"למנוע הסתה": חוק החזרת גופות מחבלים עבר בטרומית - סרוגים

"למנוע הסתה": חוק החזרת גופות מחבלים עבר בטרומית

"הונפו כרזות, נשמעו קריאות ונישאו נאומים המביעים תמיכה בפיגוע טרור", חוק החזרת גופות מחבלים שעבר היום בקריאה טרומית במליאת הכנסת ימנע את מצב ע"י קביעת תנאי הקבורה של מחבלים

"למנוע הסתה": חוק החזרת גופות מחבלים עבר בטרומית
  לוויית מחבלים (צילום: Flash90)

חוק החזרת גופות מחבלים עבר היום (רביעי) בקריאה טרומית במליאת הכנסת. לפיו, תינתן בפקודת המשטרה סמכות מפורשת למפקד מחוז במשטרה להחליט ולקבוע את תנאי הקבורה של מחבלים.  הצורך בחוק זה עלה באופן ברור לאחר פולחן השנאה שנראה באום אל פחם בטקס קבורת המפגעים, שבצעו את הפיגוע בהר הבית בו נרצחו שני השוטרים , סיתאווי ושנאן ז״ל.

בדברי ההסבר לחוק, נכתב כי בשנים האחרונות אנו עדים לתופעה הולכת וגוברת, שבמסגרתה לאחר ביצוע פיגוע טרור, מתבצעים גילויי תמיכה, אהדה, הסתה, עידוד והזדהות עם מעשה טרור, עם המפגע, הארגון והאידאולוגיה שבשמה בוצע מעשה הטרור.  במיוחד, ניתן לכך ביטוי במהלך טקסי הקבורה של אותם מפגעים.

לא אחת, אירעו מקרים שבהם הונפו כרזות, נשמעו קריאות ונישאו נאומים המביעים תמיכה בפיגוע שבוצע או הקוראים לביצועם של מעשי טרור נוספים. בשל החשש שההסתה אשר נשמעת באותם טקסי קבורה תביא אחרים – בין אם מושפעים ישירים ובין אם מושפעים עקיפים באמצעות הרשתות החברתיות ואמצעי המדיה האחרים – לבצע מעשי טרור מתוך הזדהות או רצון לחקות את המפגע, הנחה השר לביטחון הפנים את משטרת ישראל להפעיל את סמכותה הקבועה של המשטרה למנוע את העברת גופות אותם מפגעים לקבורה, עד להתמלאות תנאים שיש בהם כדי להבטיח שטקס הקבורה לא יהפוך למפגן של הסתה והזדהות עם מעשה טרור או עם המפגע.

המדינה תוכל להחזיק בגופות מחבלים

ח"כ סמוטריץ' תקף את החלטת בג"ץ "המקוממת", שאסרה על החזקת גופות מחבלים. "לאור כך, אומר סמוטריץ, "הובהר היום שניתן יהיה להחזיק בגופות מחבלים באם המדינה תראה לנכון לעשות זאת". עוד הוסיף, כי בנאומו במליאת הכנסת הודיע סמוטריץ' כי בדיונים על החוק בוועדה, "נוסיף גם את סמכות המשטרה להחזיק גופות מחבלים לא רק כדי למנוע הסתה והלוויות ענק אלא גם כקלף מיקוח להשבת גופות חיילי צה"ל."

יוזמת החוק, ח"כ ד"ר ענת ברקו הודתה על התמיכה הרבה לשר לביטחון פנים, גלעד ארדן. "החוק יאפשר למפקד המחוז הרלוונטי במשטרה לקבוע את ההסדרים ללוויות של מפגעים ובכך למנוע הפרות סדר, הסתה והזדהות עם מעשי טרור. כמו כן החוק ייתן מענה לפסיקת בג"ץ לקבוע בחוק סמכות מפורשת לתנאי טקס הקבורה", דברי ברקו.

עוד הוסיפה ואמרה: "אחזור ואדגיש מעשי הטרור של אותם מפגעים ראויים לכל גינוי הם בזויים, ודגל שחור מתנוסס מעליהם. אני סבורה כי ראויה להם קבורת חמור! קבורה בלילה באין רואים! אנו מאפשרים את הקבורה לא בגללם ובגלל בני משפחותיהם, אלא בגללנו. כי אנחנו להבדיל מהם לא מאבדים את צלם האדם".

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו