'פגעת במקור כוחנו': מאות קצינים וחיילים נגד ליברמן - סרוגים

'פגעת במקור כוחנו': מאות קצינים וחיילים נגד ליברמן

מאות קציני וחיילי מילואים, בהם קצינים בדרגות סגני אלופים, רבי סרנים, סרנים ונגדים בדרגות שונות, פנו במכתב חריף לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשר הביטחון אביגדור ליברמן, בדרישה לבטל את ההרחקה של רבנים בכירים בציונות הדתית מכיוון שהתבטאו נגד צה"ל

author-image
'פגעת במקור כוחנו': מאות קצינים וחיילים נגד ליברמן
  (צילום: יונתן זינדל/ פלאש90)

מאות קציני וחיילי מילואים, בהם קצינים בדרגות סגני אלופים, רבי סרנים, סרנים ונגדים בדרגות שונות, פנו במכתב חריף לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשר הביטחון אביגדור ליברמן, בדרישה לבטל את ההרחקה של רבנים בכירים בציונות הדתית מכיוון שהתבטאו נגד צה"ל.

על פי הדיווח ב'ישראל היום' , במכתב ששיגרו לנתניהו ולליברמן כתבו הקצינים והחיילים בין היתר: "אנו חיילי מילואים, המשרתים בלב ובנפש ימים ולילות בביטחון המדינה. הזדעזענו עמוקות מהפגיעה במקור כוחנו, בכבוד רבותינו, מורינו, ובראשם הראשון לציון – הרב יצחק יוסף והרחקתם מצה"ל".

עוד הם כתבו: "אנחנו מוחים בכל תוקף על הפילוג ההרסני המיותר, המתייחס לרבנים המחלישים את צה"ל. ההפך הוא הנכון. תורתם וחכמתם מחנכת ומדריכה למסירות נפש והגנה על עם ישראל". החותמים הוסיפו וקבעו כי "גם אם נשמעה ביקורת כלפי הצבא זו ביקורת שמותר לה ויכולה להישמע, אין זה מתיר סילוק וביזוי של מי שמעמיד את חסננו ואמונתנו בצה"ל".

"אנו דורשים את ביטול ההוראה באופן מיידי, ורואים בה פגיעה נוראית בנו משרתי המילואים. אנו מקווים לראות בקרוב אחדות ושלום במחננו ובמדינתנו בחוסן ובכבוד לאומי". עוד עולה מהדיווח כי עד עתה חתמו על המכתב יותר מ-600 חיילים וקצינים במילואים, ולדברי יוזמי המכתב הם ימשיכו באיסוף החתימות.

יונתן פולק, תושב מצפה רמון ומיוזמי מכתב המילואימניקים, מציין כי הם מצפים להגיע ליותר מאלף חתימות על המכתב בסופו של דבר. "אנחנו מכירים את הרבנים האלו, אנחנו התלמידים שלהם, וקשה לנו שפגעו בשמם והתייחסו להם כאילו הם באים לפגוע בצבא.

"הרבנים הפכו לשק החבטות של המדינה. עושים להם דה לגיטימציה", הוא אומר. "מדובר במדינה דמוקרטית ומותר לאנשים, במיוחד רבנים חשובים, להביע דעה ולהתנגד לדברים שמתרחשים במדינה. אנחנו חיילים בצה"ל בזכות הרבנים הללו ואסור לסתום להם את הפה. הם מעבירים את הביקורת מתוך אהבה ורצון לתקן. אנו דורשים את ביטול ההחלטה באופן מיידי".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
11 תגובות - 7 דיונים מיין לפי
1
הצטרפו לעצומה
אריאל | 26-01-2018 11:06
https://www.atzuma.co.il/idf17 חתמו עכשיו
2
ההחלנה בצה"ל
שרביט | 26-01-2018 12:04
ה' עוז לע
נכון.ליברמן מחלן את הצבא לכן גם אין לו תקציבים.
יפה יוסף | 27-01-2018 20:55
בלי הקב"ה אין ברכה.
3
כל הכבוד!
בנימין | 26-01-2018 13:44
צדיקים
4
לרבנים מראש אין מה לחפש בצבא
הפוך | 26-01-2018 14:12
שר הבטחון הוא בהמה לא קטנה אבל לרבנים אין מה לחפש בצבא. את הצבא מנהל הרמטכ"ל ושר הביטחון. אשהרבנים יתעסקו בקהילה שלהם ולא ידחפו לכל מקום
בדיוק ההיפך
דניאל | 27-01-2018 23:23
התורה היא תורת חיים בכל התחומים. כולל הצבא . מי שיצר את הבעיות זה הרמטכ"ל ושר הביטחון
תתעסק בשטויות שלך ואל תתערב לרבנים בעבודה שלהם
אורן | 27-01-2018 23:12
מרגע שהצבא מתחיל להתעסק בנושאים לא צבאיים ותופס צד במחלוקות אזרחיות אז לא יכולה להיות טענה כנגד מי שמתערב
עם כופרים אין בטחון.מילא חיילים אבל
יפה יוסף | 27-01-2018 20:52
אחד שרוצה לקרוא לעצמו שר בטחון .אין בטחון בלי תורה.
5
מגיע לו, לפופוליסט
שי | 26-01-2018 16:06
ליברמן הוא בלון מנופח שמשחרר הצהרות סתמיות ("להפציץ עת סכר אסואן") ומפגין כוח כשמדובר בחלשים.
6
רבנים תוקפי צהל
פיני | 20-02-2018 10:26
יש לגרש את כל הרבנים התוקפים את צהל.אין להם מקום .הציונות הדתית מתחרדלת וזו סכנה חמורה לציונות הדתית שאריאל ירוץ לבד.לא יעבור את אחוז החסימה. בנוסף לא ידעתי שהראשון לציון הרב יוסף מעמיד דורות של לוחמים.בדיחה
7
כמה זמן ליברמן בארץ
לוי | 14-07-2018 21:33
ליברמן לא היה בארץ שהנשים בצהל לא היו קרביות ביחד עם חילים ההפקרות היתחילה רק בשנים האחרונות וזה מראה את היתדרדרות הרוחנית של הצבא לכן צרכים לעשות חושבים כל מה שנוגע לצבא