בעקבות החלטתו: השר אריה דרעי זומן לדין תורה - סרוגים

בעקבות החלטתו: השר אריה דרעי זומן לדין תורה

יו"ר מפלגת ש"ס, שר הפנים אריה דרעי, זומן לדין תורה בעקבות החלטתו לגרש למדינה שלישית מהגרי עבודה שהסתננו לישראל. מדובר בבית הדין 'הליכות עולם', של בד"צ בית יוסף

author-image
בעקבות החלטתו: השר אריה דרעי זומן לדין תורה
  (צילום: יונתן זינדל/ פלאש90)

יו"ר מפלגת ש"ס, שר הפנים אריה דרעי, זומן לדין תורה בשל מדיניות משרדו בנושא גירוש המסתננים. על פי הדיווח של אוריה אלקיים ב'כאן', הדיון צפוי להתקיים ביום שני, ד' אדר תשע"ח. דין התורה מגיע לאחר שדרעי החליט לגרש למדינה שלישית מהגרי עבודה שהסתננו לישראל.

עוד עולה מהדיווח, כי התובע הוא ד"ר אורי וייס. לטענתו, על פי היהדות גירושם של אלפי האריתראים והסודנים אסור משום "לא תסגיר עבד אל אדוניו" והוא גם שפיכות דמים.

מדובר בבית הדין 'הליכות עולם', של בד"צ בית יוסף. חברי בית הדין: הגאונים רבי ברוך שרגא, רבי יצחק כהן ורבי שמואל פנחסי.

בכתב התביעה כתב ד"ר וויס: "ממשלת ישראל בהובלת שר הפנים גמרה אומר לגרש אל רואנדה מבקשי מקלט שהגיעו אל ישראל ממדינות דוגמת אריתראה וסודאן. הם נסו הנה מסכנות מוות, שעבוד ועינויים. כעת ממשלת ישראל החליטה לגרש אותם פליטים לרואנדה. לאחר שהגיעה להסכם עם רואנדה שזו תקבל בצע כסף. ברואנדה צפויה לאותם פליטים סכנת מוות ועינויים. כל זאת בניגוד גמור לאיסור 'לא תסגיר עבד אל אדוניו'. התלמוד כידוע שואל: מהי תקנתו, ומשיב: 'עמך ישב בקרבך' (גיטין, דף מ"ה, עמוד א'). וכך במקום שעמנו יישבו בקרבנו, הממשלה עומדת לגרשם אל רואנדה".

לדבריו: "רואנדה לא הבטיחה לאותם פליטים אזרחות, והיא מדינה שאינה ממלאת את מצוות בני נוח להקים בה דינים, והיא מדינה שהתחולל בה רצח עם בו נטבחו כשמונה מאות אלף איש אך לפני כעשרים שנה".

בסיום דבריו מבקש וייס מהדיינים: "כי יורה על איסור לגרש את מבקשי המקלט או לכלוא אותם או לאיים עליהם בכליאה. זאת ועוד, הריני לבקש מבית הדין הנכבד לאסור כבר כעת על שר הפנים להקדים גירוש או איום להכרעת בית הדין בעניין".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
חיפוש עליו ברשת גילה שהוא איש שמאל קיצוני: "ביום הפיגוע
יוגב | 25-01-2018 16:17
חיפוש עליו ברשת גילה שהוא איש שמאל קיצוני: "ביום הפיגוע בקריית ארבע גינה ד"ר אורי וייס "הורים שבוחרים בשם תיאולוגיה פנאטית להתגורר במקום שמטיל סיכון על ילדיהם".
2
זה מה שקורה כשמערבבים הלכות יחיד עם הלכות ציבור
ג'סי | 25-01-2018 17:55
באיזה בית מדרש הם לומדים המטומטמים?