הרמטכ"ל איזנקוט: "כל עוד אני בתפקיד לא יהיו נשים בגולני"

הרמטכ"ל איזנקוט: "כל עוד אני בתפקיד לא יהיו נשים בגולני"

הרמטכ"ל, גדי איזנקוט, נפגש עם שרי הממשלה והתייחס לסערה סביב פקודת השירות המשותף ושילוב נשים במערך הלוחם של צה"ל: "אני לא פמיניסט ולא שוביניסט"

"כל עוד אני בתפקיד לא יהיו נשים בגולני"
  (צילום: פלאש90)

הרמטכ"ל, רב אלוף גדי איזנקוט, ממשיך לטעון כי האג'נדה היחידה שמובילה אותו היא צבא חזק שינצח בכל קרב. דבריו של איזנקוט מגיעים בעקבות ביקורות רבות נגדו על כך שהוא נכנע לשיח הפמיניסטי ושם את ערך השוויון בין המינים מעל הצבא.

על פי הדיווח בידיעות אחרונות, בסקירה שהעביר אתמול (ראשון) לשרי הממשלה, במהלכה תקף אותו שר החקלאות אורי אריאל, השיב איזנקוט לטענות ואמר: "ניסו להאשים אותי בפמיניזם אבל אני לא שוביניסט ולא פמיניסט". לדברי הרמטכ"ל, "יש שילוב, אבל כל דבר צריך להיות במידה הנכונה".

בשלב הזה הצהיר איזנקוט כי כל עוד הוא בתפקיד לא ישולבו נשים ביחידות החוד של חיל הרגלים, לרבות חטיבות גולני, גבעתי, צנחנים ונחל: "אני לא רואה כרגע שילוב בנות בחוד המסתער של צה"ל. חלק מההתבטאויות שנשמעות בהקשרי השירות המשותף נובעות מחוסר ידיעה ומאג'נדות של בעלי עניין".

בנוסף, איזנקוט הדגיש שלצה"ל דבק באג'נדה אחת והיא להיות חזק ולנצח במלחמה. לדבריו מדיניות מתן ההזדמנות לנשים תימשך גם ביחידות לוחמות, ועל כך אמר לו שר הרווחה חיים כץ: "עובדה שבטניס נשים משחקות שלוש מערכות וגברים חמש מערכות".

למה לקדם בתקשורת גיוס נשים ולהט"בים?

בתוך כך, על פי הדיווח, שהובא לראשונה בחדשות עשר, במהלך הסקירה תקף השר אורי אריאל את דובר צה"ל, על כך שהוא מקדם יתר על המידה פרסומים בתקשורת הנוגעים לשילוב נשים ולהטב"ים בצה"ל

"למה דובר צה"ל כל הזמן מקדם כתבות בתקשורת על שילוב נשים, הומואים וטרנסג'נדרים בצה"ל? למה זה טוב?", שאל השר בישיבה, כך על פי שרים שנכחו שם וביקשו לשמור על עילום שם. "זה קיים (שילוב נשים ולהטב"ים בצה"ל), אבל למה לעשות מזה את הדבר המרכזי של צה"ל".

בהמשך, פנה אריאל לאיזנקוט ואמר לו: "תבדוק את כמות הכתבות על הדברים האלה ותראה אם אני צודק או לא, ותראה אם זה מתאים לך. כשדובר צה"ל מקדם את זה זה מראה על מדיניות והמדיניות נקבעת על ידך ואני מבקש שתבחן את זה".

על פי הדיווח, בתגובה לדברי אריאל יצאו השרים אופיר אקוניס ומירי רגב להגנת הרמטכ"ל וגיבו אותו.

בתגובה לדבריו אמר איזנקוט לאריאל כי "צה"ל ימשיך במדיניות שילוב נשים ואוכלוסיות שונות בשורותיו".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
כל מה שיחליש את צהל יקודם בתקשורת!!!
דנה | 05-02-2018 19:57
כי יש מי שבוחש בקדירה של חיסול העם וחייליו וזו רק אחת מהדרכים. ללהחליש ולפורר את צהל וכך גם את העם!
2
למה, תסתכל מסביבך . כל המטכ"ל נקבות
משה | 19-02-2018 21:47
היום כדי להיות קצין בכיר צריך לאבד את הראש לגמרי