בעקבות העונש: גליק יוצא להגנת הח"כית מהאופוזיציה - סרוגים

בעקבות העונש: גליק יוצא להגנת הח"כית מהאופוזיציה

חבר הכנסת יהודה גליק שיגר מכתב לוועדת האתיקה בבקשה להקל בעונש ההרחקה של חברת הכנסת סתיו שפיר שנענשה לאחר שכינתה את חבר מפלגתו, מיקי זוהר, 'מושחת'

בעקבות העונש: גליק יוצא להגנת הח"כית מהאופוזיציה
  (צילום: מרים אלסטר/ פלאש90)

חבר הכנסת יהודה גליק מהליכוד, יוצא באופן מפתיע להגנתה של חברת הכנסת סתיו שפיר מהמחנה הציוני, ומבקש להקל בעונשה של הח"כית הצעירה שהורחקה מפעילות פרלמנטרית למשך שבוע וזאת לאחר שכיתה את חבר הכנסת מיקי זוהר, חבר מפלגתו של גליק, 'מושחת'.

במכתב ששיגר גליק לוועדת האתיקה הוא כתב, בין היתר, כי "למרות שהשימוש בכינוי 'מושחת' מאוד לא אהוב עליי, בלשון המעטה, ולא פעם מחיתי על כך מעל בימת הכנסת, קשה להשתחרר מן התחושה כי שימוש בכינוי זה הפך למנהג דבר יום ביומו ועל כן נקיטת צעד ענישתי דווקא כלפי חברת הכנסת שפיר יש בה משום אפליה".

גליק הוסיף כי "שפיר היא יושבת ראש ועדה ועל כן הרחקתה, בניגוד להרחקת חבר כנסת מהמליאה, הינה פגיעה מהותית בעבודתה ובעבודת הכנסת והדברים אמורים במיוחד השבוע, בו היתה אמורה לקיים דיונים חשובים מאוד בנושא ילדים המתמודדים עם אתגרים מיוחדים".

כזכור, שפיר כינתה את זוהר 'מושחת' בעקבות כמה דיונים שניהל בוועדה לצדק חלוקתי בראשותו שעסקו במצבה של שכונת "כרמי גת" בקרית גת. זוהר ורעייתו מחזיקים בחמישה בתים בשכונה.

על פי חברי ועדת האתיקה שהחליטו להשעות את שפיר: "הוועדה רואה לנכון להבחין בין מצב שבו ביטוי זה נזרק לחלל האוויר כביטוי כללי, לבין האשמה ספציפית נגד ח"כ מסוים שכביכול נסמכת על החלטה של ועדת האתיקה או של גוף אחר, דבר שכביכול נותן תוקף רשמי לאמירה קשה זו. ועדת האתיקה מעולם לא קבעה כי ח"כ זוהר הוא מושחת ולא ייחסה לו כוונת זדון ואף התרשמה בשעתו כי התנהלותו בעניין נבעה גם מחוסר ניסיונו ומהיותו ח”כ חדש ויו"ר ועדה חדש".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
סתיו שפיר
פיני | 04-02-2018 10:24
סתיו ידועה שהצהרות ובאמירת דברים נחרצים שמסתבר בדיעבד האמת שלה מוטלת בספק.חשובה לה הנראות בתקשורת על פני עשייה.היה צריך להחמיר עימה
סתיו שפיר
לפיני | 04-02-2018 10:43
כן ירבוא כמותה אדם ישר שמכירה את המציאות כמו שהיא אם היה לנו עוד חברי כנסת כמוה לא היו הפגנות הנכים והקשישים אשה ישרה בכול רמח איבריה צדק צדק תירדוף נאמר עליה.
2
הגליק הזה אחלה גבר
משכמו ומעלה | 04-02-2018 11:42
לא נסחף ולא צבוע. אנשים כמוהו חסרים בממשלה.
3
עצוב שאת חזן הוא שכח ותוקף
אדם | 04-02-2018 12:14
דווקא חזן שתוקף את שונאי ישראל פתאום שקט תמוה ביותר