השנאה בצרפת נמשכת: ילד יהודי בן 8 הותקף באלימות - סרוגים

השנאה בצרפת נמשכת: ילד יהודי בן 8 הותקף באלימות

ילד יהודי בן 8 הותקף בעיר סארסל הסמוכה לפריז על ידי שני צעירים אלמונים לאחר שהבחינו כי הילד לובש כיפה. משטרת צרפת הגדירה את האירוע כ"תקרית אנטישמית" ופתחו בחקירה. בכירים בממשלת צרפת גינו את האירוע

author-image
השנאה בצרפת נמשכת: ילד יהודי בן 8 הותקף באלימות
  מתקפה אנטישמית נוספת. זירת התקיפה הקודמת בסארסל לפני שבועיים (צילום: עמוד הטוויטר ARNews)

רצף התקריות האנטישמיות של צרפת נמשך: ילד יהודי בן 8 מהעיר סארסל הסמוכה לפריז הותקף באלימות על ידי שני צעירים אלמונים.

על פי הדיווחים בתקשורת הצרפתית, התקרית התרחשה ביום שני האחרון סמוך לשעה 18:30 (לפי שעון מקומי) סמוך לבית הספר היהודי "מרכז התורה". התוקפים, שהוערכו כנערים בני 15,  החלו להכות את הילד לאחר שהבחינו כי הוא חובש כיפה לראשו. ברשויות הצרפתיות ציינו כי התוקפים לא שדדו את הילד, ולא אמרו לו דבר במהלך האירוע הקשה. לאחר התקיפה הנערים נמלטו מהזירה.

משטרת צרפת אישרה את הפרטים על התקיפה והגדירו את האירוע כ"תקרית אנטישמית". השוטרים פתחו בחקירת האירוע, אך עד כה לא נמצאו חשודים ולא בוצעו מעצרים.

בממשלת צרפת גינו בחריפות את האירוע האנטישמי. שר הפנים הצרפתי ג'ראר קולום היה הראשון שהתבטא על התקיפה, כאשר אמר כי מדובר ב"מתקפה פחדנית". נשיא צרפת עמנואל מקרון התבשר על האירוע במהלך ביקור מדיני בסנגל, ומיד הגיב בחשבון הטוויטר שלו כשכתב כי "בכל פעם שאזרח צרפתי מותקף בגלל גילו, אופן הופעתו או דתו- מדוברק מתקפה על צרפת כולה".

המתקפה הנוכחית היא האחרונה בסדרה ארוכה של אירועים אנטישמיים שהתרחשו לאחרונה בצרפת, והשנייה שהתרחשה בסארסל בשבועות האחרונים. כזכור, לפני שבועיים גבר בן 30 תקף נערה יהודייה הלומדת באותו בית הספר שבו למד הילד שהותקף השבוע. כמו כן, בתחילת החודש אלמונים ריססו כתובות נאצה והציתו את חנות המכולת היהודית "היפר כשר" ביום השנה לפיגוע הטרור הקטלני שהתרחש בחנות והוביל למותם של 4 לקוחות.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
השנאה בצרפת
ראובן נויברגר | 31-01-2018 23:01
מעניין שהמקרים בהם נעשים פשעים נגד יהודים בחול מקבלים תהודה חזקה בעתונות המקומית לעומת מקרים מקבילים שנעשו בארצנו הקדושה עי יהודים. לדוגמה, חיילים מותקפים ומוכים עי חרדים, או, למשל, משחיתים חנויות לממכר בשר לא כשר לעומת התקפות על מסעדות או מרכולים של יהודים בחול. בשני המקרים המניעים דומים