עסקת השנה: גוגל מחזקת את חטיבת הסלולר שלה - סרוגים

עסקת השנה: גוגל מחזקת את חטיבת הסלולר שלה

חברת גוגל הודיעה כי השלימה עסקת ענק, במסגרתה רכשה את חטיבות ההנדסה והעיצוב של חברת הסלולר HTC תמורת סכום של 1.1 מיליארד דולר. שני החברות שיתפו פעולה בעבר, ובמסגרת העסקה אלפיים עובדים יעברו לגוגל

עסקת השנה: גוגל מחזקת את חטיבת הסלולר שלה
  תחזק את חטיבת הסלולר. משרדי גוגל בקליפורניה (צילום: שאטרסטוק)

יצרנית האנדרואיד מתחזקת: חברת גוגל הודיע כי השלימה עסקת ענק, במסגרתו רכשה את חטיבות ההנדסה והעיצוב של חברת הסלולר הסינית HTC תמורת סכום של 1.1 מיליארד דולר (כ-4 מיליארד שקלים). העסקה כוללת גם הסכם רישוי לא בלעדי על הקניין הרוחני של HTC, ובוצעה כדי לחזק את תחום החומרה וייצור הסמארטפונים של החברה.

במסגרת העסקה, כאלפיים עובדים יעברו מחברת HTC ויעבדו בחטיבת הסלולר של גוגל. סגן מנהל חטיבת החומרה, ריק אוסטרלו, הודיע על אישור העסקה בפוסט שפרסם בבלוג הרשמי של החברה, וטען כי הם "מאד נרגשים לקבל לשורותינו צוות מוכשר במיוחד, שיוכלו לעבוד על מוצרים איכותיים וחדשניים יותר בשנים הבאות".

תעביר עובדים לגוגל. משרדי חברת HTC בטייוואן (צילום: שאטרסטוק)

חברת HTC נחשבת לאחת מיצרניות הסלולר הוותיקות ביותר בשוק הסלולר. מכשיריה הציגו חידושים טכנולוגים רבים, כאשר החברה הייתה אחראית בין השאר על הטלפון הסלולרי הראשון עם מסך מגע שהושק בשנת 2007 וכן על הסמארטפון הראשון שעוצב כולו ממתכת בשנת 2013. בשנים האחרונות הפופולאריות של החברה ירדה עם התחזקות התחרות הביתית מיצרנים סיניים כגון שיאומי ו-וואוויי, והחברה נקלעה לקשיים כלכליים רבים.

שני החברות שיתפו פעולה בעבר, כאשר HTC סיפקה לגוגל את החומרה למכשירי הפיקסל של החברה. למרות הרכישה, ב-HTC אמרו כי ימשיכו לייצר סמארטפונים תחת שמה בעתיד, ואף הבטיחו כי ישיקו בקרוב מכשיר דגל חדש. כמו כן, החברה תמשיך לייצר את מכשירי ה-Vive, המתמקדים בתחום המציאות המדומה.

מחזיקי המניות של גוגל קיבלו את החדשות על העסקה בשמחה, אך חלקם עשויים לחשוש משחזור ההיסטוריה של החברה. בשנת 2012 גוגל רכשה את חטיבת הסלולר של חברת מוטורולה תמורת סכום של 12.5 מיליארד דולר- אך תוך מספר חודשים נקלעה לקשיים ונאלצה למכור את החטיבה לחברת לנובו בעבור 2.9 מיליארד דולר בלבד. כישלון העסקה הוביל לצניחה בערך של החברה, ועוררה זעם רב בקרב יצרניות אחרות של מכשירי אנדרואיד.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו