"חנוכת היכל התרבות בקרית ארבע היא תשובתנו הציונית" - סרוגים

"חנוכת היכל התרבות בקרית ארבע היא תשובתנו הציונית"

כך אמר אתמול יו"ר הכנסת ראובן ריבלין בפתיחת היכל תרבות חדש בקריית ארבע חברון מלאכי לוינגר ראש מועצת קרית ארבע חברון: "נקבל בברכה את אלו שלעיתים חושבים אחרת מאיתנו אך מבינים שאנו עם אחד, גם אם יש דעות שונות, ויודעים להדגיש את המאחד ולא את המפריד".

author-image
"חנוכת היכל התרבות בקרית ארבע היא תשובתנו הציונית"
  ערש התרבות בקרית ארבע (פלאש90)

היכל תרבות חדש נחנך הערב בקרית ארבע חברון בהשתתפות יו"ר הכנסת, ח"כ ראובן (רובי) ריבלין, המשנה לראש הממשלה והשר לפיתוח הגליל והנגב סילבן שלום, ראש מועצת קרית ארבע חברון מלאכי לוינגר, אורחים ותושבי המקום.

את האירוע הנחה דן כנר ולאחר נאומי הפתיחה התקיימה הופעה של הזמר דוד ד'אור בליווי חמישה נגנים.

הטקס נפתח עם גזירת הסרט על ידי השר סילבן שלום, וקביעת המזוזה על ידי צבי קצובר. לאחר מכן, התקיימה תערוכת הציורים של האומן הבין לאומי תושב המקום ברוך נחשון.

מלאכי לוינגר ראש מועצת קרית ארבע חברון בירך את הקהל ואמר: "הציבור באזור יהודה אכן ראוי למקום כזה; אך חשוב לא פחות, זה הביטוי לחיים שחוזרים, מתעוררים ומשתרשים בעיר האבות. בחנוכת אולם זה אנו מבטאים את העובדה שכאן חיים, בונים, יוצרים, נוגעים בנימי הרגש, מחוללים עשייה תרבותית חיובית ומשמעותית, וזו בהחלט מתנה גדולה לקרית ארבע לרגל חגיגות ה-40 שנה להקמתה".

עוד התייחס לוינגר לביקורת על פתיחת ההיכל: "אי אפשר שלא להתייחס לדעות שונות שהושמעו בימים האחרונים אנו בטוחים שיבוא יום שכל המחרימים למיניהם יבינו את חשיבות המקום לעם ישראל וירצו מאוד להופיע באולם זה, מול הקהל האיכותי של אזור יהודה, אך בינתיים, עד שזה יקרה, נקבל בברכה את אלו שלעיתים חושבים אחרת מאיתנו אך מבינים שאנו עם אחד, גם אם יש דעות שונות, ויודעים להדגיש את המאחד ולא את המפריד".

ספטמבר השחור לאו"ם

בנאומו התייחס יו"ר הכנסת ראובן (רובי) ריבלין לפניית הפלסטינים לאו"ם: "ספטמבר הנוכחי עלול להיות "ספטמבר השחור" לא של מדינת ישראל – אלא של עצרת האו"ם ושל יחסי ישראל והפלסטינים. אני כאן כדי לומר, שרעיון העוועים, כאילו יש איזה "ערוץ עוקף מדינת ישראל", באשליה יסודו.

לדבריו, "דווקא בימים אלה, בהם טורחים הפלסטינים בניסיונם הנואל לגייס את הקהילה הבינלאומית במטרה לכופף את ידיה של מדינת ישראל, יש חשיבות יתרה לחנוכת היכל התרבות בקרית ארבע. יש בתוכנו מי שחושבים כי השתנו הזמנים, שאנו מצויים בעידן של יחסים הדדיים, של הכרה בקיומו של האחר ובזכותו להגדרה עצמית.

הפנייה הפלסטינית לאו"ם אינה אלא שיבה לאותה דרך רעה של "מסלול עוקף ישראל", הפעם באמצעות גיוס הקהילה הבינלאומית, במערכה דיפלומטית ולא צבאית. אני כאן היום כדי לומר, שרעיון העוועים, כאילו יש איזה "ערוץ עוקף מדינת ישראל", באשליה יסודו."

אשר למשמעות פתיחתו של היכל תרבות בקרית ארבע, אמר יו"ר הכנסת: "לא שבנו לארצנו, כדי להיות כלי משחק ביד האומות. חנוכת 'היכל התרבות' בקריית ארבע היא חברון, היא תשובתנו הציונית, והמדינית, הברורה: אנחנו כאן, איננו זרים במולדתנו."

ערש התרבות נמצא בקרית ארבע

אחריו דיבר המשנה לראש הממשלה והשר לפיתוח הגליל והנגב סילבן שלום והדגיש את חשיבות קרית ארבע ואף המליץ לראש הממשלה לזכור את זכות האבות. רבים שואלים מה לקרית ארבע ותרבות, תשובתנו היא שערש התרבות נמצא כאן בעיר האבות חברון וקרית ארבע.

השר שלום אמר: "אנחנו כאן עם 4000 שנה זכות על הארץ הזאת. אנחנו מכאן, מעיר האבות שולחים לראש הממשלה לקראת נסיעתו לארה"ב ברכה והצלחה ואנו אומרים לו : אתה לא לבד, אתה יוצא לשם בזכות כל אבות האומה ובחיזוק ובכוח של אברהם אבינו יצחק יעקב רחל לאה והאימהות. בשמם אתה יוצא לשם".

המלחמה בעמלק היא המלחמה בספק. הספק שיש אצל חלק מאיתנו על זכותנו במקום הזה. אנו צריכים להיאבק ספק הזה. מתוך כך צריך לחבר בין כולנו ולא להפריד". מכאן אנו באים בדרבי פיוס גם לאלה שיש להם ספק במקום הזה, שלא מאמינים – כדי לאחד את כל עם ישראל. לנו אין ספק קרית ארבע וחברון: מאז ומתמיד"

עם פתיחת ההיכל, יחלו להתקיים במקום אירועים קהילתיים, מופעים וכן יעלו כבר בחודשים הקרובים הצגות מהתיאטראות הגדולים בארץ: הצגת "פולארד" של הקאמרי, הצגת "יום שלישי עם מורי" של תיאטרון הקאמרי בשיתוף תיאטרון חיפה והצגות של תיאטרון בית לסין "שם פרטי" ו"אחרון ימיה". וכמובן הצגות ילדים כמו "כספיון" של תיאטרון "נדנדה".‫

תמונות מפתיחת היכל התרבות (מועצה מקומית קרית ארבע ופלאש90)

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו