גורם ברבנות הצבאית: צה"ל מפחד מעיתון 'הארץ' - סרוגים

גורם ברבנות הצבאית: צה"ל מפחד מעיתון 'הארץ'

פסיקתו של הרב הצבאי הראשי, בשאלת 'שירת נשים' בצה"ל מתעכבת ולא מסיבות הלכתיות. על פי מידע שהגיע ל'סרוגים' ככל הנראה יוכרע כי לחיילים יתאפשר שלא לקחת חלק באירוע בו שרות זמרות. כרגע הפסיקה תקועה בשל הפחד כי היא אינה עומדת בקנה אחד עם עמדותיו של עיתון 'הארץ'.

גורם ברבנות הצבאית: צה"ל מפחד מעיתון 'הארץ'
  עמוס הראל מכתיב לו מדיניות. גנץ (פלאש90)

פסיקתו של הרב הצבאי הראשי, בשאלת 'שירת נשים' בצה"ל מתעכבת.

מידע שהגיע ל'סרוגים' מעלה כי כבר בשבוע שעבר, התקבלה ההחלטה אצל הרב תא"ל רפי פרץ בסוגיה, אך היא עדיין לא פורסמה מסיבות שאינן קשורות לשאלה ההלכתית.

כזכור לפני כשבועים, הודחו ארבעה צוערים מקורס קצינים בגלל שיצאו מהאולם בעת שעלתה לבמה זמרת, במסגרת אירוע מורשת קרב בבית הספר לקצינים.

מפקד הגדוד סא"ל עוזי קליגר, החליט להדיחם מהקורס בשל סירוב פקודה. את הדרישה להחזירם לטקס הצדיק בכך שמדובר בחוסר רגישות כלפי הזמרות.

זו אינה הפעם הראשונה בה עולה שאלת 'שירת נשים' בצבא, מדי כמה חודשים עולה מקרה אחר בו מספר חיילים דתיים נאלצים להתעמת עם מפקדיהם על רקע הסוגיה הזו.

לשם חידוד הנהלים בצבא, וקביעת העמדה הצה"לית לגבי פקודת 'השילוב הראוי' – פקודה הבאה להסדיר יחסי עבודה בין בנים ובנות בצבא, ובעיקר לחיילים דתיים, נתבקש הרבצ"ר להכריע בשאלה ההלכתית הצה"לית בסוגית שירת הנשים.

על פי המסתמן, פסיקתו של הרבצ"ר תהיה לטובת החיילים והצוערים הדתיים, ולא תחייב אותם להשאר באולם במקרה של שירת נשים. אך בינתיים ההחלטה מתעכבת בשל הצורך באישור הרמטכ"ל.

הרמטכ"ל מפחד מהארץ

בשיחה עם גורם ברבנות הצבאית הוא טוען כי העיכוב אינו טכני בלבד. "בשנים האחרונות, עיתון הארץ הוא שמוביל את הקו בצבא בכל מה שקשור ליחסי דתיים חילונים" הוא טוען.

בשבוע שעבר התפרסמה כתבה של הכתב הצבאי של העיתון, עמוס הראל, לפיה "צה"ל אינו מתכוון לשנות את הכללים בדבר שירת נשים בטקסים צבאיים ולא יפטור חיילים דתיים מנוכחות בטקסים אלו."

"הרב הצבאי  וייתכן שגם הרמטכ"ל לא חושבים ככה", אומר הגורם ברבנות, "אבל אם עיתון הארץ כתב ככה, אז יהיה להם קשה עד בלתי אפשרית להחליט אחרת". כרגע ההחלטה תקועה בין הרב הצבאי הראשי לרמטכ"ל, כשהם מנסים למצוא את הנוסחה כיצד לפרסם את ההחלטה, מבלי להצית מחדש את הדיון הציבורי סביב שאלת היחס בין דתיים וחילונים בצבא.

לפי אותו גורם, עיתון הארץ מנהל מלחמה נגד ה"דתיזציה" של הצבא, והקצינים שרוצים להתקדם יודעים ליישר קו עם הקו האנטי דתי של העיתון.

האירוע האחרון בו ניהל 'הארץ' קמפיין בצה"ל, היה שינוי נוסח היזכור, שבסופו של דבר התיישר הצבא לפי עמדותיו של העיתון, ושינה את הנוסח ל"יזכור עם ישראל". עוד ציין הגורם את קרב הסמכויות בין חיל החינוך והרבנות הצבאית, שגם בה העיתון מוביל את הקו המצדד בהקטנת ההשפעה של המדרשה התורנית בצבא.

"כרגע עמוס הראל הוא שקובע את המדיניות בכל מה שקשור ליחסי דתיים חילונים בצבא" מסכם אותו גורם.

פסיקתו של הרב הצבאי ככל הנראה תתפרסם השבוע.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
לצערנו נכון
| 19-09-2011 11:20
הרושם שמתקבל הוא שמתנהל מסע, וכמו כל עימות בין דעות העמימות והניסיון להחליק לא ישרתו שום מטרה בדיוק להפך: ניסיון למסמס הבדלים ייצור בוודאות סחף. אני מקווה שמנהיגי הציבור יבינו את גודל השעה ואת החשיבות להיות ברורים