מתביישת שגם אנחנו הנשים בשיחות סגורות מדברות לא פחות על חסרונות הגברים, זכותכם וזכותנו ! אך בשום אופן לא זכותו של יאיר שרקי !
שרקי הוא בסה"כ רכלן טלויזיוני ולא יותר
נאוה | 07-02-2018 18:00
שרקי הצעיר מביא בושות לאביו הרב שרקי .
17
הרב קלנר - מצדיקי הדור
עלי | 07-02-2018 12:04
שרקי - עד מתי תרוץ אחרי הסקופים ותטנף על המגזר שלך? יורק לבאר ממנה שתית?????
נפלנו.
ענף | 08-02-2018 12:41
שמעת את הביוטי "כורת את הענף שיושב עליו"? וואלה. תודה הרב קלנר. כרתת אתה וחבריך, את הענף שלנו. הציונות הדתית.
זה מה שיוצא מכתב במקום תלמיד חכם
שרקי.... גם כן כתב | 07-02-2018 17:01
אבל יש לו פאות...,
18
הרב קלנר התכוון למרצ ופמניסטיות שהורסות את המגזר הנשי
אריק | 07-02-2018 12:27
בסדרת שיעורים ארוכה היא מביא את מעלותיהם של הנשים והחינוך האישי לילדים שרק היא נותנת טוב יותר מהבעל . חוסר רצף שיעורים יוצרים פליטןת פה
אה,אז זה בסדר
יהודי בחו"ל | 10-02-2018 14:33
לדבר לשון הרע על נשים ממחנה פוליטי אחר זה בסדר?
את זה שרקי לא הביא
שרקי שרק הריקושים לאנשי שקר | 07-02-2018 17:05
מה עשית שרקי מה עשית אידיוט
19
תגובה לרב קלנר
ציפי רוטשטין | 07-02-2018 12:32
אני חושבת שהוא לא משקף אף אחד בציבור שאליו הוא משתייך. בושה וחרפה שעלי מכינה ככ מוצלחת מעסיקה אדם צר אופקים כמותוהייתי מצםה שיבקשו ממנו לחפש עבודה במקום אחר
20
הנשים הדתיות מורמות מעם
דוסית מהשורה | 07-02-2018 12:46
אין על הציבור הדתי ביחס לנשים נקודה! ההערכה, היחס בכבודה, בכיבוד אם, בדיבור צנוע. עדיף אלף פעמים מאשר בציבור החילוני ששם בשביל למכור מקדחה צריך להפשיט בחורה, ושכל גבר עושה מה שהוא רוצה באישה כי הוא גבר וכי היא אישה..... אז שיפסיקו לחפש אותנו. ניסוחים לא מדוייקים ואי הבנות קורים לכולם.
בציבור החילוני זכותי להיות בתולה
בעוד | 07-02-2018 19:05
בעוד שכדתיה אני חייבת להבין ובגיל כמה שיותר צעיר...ולעשות המון ילדים. החילונית זכותי להיות בתולה לנצח. אבל אין כמעט חילונים בארץ. הרוב מושפעים מהדת המיזוגנית.
21
סוף מעשה
נעמי | 07-02-2018 13:01
במחשבה תחילה.מילה שנאמרה ,לעולם לא תשכח.רצוי היה לולא היה עוצר וסופר עד 5.
22
דברי הבל של הומופוב
פרופ' יעקב כץ | 07-02-2018 14:36
אני מזמין את הרב קלנר להתמודד אינטלקטואלית עם בוגרות מכללה ירושלים על כל דבר הקשור בידע אמוני, ברוחניות, צניעות ודרך ארץ. הגישה הפטרונית שלו כלפי נשות ישראל פוסלת אותו מלשמש כמחנך בנים או בנות.
אין תחרות כי גבר ואישה לא זהים אפילו ברוסיה יש תחרויות
אתה קשקשן גדול | 08-02-2018 16:26
שחמט נפרדות לגברים ונשים.
פרופ? סע סע, סע לחיריה
במה הרב לא צדק? | 07-02-2018 17:04
וכי תפקיד האשה להיות בחוץ? איפה היה את זה ביהדות לפני שהציוינים הרסו אותה
23
שלא יבלבלו אתכם
מיכאל | 07-02-2018 14:48
אם כל התסכול על דבריו של הרב קלנר החילונים שמפקירים את בנותיהן לזנות לא יטיפו לנו.
עמי הארץ
החילונים | 11-02-2018 19:51
הם שרץ ונשותיהם שקץ ועל בנותיהם הוא אומר "ארור שוכב עם כל בהמה"
הדת מפקירה את האישה לזנות
אני נגד דת וזנות | 07-02-2018 19:08
גבר לא יכול להטיף לאישה על מוסר או על חוכמה, שכן סטטיסטית הנשים עוקפות את הגברים בכל הקשור למור ואינטיליגציה. איפה הרוחניות של גברים? לאנוס תינוקות זה רוחניות?
מה תיסכול ? מה לא נכון?
פרוטסטנטיות ביהדות | 07-02-2018 17:02
היה להם כיף בתור נשים קלקלו את כולם כמעט כולל בעולם החרדי
24
לא יאומן
שרה בלוך | 07-02-2018 14:58
כואב וכואב שזה החינוך היום במכינות, ולא לא חדש , תופעה קיצונית זה לא תופעה שלא צריך להתיחס אליה, הוא דמות ציבורית והוא משפיע. הוא לא ראוי להיקרא רב הוא לא ראוי לחנך ולא ראוי להיות בעמדת השפעה בציבור הדתי, וראוי שרבנים בציבור הדתי ציוני יגנו אותו באופן נחרץ מבחינתי הוא משדר כוחנות שובניסטית
25
הוצאו מהקשר
אלעד | 07-02-2018 15:28
מצער אותי שהרב נפל בכך. אבל אני מאמין שהדברים בודאי נאמרו בקונטקסט מסויים. אנחנו לא חיים בואקום, ודבריו החריפים נאמרו כתגובה לתנועות שליליות אנטי ישראליות מועתקות מהתרבות הכללית, שפוקדות את החברה היום ביתר שאת, כמו פמיניזם לשמו שמטשטש כל הגדרה וזהות ולמעשה פוגע בתרבות שלנו, ואנחנו עומדים מאויימים ופגיעים מול התרבות הפרועה הזו, מנסים לשמור על משהו עדין וטהור ויורים לכל הכיוונים, ועלולים לפגוע. אני מסכים שחכמים צריכים להזהר בדבריהם ולא להתפתות לדיבור פוגעני ובמיוחד היום כשהכל מוקלט ונוטה לצאת מהקשרו ולהתפרסם ככלי נשק פוליטי.
לא יודע מה ההקשר, אבל עצם המאבק לא מצדיק
אריק1 | 08-02-2018 19:55
אמירות כאלו
אין סליחה ומחילה בשום הקשר
מירב | 08-02-2018 13:53
עצוב
26
עקבי לשיטתו
אבי | 07-02-2018 16:25
תורה שוביניסטית ליטאית שכלתנית וקרה. אידאליסטית ומרוחקת. למה זה ככ מתקשר אצלי לרבנים שבאטרף מתנגדים לעלייה להר הבית, לבית לחום לקירבה לה׳?
27
הרב קלנר לא מגיע לסוליית הרב לוינשטיין - דבריו הם בושה
צער רב נגרם לנשים | 07-02-2018 17:52
אני בתור אשה נעלבתי מאד ובטוח עוד נשים בציבור הדת"ל נעלבו מדבריו של קלנר . מי הסמיך אותו לרב בישראל עם דעותיו הם כאלה. במדרשה שלנו לומדות 100 נשים כל שבוע ושומעות דברי תורה וגם נהנות מההרצאות. למה ללעוג עליהם כפי שקלנר הזה אמר - לא רב בעיני .
28
קו אחד של ישיבות הקו
שלמה ג | 07-02-2018 17:54
אני לא מכיר את הרב קלנר אבל יש כאן יותר מדי נקודות שקו אחד עובר דרכן. זה התחיל ברב לוינשטין, עובר לרב קלנר, ואני מניח שיש עוד כמה אמירות אומללות שמחכות לפירסומן. המכיר את המגזר יודע שכך מדברים שם. אמירות שטחיות, מתלהמות, ללא אסמכתאות רציניות ובקיצור, דברים ללא משקל סגולי משמעותי. האם אני צודק בהנחתי שהרב קלנר לא כתב ספר רציני, עם טיעונים חזקים, דברי תורה מבוססים, אלא מוסר את תורתו לאנשים צעירים (או צעירים בשכלם) שמקבלים את דבריו ללא ביקורת, ניתוח ויכולת שיפוט? בעברי הייתי במשך שנתיים בשיעוריו של הרב צבי יהודה קוק במוצאי שבת בירושלים. בסופו של דבר עזבתי את הקבוצה כי לא יכולתי לשאת את הרעיונות הפורחים באויר שהתקבלו בהערצה ובעינים פעורות של הבאים לבית בצפניה. לא מפתיע אותי שהרב קלנר מתואר כתלמידו. הרמה אותה רמה. בחיפוש פשוט בגוגל תמצאו בתוך כמה דקות נשים שיכולתן, הבנתן, הידע שלהם והפרזנטציה שלהם עולה בכמה דרגות על זאת של הרב קלנר. וגם אם הרב קלנר חושב על נשים כפי שמתואר בכתבה (והוא אינו מכחיש זאת) , איך יתכן שאינטלקטואל העוסק בכתביו של אחד מגדולי ההוגים של המאה האחרונה- הרב קוק יתבטא בצורה כל כך מביישת? התשובה היא אחת ופשוטה מאד: הרב קלנר איננו אינטלקטואל ואיננו איש רוח. הוא מתיימר להיות אבל הוא לא. אולי בכלל מן הראוי שבמכינה שבה מחנכים אנשים צעירים להיות מנהיגים, יסבירו למורים והרבנים, שלמרות שהחילוניים והנשים (על פי דעתם) הם אנשים רדודים, מופקרים וכו' , בכל זאת רבים מתוכם הם אנשים חושבים, מבריקים שמקבלים גועל אמיתי מהתבטאויות כאלה. בתור רב בישראל אני פשוט רוצה להקיא כשאני שומע התבטאויות כאלה, וחרד לחינוכם של מי שהם באי ביתו ושיעוריו.
על רמתו האינטלקטואלית המתיימרת ראה
מצטרף | 07-02-2018 19:11
המצור על כתבי הרב קוק ומשט לנבוכי הדור מאת תומר פריסקו
29
לשון הרע דבר נורא
פלוני אלמוני | 07-02-2018 18:02
אלה שהפיצו את הדברים האלה לתקשורת שיתביישו להם!
לשון הרע?!
אישה שמאמינה בגאולה | 08-02-2018 12:39
אם הדברים נכונים בעיינך- אדרבא. הפצת האמת ברבים הוא דבר רצוי. אם הדברים כל כך קשים עד שאתה קורא להם "לשון הרע", טובה הפצת האמת ברבים גם כאן. מה זאת דרך התורה הזאת, שדרכיה להביש ולהכלים, לסגור עיניים אל מול הגאולה? והאמת. האמת- שכדאי לנו לנוס כל עוד נפשנו בנו מפני הדעות הללו. תודה לרבני הציונות הדתית שכורתים את הענף שעליו אנחנו יושבים.
כל הרבנים מדברים ככה ויותר גרוע
ממנו | 07-02-2018 19:10
והם מקבלים כסף מהמדינה על לימודי מיזוגניה. תארו לכם שזה היה הפוך? ולפחות מיזאנדריה מוצדקת ומאושרת. מיזוגניה נובעת משקרים ורוע נטו. יש להוציא את הדת מחוץ לחוק.
30
אני מזמינה אותי להתחרות בנשים
בכל מה שקשור | 07-02-2018 19:07
לרוחניות, למדעים, לדיונים אינטלקטואלים. נשים לרוב הרבה יותר חכמות ומסבירה לפרטי פרטים את טעויות הגברים. עובדה שהנשים הן המלמדות את הגברים איך להתנהג ואיך להיות פחות טיפשים. לא להיפך. אישה הרבה יותר אינטלקטואלית וחכמה בכל המקצועות. זו עובדה בכל העולם, למרות שמדברים נשים בטירוף, עקב האבולוציוני הגברית שמונעת מרצון להנמיך את הסטטוס של האישה ולגרום לה להיות איתם
מה את מבלבלת את המוח.
זאב | 08-02-2018 11:56
בשורה הראשונה של כל תחום בעולם שדורש כשרון ויצירה מתמטיקה פיסיקה מוסיקה (יצירה והלחנה) אחוז הנשים שואף לאפס שלא לדבר על פילוסופיה.אינני יודע אם זה חייב להיות כך ,וללא קשר לדברי הרב קלנר אכן בינתיים הפמיניזם הנשי הוא הרבה רוח ומלל שלא עומד מאחריהם משהוא רציני ,בטח ללא פרופורציות לרוח שהן הוא.אולי מבחינה זו אכן יש נשים שהן נשות רוח.אבל עדיין באופן כללי אין נשות רוח אמיתית.
31
הלך יהודה בן גרים וסיפר לרומאים
צוחק מי שצוחק | 07-02-2018 19:14
קשה להסביר דברים מופשטים לנשים ולדומים להם מן האנשים .
32
תראו את המוסר הגברי
לא יאמן | 07-02-2018 19:14
מה אכפת לגברים? מקסימום אכפת להם מכך שזה יצא החוצה. לא אכפת להם מרובע או מעל שהדברים עושים רצח אופי הופכים את היוצרות. לא אכפת להם מכך שגברים הם חסרי מוסר מינימלי. אכפת להם רק מכך שמישהו הלשין. וזה אחד ההבדלים בין מוסר אמיתי שנובע מרצון לצדק ואמפטיה כמו אצל נשים, לעומת מוסר גברי (שגם נשים משוגעות שטמטמו אותן לוקות בו) שהוא רק מה שנראה כלפי חוץ וגם זה בקושי. לגברים מטבעם אין מוסר והם נחותים. לכן כל הפשעים מגיעים מהגברים ולא מהנשים.
33
המכינה ששכחה את המילה האחרונה בכל משפט
אריאל | 07-02-2018 19:30
אנא עלי עשה אותי כלי הצדיקים הטהורים אינם קובלים על הרשעה אלא מוסיפים
34
ראש ישיבה !?
בן יעקב | 07-02-2018 20:35
אני מתבייש שזה מה שיש לו להגיד מי שמכיר את האיש שלי יודע שלהתבייש זה לא הצד החזק שלו, במיוחד לא כשמישהו ממש אבל ממש הגזים. הוא ניחן בדנא שיודע היטב מה מגיע לו ומה הנקודה המדויקת שלו על הגלובוס. הוא איש פרטי אומר לא למרחבי הפייס החשופים. בדרך כלל הוא לא מצליח להבין למה יש לי ככ הרבה מה להגיד על כל מיני מצבים שאינם קשורים אלי ואיך אני יכולה לסעור מדברים קטנים כגדולים וגם להרתם לעשיה. את חושבת שתצילי את העולם?! ו - אני לא מבין איך זה קשור אליך, הם סוג של 10 משפטי מפתח זוגיים היום הוא אמר לי - אני רוצה שתכתבי, את זה צריך להוקיע, את תכתבי ואני אשלח ואתייג, נו הדלקת את המחשב? אז הנה אני כאן ממושמעת לשם שינוי ואפילו צייתנית - כאן הסתיימה ההקדמה! אז מי שמכיר אותי, אני לא מגיבה פוליטית, אני לא נכנסת לדיוני עומק בדכ במרחבי הרשת, אני משתדלת להביא כמה שיותר טוב כי אני מאמינה שזה מה שאנחנו צריכים לצרוך, כי מעט אור וטוב דוחה הרבה מן החושך, אני אפילו מסתירה פוסטים כאלו מהפיד.  לא כי אני פוחדת להתעמת אלא כי נסיוני גילה לי שדיוני עומק יכולים להתקיים בשיחות טלפון או פנים אל פנים וכשהם עוברים למקלדת ידם של מרבית האנשים קלה עד קלה מדי והם לא רואים או שומעים באמת. אבל הפעם אני נוהגת אחרת. מה השתנה אתם שואלים?  איסור לשון הרע הוא לא רק לשמוע מה שמדברים על מישהו אחר, הוא גם לשמוע משהו שאומרים עלי ואין בו מן האמת ועוד הגדרות נרחבות יותר. אני אוהבת תורה, היא בדמי, אני חיה אותה, היא המשקפיים שלי ליומיום לקבלת החלטות למצבי משבר. אני לומדת אותה ומלמדת אותה כבר שנים, אני מקפידה בכל עת להתבונן בלימוד דרך ההתגלמות שלו בחיי היומיום. פרשת השבוע היא הכלי הרוחני שלי להסתכל בשבוע בו אנחנו נמצאים, הדמויות בתנך הם לא סיפורים ואגדות, הן דמויות חיות שחולשתם, חוסנם, קבלת ההחלטות שלהן מלמדות אותי להתבונן במציאות. בתורה שאני לומדת יש הרבה מקום לנשים, היא רחבה, עצומה יש לאמר. נשים תמיד יודעות במדויק יותר את רצון הבורא משרה אמנו ועד בכלל. אפילו הארץ היא דמות פעילה הלוקחת חלק בבריאה במעשיה. בכורתי נקראה שירה מכל מיני סיבות והראשונה שבהן ועתה כתבו לכם את השירה הזאת שנאמר על ספר הספרים, השניה נקראה תמר על שם תמר המקראית שראתה בעיני רוחה את מה שהעולם טרם השכיל לראות וקבלה החלטה נועזת שהעמידה אותה בפני קושי לא פשוט בכלל, עד שהעולם ראה את האור. בבית הספר נחשבתי לכופרת - היו לי שאלות, תמיד שואלים אותי אם אני חוזרת בתשובה - אני משתדלת כל יום, אף פעם לא הייתי מקובלת במסגרות דתיות(תשאלו את בתי הספר של הבנות :) )  למה? כי זה לא הרגיל, הידוע, השקט והצנוע. זה הצבעוני המעז, התובע, הדורש, החושב ואין לי דבר נגד הצנוע והשקט כל עוד הוא אמיתי ולא כזה כי הוא נחנק. אתמול בלילה שמעתי את דרשתו של הרב קלנר מהמכינה בעלי. ניתנה לו כותרת : בנשים יש רוחניות בינונית הכותרת הזו עושה חסד עם הדברים הבזויים שנאמרו שם. אני חושבת שהקבה מתבייש שזו תורה.  אני בטוחה שהרב קוק מוחה בדמעות על עלבונה של תורה, על ביזוי נשים. ונשות התנך סופקות כפיים אך כדרכן של נשים הן יושבות במעגל גדול בהיכל העליון ופועלות כל אחת על פי מעלתה להאדרת המציאות, להוספת בינה בעולם. יש בדיחה דוסית כזאת שאומרת הכובע לא קובע, המעיל לא מועיל וגם לתיש יש זקן - במקרה הזה לא הייתי רוצה להעליב את התיש. איך אפשר לקרוא לדבורה הנביאה מוטציה???? באיזה מדרש זה נלמד? איך אפשר ללמד תורה כשהיא מנותקת מהכתב. מהאמת? איך אפשר לדבר כך על ציבור שלם בתחפושת של קדושה וציטוטים? איך אפשר להיות איש לאשה ואב לבנות? איך אפשר להיות? לו אני במקומו, הייתי גוזרת על עצמי תענית דיבור ומבקשת מחילה קבל עם ועולם ולומדת תשובה מהי וחוזרת בתשובה שלמה לפני מי שאמר והיה העולם וברא איש ואשה. ולו אני במקום הציבור הייתי מוקיעה, בכבוד, באמת, בנקיות שפתיים, בעומק, בעז, ללא פשרה. ברוחניות גבוהה ובדעת רחבה. ומי שמגיב, יעשה זאת בדרך ארץ באמת. -- כנרת דרור 050-5614754 פרי בטן - הריון לידה והנקה www.pribeten.co.il וגם המדרגה הראשונה  www.hamenifa.org - מולידים שינוי
35
מצפים או מקווים?...
דודיק | 07-02-2018 21:42
תפישות חובקות זרועות עולם, אלה לא הנקודות ששם אנו מצפים (או מקווים) שנשים תגענה לאיזה הישגים. אומר הרב קלנר. אלפי שנים של דיכוי גרמו לנשים לצמצם את יכולותיהן בכל תחומי החיים. אפילו מהמטבח שהוא ממלכת הנשים יצאו הרבה יותר שפים משפיות.גם באופנה מקום הגברים גבוה פי כמה . בושה וכלימה שרב המכוון חיים ערכיים ורוחניים מסוגל לטעות כך. לא רבותיי אין פה טעות.הרב נמנה עם אלה המבוהלים לאבד ממעמד ומשליטת הגברים שנבנה ונרכש מאז ימי בראשית על חשבון הנשים.וכל אישה מוכשרת שבכל זאת פרצה קדימה הוא מכנה אותה מוטציה.
36
יש דברים שאסור לומר לתלמידים גם הרצי"ה קוק התנגד למילים
אריק | 07-02-2018 21:42
לצערי הרב קלנר הפריז וביזה את מגזר הציונות הדתית . אפשר לחלוק על תפיסת עולם של מורי פלך אבל אסור להפוך תלמידות שלמדו שם לחוחא ואטלולא. בנות הדודות שלי בוגרות תיכון פלך קצת יותר חכמות מדברי שטות והבל זו . אני שגם חובש כובע של רב אזורי מהרבנות הראשית לישראל חושב שיש להורות לחלק מרבני הקו להוריד את מפרשי הגאוה שלהם ולהתחיל להיות קשובים לעם ישראל . דברים בזויים ששמענו כאן רק יעצימו את השנאה והאיבה כלפי התורה והיהדות וכבוד הדת .
37
יש להחליף את הגברים ברובוטים
רובוטים | 07-02-2018 21:48
יש להחליף גברים ברובוטים. רובוטים מתקדמים לא יאנסו נשים רובוטים מתקדמים לא יאנסו ילדות. רובוטים מתקדמים לא יאנסו תינוקות רובוטים מתקדמים לא ישירות נשים. לרובוטים לא יהיה את הריח המסריח של גברים, הזיעה מלמטה והחומר שיוצא... הרובוטים לא יבנו בתי מיזוגניה כמו בתי מדרש וכיוב הרובוטים יהיו טובים יותר בהכל ולא יהיה להם את האינטליגנציה הנחותה והמוסר הנחות של גברים
38
לא להשליך דבר שטות שנאמר ע"י יחיד על מגזר שלם
אורלי | 07-02-2018 23:34
אין ספק שהדברים מקוממים וחמור מאוד שנאמרו. אין לי ספק שכבוד הרב אינו מצטער על הנאמר אלא על כך שהדברים פורסמו לציבור הרחב. יחד עם זאת, אין להשמיד שק תפוא שלם בגלל תפוח אחד שהרקיב. היהדות רוחשת כבוד רב לאשה ומייחסת לה תכונות טובות רבות ומייחסת לה מעמד של בת מלך. חבל שיש רבנים שמחשיבים את עצמם סנגורים של אלוהים. לא כך פניה של תורה. צריך לכבד כל אדם בלי לשייך לדת, מין או גזע.
39
התנצלות מיותרת. כותרת שקרית.לתפוס בפרופורציות במיוחד למ
מד | 08-02-2018 0:07
למי שמכיר את הרב.
ההתנצלות
אביה | 08-02-2018 13:02
רב אמר שהוא התנצל רק כדי שזה לא יפגע במכינה. אבל על הדברים אין צורך להתנצל.
40
דביל מעורר בחילה.
צביקה | 08-02-2018 8:34
אולי תבדוק מאיפה יצאת??? מזמן לא פגשתי אוסף גדול כזה של טיפשות, יוהרה, טמטום, סתימות ועוד. בדיוק על זה נאמר: כשיש עצירות במוח יש בפה שלשול.
41
יאיר שרקי יצא כאן פופוליסט
אביעד אבוחצירא | 08-02-2018 9:48
שחיפש ריטינג ולהעביר את שמו בארוצי הטלוויזיה להתקשרות מצד בוז טרויאני חיפש נקמה על המחלוקת עם אביו חבל שהוא בין המיצג של הציונות הדתית
42
אנשים לא הבינו את הרב קלנר
חיים יוספסון | 08-02-2018 9:53
א. הוא דיבר לתלמידי המכינה ולא לתקשורת לכן הוא דיבר בשפת בית ב. מי שלא הבין יכול לנסוע ומעלה הזיתים לביתו ולשוחח איתו, על כך . הוא רב מתחשב מאוד ואדיב מאוד . ג. לא צריך להקשיב ולהתרגש לכל דבר שמפרסם איזה פופוליסט שצריך להביא בשר לתקשורת
גם אני מיושבי בית המדרש והבנתי
שמואל | 12-02-2018 10:30
שהרלנר הזה מנש פרימיטיבי עם אינטליגנציה רגשית בזבל
גם אני מיושבי בית המדרש - והבנתי
אלי | 09-02-2018 9:40
גם הבנתי!! ואכן אני מאד מזדהה עם דברי הרב, שאין כוונתם שום זלזול במין הנשי, אלא זלזול וירידה על התפיסה המערבית של הנשים, שחושבת שהאשה צריכה להיות זהה לגבר, וע"פ זה מודדת אותה. ד.א. כשהרב מדבר על "חכמה" הוא לא מדבר על "חכמה מעשית" אלא על "חכמה רוחנית ופילוסופית", וכמו שהמהר"ל אומר שהנשים הם החומר והגברים הם הצורה..
גם אני מיושבי בית המדרש
אבי | 08-02-2018 15:38
גם אני מיושבי בית המדרש (לא בעלי) ולא הצלחתי להבין את דברי הרב בצורה שונה.
43
הוצאת שם רע
אביה | 08-02-2018 13:02
בתור אתר שקורא לעצמו אתר הבית של הציבור הדתי. הייתי מצפה שלא יבואו ויפרסמו ככה דברים על חלק קטן משיעור אחד מתוך מהלך של שיעורים ואז לעשות כאילו הבנתם למה התכוון הרב, ואחרי זה לבוא עליו בביקורת על ההבנה הלקויה שלכם. פשוט בושה והוצאת שם רע.
אתה מאמין שזה חד פעמי? לא נראה לי.זאת תפיסת
לא תמים | 08-02-2018 16:26
עולם מגובשת.
44
דברי הרב קלנר
שירלי מתתיה | 08-02-2018 13:38
ואז מתפלאים למה אנשים ( ובמיוחד נשים ) חוזרות בשאלה. וזה לא רק הוא שמדבר ככה, אלא זה הסבטקסט, שנאמר בצורה יותר מעודנת, וכן דווקא יותר בעייתית, אבל יש לו אותו משמעות, כמעט בכל בית ספר דתי לבנות. לצער כל הגברים עם הכוח, אנחנו לא מטומטמות כמו שאתם חושבים, ועכשיו אנחנו משכילות ודעתניות, ולא מוכנות לשתוק על דיבורים שכאלו!
הפוך נשים חוזרות בשאלה כי הפמיניזם הפך אותם למפלצות הן
שימי | 08-02-2018 16:22
מחפשות את עצמן במקום בו הנשמה שלהן לא נמצאת כמו ילד שרוצה מה שיש לאחר אז הוא מחכה אותו והפמיניזם מקורו בגויים ומכאן הדרך לחזור בשאלה קצרה
45
צודק.נשים היום מבולבלות מאוד. ומי שחפץ בטובת הנשים הוא
כ | 08-02-2018 15:36
הראשון שצריך להתנגד למצב . כל ההתנגדות לזה זה רק המשך לצביעות הפושה בעם.
46
אצל עדה יונת יש יותר חומה ושכל מכל הרבנים של בני דוד.
חושב לבד | 08-02-2018 16:33
ותרומתה לאנושות גדולה יותר מכולם גם יחד.
47
על מה הרעש - הרב צודק באופן חלקי
אליהו | 09-02-2018 0:16
לנשים אין הגיון גברי - אך יש להן אינטויציה והגיון רגשי מפותח. בודאי הן אינן מוכשרים במתמטיקה.
48
מסכנות הנשים שאחכ מתחתנות עם התלמידים האלה
אשה | 09-02-2018 0:18
בושה של גבר, שיחזור ל*** של האמא שלו
טומאה חמורה
ה' ירחם | 11-02-2018 19:48
את תגיעי לגיהינם. הרב קלנר יהיה בגן עדן.
49
בעיה היא שגבר שמסביר לבחורים צעירים מהי אשה, וכן להיפך
לשם | 09-02-2018 2:43
אין צורך להכליל ולצאת בהגזמות. דברי הרב בעייתיים מאד, והוא עצמו מכיר בכך ומתנצל. בעיני ישנה בעיה נוספת שלא שמו את הלב עליה- כבוגרת החינוך הדתי, אני עדה מכמה מקורות שישנה נטייה של מחנכים להסביר לבני המין האחד מהו המין השני, כיצד הוא חושב ופועל, מהם רגשותיו ומהן יכולותיו. זו בעיניי בעיה בפני עצמה, בעיה דו-כיוונית, שיש לטפל גם בה באופן יסודי. אין הגיון בכך שגבר יסביר לבחורים צעירים מהי אשה, כמו שאשה לא תסביר לבחורות מהו גבר. הדבר נידון לכשלון מהיסוד, בלי קשר לסוגיה הספציפית מעוררת המחלוקת שנידונה כאן. נקודה למחשבה.
50
do not apologize!
Jr | 09-02-2018 9:04
nothing to apologize for!
51
עלי זה כמו טהרן
יאיר | 09-02-2018 13:17
אין הבדל גדול
52
מצחיק למוות!
OO | 11-02-2018 9:56
בחורילות !!!! גמר עלי ....
53
הוא טעה ובגדול
אבי | 13-02-2018 10:26
זה פשוט מראה , שאינו רואה את הזוית של התורה נכון , נשים הם רוחניות כמו הגברים אם כי רוחניות שונה , גברים זה חכמה , ונשים בינה , ככה זה שלומדים את התורה לא בעומק ולא מגיעים לפנימיותה , בדברים מסוימים , כמו אינטואציה כמו שנאמר בינה יתירה... הם הרבה יותר מגברים וכשמשיח יתגלה גם האור הנשי יזרח בעולם יותר ויותר.
54
בטח שצריך להוציא כזה דבר לתקשורת -
סיגל | 15-02-2018 10:38
לא ייתכן שזו שטיפת המוח שיעברו הבחורים במכינה, וצריך שיידעו.
55
אוי לנו
יונתן | 19-02-2018 19:23
הייתי תלמיד במכינה בעלי לפני 15 שנה, לקראת סוף שנה א' התרגשנו לקראת באו של איש הרוח, הרב הגדול שאת תורתו העמוקה רשאים ללמוד רק התלמידים העמוקים ביותר,הרוחניים ביותר שהחליטו להשאר שנה ב' ( בעיקר כדי להתנשא על מי שלא נשאר) כבר בשיעור הראשון ניכר היה לראות שהרב ברוח המכינה, קרי מתנשא מלא בעצמו וחסר כל ענווה, כמו שאומר הרב אלי, חוד החנית... אני שמח שבשנים האחרונות עם ישראל ובעיקר הציוניות הדתית השפויה מתפכחת מהמוטציות החרדליות שצמחו בתוכו ומנסים להרוס את המתינות הבסיסית שיש הציבור שלנו.
56
הרב קלנר
נהורה | 09-08-2019 12:50
כבוד הרב אתה צודק במיליון אחוז בקשר לסריגה. אני נע היתה מאד משכילה. ידעה שפות. למדה הוראה ולימדה לפני שעלתה לארץ לפני יותר מ60 שנה בחול. אבל זכתה לדבר יקר מפז. היא היתה סורגת וסורגת וסורגת .כך גדלתי. עם אמא שהיתה עקרת בית.ועבדה בגינה והתפללה וסרגה. למי היא לא סרגה(.ואיזה דוגמאות מורכבות סרגה. היא לימדה בזמנו את בעלת חנות הסריגה באזור). לנו בני המשפחה. כל ברית או בריתה שהוזמנה.סוודר מכופתר עם צמר דק שמתאים לתינוק שנולד. לא אפודה. בגיל 40פלוס. היא החליטה לצאת לעבוד בהוראה. אך בגלל שלא היתה באולפן עם עלייתה לארץ. לא התקבלה. נאלצה לעבוד במפעל. עבודה בעמידה. אבל בעבודה צנועה . היתה חוזרת הביתה אחרי עבודות הבית..גינה..בשיתוף פעולה כמובן עם אבא נע. למרות הברונכיט הכרונית שהייתה לה .. היתה מחזיקה את המסרגות..אחרי תהילים.. וסורגת וסורגת..וכך זכינו..וכל התינוקות שזכו לקבל. גם אם היו ויכוחים..היא עם הסריגה. הסריגה הביאה לנו שלום בית וברכה בבית. ואני שמחה לשמוע שהבנות היקרות שלך סורגות. נכס יקר לבת ישראל. שנזכה למשיח צידקנו במהרה בימינו . אמן!
57
זכותו לחופש ביטוי שלם!
פנחסי בכבוד! | 16-12-2019 9:00
מה קרה לאותם הטוענים לזכות לחופש הביטוי?רק ובעיקר שמדובר ביהודים מאמינים רבניים פתאום להפסיק להכיל אותם?!? כל עוד לא מדובר בזרים אין יכולים להכיל אותם??? זכותו המלאה של כל רב לאמר דברו! כמו כל ישראלי מבין ולומד...בעיקרון!
58
מצד אחד זה...
נולו | 08-12-2020 20:33
מצד אחד זה מרגיז ומעליבים מצד שני דברי הרב הזה עדיפים על כל מיני רבנים חנפנים שהם אומרים שנשים רוחניות יותר מהגברים וכו' (אז שידע לו הרב שזה לא נשים על עצמן אומרות ככה אלא יש רבנים שאומרים להם את זה ) ולמה זה חנופה מפני ש אלף איך אפשר לומר דבר כזה ולהכליל יש ויש 2 הם תולים את זה בכל שאישה פטורה מצוות ואם כך נבוא ונאמר שהגוי עוד יותר רוחני ומתוקן. מה לעשות שזה לא ככה ככל הנראה. בבן איש חי כותב שזה להפך ואישה פטורה ממצוות וכן עבד כי יש בהם יותר זוהמה וכל העולם עצב כשנקבה נולדת . בקיצור עדיף רב שאומר את האמת על תפיסת היהדות גם אם מרגיזה אותי