בירן: "אתה הומופוב, תתנצל"; יוגב: "לא תנצחו" - סרוגים

בירן: "אתה הומופוב, תתנצל"; יוגב: "לא תנצחו"

ח"כ יוגב הודיע כי הוא מתנגד לפונדקאות חד מינית ועורר סערה: ח"כ בירן: "הומופוב, העולם התקדם, הפסדתם בקרב". יוגב: "לכל ילד מגיע אימא ואבא לא תגברו על העם היהודי"

author-image
בירן: "אתה הומופוב, תתנצל"; יוגב: "לא תנצחו"
  (צילום: הדס פרוש/ פלאש90)

חילופי דברים קשים התנהלו לפני זמן קצר (שני) במהלך דיון שהתקיים בוועדת העבודה והרווחה של הכנסת בעניין הצעת החוק לפיה יורחב מעגל הנשים הזכיות לבצע פונדקאות בישראל וגם נשים ללא בן זוג יהיו זכאיות לכך, אם הן סובלות מבעיה רפואית המונעת מהן ללדת.

מה שעורר את הדיון בחדר הייתה דרישתם של נציגי עמותות להט"ביות לאפשר גם לבני זוג חד מיניים לבצע פונדקאות.

היועצת המשפטית של משרד הבריאות, עו"ד מירה היבנר הראל אמרה בפתח הדיון כי "ישראל היא אחת המדינות היחידות בעולם שמאפשרות פונדקאות. יש בזה רבדים אתיים ומוסרים לא פשוטים. הצעת החוק הזאת אינה בוחנת סוגיות אחרות למעט בעיה רפואית".

ח"כ מאיר כהן (יש עתיד): "אני מבין את הזהירות הננקטת, אבל בעידן בו אנחנו נמצאים, היחס לקהילה הלהט"בית השתנה".

יו"ר הוועדה, ח"כ אלי אלאלוף: "הסוגיה הזאת היא בעיקר פוליטית. עלינו לכבד את כולם, את כל סוגי המשפחות. עם זאת, צריך להיות פרגמטיים. לא את כל הכל ניתן להשיג בבת אחת".

מי שפחות אהב את הרעיון הוא חבר הכנסת מוטי יוגב מהבית היהודי, שאמר כי "מדינת ישראל היא מדינה יהודית ודמוקרטית. היא לא צריכה להיות מובילת הסטיות בעולם".

חבר הכנסת מאיר כהן שנבהל מהביטוי 'סטיות' ביקש מיוגב לחזור בו ואמר: "תחזור בך מהמילה סטייה. אנחנו לא בתקופת האופל. אתה מפקד נערץ בצה"ל, אני מבקש ממך".

ח"כ אלאלוף: "גם בקואליציה הנוכחית נעשו מספר תהליכים לקידום זכויות הלהט"בים, ושרת המשפטים מהמפלגה שלך, מתוך אצילות וכבוד, לא התערבה ולא מנעה".

יו"ר עמותת אבות גאים, אודי לדרגור: "פונדקאות איננה הליך רפואי שפותר בעיית עקרות, אלא הסדר ופתרון חברתי המאפשר הורות. כל ההתפתלויות כאן הן מסווה דקיק להומופוביה". הילה מירון, פונדקאית: "זה עצוב שקובעים מי כן ומי לא זכאי להיות הורה".

בהמשך ביקש יוגב לצנן את כעס הנוכחים בחדש עליו ואמר "אני מתנצל אם מישהו נפגע. התורה והיהדות הן בסיס ערכים לעם ישראל. לא החושך ולא האור שייכים לצד אחד. ילד הוא לא בובת משחק. לכל ילד מגיע שיהיו לו גם אימא וגם אבא".

ח"כ מיכל בירן בתגובה: "בתנ"ך היה אפשר לסקול אנשים באבנים; זה לא אומר שצריך לשכתב מה שהיה לפני אלפיים שנה. העולם מתקדם. ההכרה בזכויות הלהט"ב מגיעה לקונצנזוס רחב. אתה הומופוב, אתה מפלה חלק גדול מהעם בישראל. אם זה היה תלוי בך, לא הייתי יושבת בכנסת כי אני אישה. הפסדתם בקרב".

ח"כ יוגב השיב לה בחיוך: "הסיכוי שלכם לגבור על העם היהודי הוא סיכוי אפסי".

לאחר הדיון ביקש יוגב להתייחס לכעס שעורר ואמר: "אין לי דבר נגד איש או אישה. אך פונדקאות אינה עניין של מה בכך, היא תהליך מורכב גופנית ונפשית. ילד אינו בובת משחק לכל הרוצה לזכות בו, לכל ילד מגיע שיהיו לו אבא ואימא, זו זכות טבעית ויסודית. מלבד הזכות להורות, טובת הילד מעל הכל. המשפחה היא התא ואבן היסוד ליצירת חיים בעם ישראל ובעולם כולו. מדינת ישראל איפשרה פונדקאות לזוגות נשואים ולנשים שהטבע מנע מהם להרות. כמעט בשום ארץ בעולם, אין אישור לפונדקאות עבור גברים, בלי קשר לנטייתם המינית. בודאי שבמדינה יהודית ודמוקרטית, ראוי שהמוסר היהודי ישמש מגדלור לנו ולעולם כולו, לחינוך לחיי משפחה טבעית ונורמלית כקן וכתא טבעי ונורמלי, לגידול ילדים בישראל ובעולם כולו".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
מדהים מה שאומר מייצג האבות הגאים
דורון | 22-01-2018 12:40
פונדקאות זה כלי כדי לממש רצון של מישהו ולעזאזל הילד שיווצר. איך אפשר לא לתת טיעון שמסביר למה אין כאן בעיה מוסרית (כמו שרמזה נציגת משרד הבריאות). השיח בנושא הזה כל כך רדוד. אם אמרת משהו נגד זכויות להטבים אתה חשוך. ממש מעוות.