אישור חוות גלעד, מיד לאחר סיום ביקור פנס - סרוגים

אישור חוות גלעד, מיד לאחר סיום ביקור פנס

שרת המשפטים אומרת לסרוגים, כי אישור חוות גלעד יעלה כבר בישיבת הממשלה הבאה. על העימות בין הרבנים לצבא: "ממליצה להירגע. הרמטכ"ל עושה עבודה מצוינת"

author-image
אישור חוות גלעד, מיד לאחר סיום ביקור פנס
  (צילום: מתוך הסרטון)

שלום שרת המשפטים איילת שקד, בתגובה החריפה שאמרת אתמול, עליה חזרת גם במהלך היום, מה היה מבחינתך הגבול אותו עברו המפגינים אמש, שמחו בכניסה לבית הכנסת בו מתפלל היועמ"ש אביחי מנדלבליט?

"שני דברים שהם פסולים: האחד, צילמו אותו לפני שיצאה השבת. מנדלבליט הוא אדם דתי ולא צריכים לעשות דבר כזה. והדבר השני, שהם הגיעו לבית הכנסת, אמנם היו בחוץ. אבל מנעו ממנו להגיד קדיש על אימו.

בכלל, מוסיפה שקד: "צריך להיות גבול גם להפגנות. לא  צריך להתפרץ למרחב הפרטי גם עובד ציבור וגם נבחר ציבור, הם גם בני אדם. בפתח תקווה הם יכולים להפגין ב'כיכר גורן' שזה כמה מטרים מהבית של היועץ וצריך לתת לו את הזכות ואת החופש ללכת בשלווה לבית הכנסת".

הסערה סביב זה גם מצד השמאל, הייתה סערה גדולה. יכול להיות שמפה והלאה אנחנו נראה איזו שהיא ירידה או התפרקות במחאה שהתקיימה עד היום?

"גם ככה, במוצאי השבת האחרונה היו 200 איש בהפגנות, אז יש ירידה. אבל, אין ספק שבגלל שהם חצו את הגבול, הם הבקיעו לעצמם גול עצמי. כולם הבינו שזה דבר לא לגיטימי מה שהם עשו".

את מתכננת לצאת נגדם עם איזה הליך משפטי?

"מה שהכי חשוב, זה  הדיון הציבורי שאני מאמינה שלימד גם אותם וגם אנשים אחרים שחצה פה גבול וזה לא יחזו על עצמו".

בלי המאבק של תושבי עמונה- לא היה חוק ההסדרה

אנחנו מציינים השבוע שנה לפינוי הכואב מעמונה. עברה שנה, ועדיין היישוב שלהם לא נבנה?  מה תוקע את התקדמות הבנייה?

"כרגע עובדים על היישוב, ואני מקווה שמאד שיעמדו בלוחות הזמנים. ההמשלה עשתה כל מה שהיא יכולה כדי להאיץ את התהליך, גם בית המשפט העליון כשבתו בג"ץ. דחה בשבוע שעבר עתירה של ארגוני המשאל על ידי שלומי זכריה שהוגשה כנגד היישוב ונגד צוו השיפוט של היישוב ובית המפשט דחה אותה מיד בלי עיכובים. אני מקווה שהיישוב באמת ייבנה במהרה".

עוד סיפרה שקד כי היום נגנבו בשטח העבודה של היישוב 'עמיחי' כמה מכלי העבודה. "אני מקווה שזה יסתדר מהר", ציינה שקד.

זאת אומרת, על איזה פרק זמן בערך אנחנו מדברים?

"אני לא רוצה להיכנס להערכות כי לא בדקתי בשבועות האחרונים מה הקצב ואיפה זה עומד, אבל באמת אנחנו מגויסים להסיר כל מכשול, והיו הרבה מאד מכשולים בדרך. לצערי, כל פעם צץ משהו אחר וכל פעם אנחנו מצליחים להסיר אותו".

שקד מזכירה כי כתוצאה מהפינוי הכואב בעמונה, לטענתה קראו גם הרבה דברים טובים. "חוץ מזה שנבנה יישוב חדש ביהודה ושומרון מה שלא קרה הרבה מאד זמן גם הצלחנו להעביר את חוק ההסדרה, בלי המאבק של תושבי עמונה- לא היינו מצליחים לעשות את זה. אנחנו נמצאים בתהליך ארוך של הסדרת יישובים רבים".

אישור חוות גלעד- מיד לאחר סיום ביקור פנס

נראה את אותו פרק זמן בעמונה גם באישור חוות גלעד?

לדברי שקד אלו שני מקרים שונים. "את חוות גלעד צריך להסדיר במקום שבו הם נמצאים, והחלטת הממשלה תעלה לממשלה ביום ראשון. השר בנט שוחח על זה היום עם ראש הממשלה וגם שר הביטחון דוחף לזה. וברור לכולם שההחלטה צריכה לעבור ביום ראשון, ואז כל ההליך וההסדרה של פיתוח היישוב יהיה יותר פשוט".

למה בעצם זה לא קרה היום? התראיין בבוקר משה שבח, אביו של הרב רזיאל שבח ז"ל  ב- ynet, ואמר כי דחיית הדיון בסוגיית חוות גלעד – היא כדי לא להביך את סגן הנשיא פנס שמגיע הלילה לביקור מדיני. את מכירה את הטענה? היא נכונה?

"ראש הממשלה ביקש לדחות בשבוע ואנחנו כיבדנו את זה. צריך להגיד שפנס הוא ידיד גדול מאד של ישראל, של עם ישראל וההתיישבות. לא יכולנו לחלום לסגן נשיא יותר אוהד ממנו, ואנחנו רוצים שהביקור שלו פה יהיה מוצלח, ושראש הממשלה מבקש דחייה של שבוע בלבד אז אני חושבת שזה בסדר לאפשר את זה".

עובדתית אישור החווה נדחק מסדר היום, גם אם יש תירוצים שחלקם אף מתקבלים. המבחן האמתי יהיה בשבוע הבא.

אז את מצהירה, מבטיחה שהאישור יעלה לישיבת ההמשלה ביום ראשון הבא?

"כן, כך צריך להיות".

"ממליצה לכולם להירגע. הרמטכ"ל עושה עבודה מצוינת"

לא שמענו ממך תגובה לעימות בין הרבנים שר הביטחון על רק הטענות לשילוב נשים בצבא והדרישה מראש הממשלה להדיח את הרמטכ"ל. איפה את עומדת ביחס לזה?

"הרמטכ"ל עושה עבודה מצוינת. לא צריך להראות צל הרים כהרים. הוא הצליח להוציא את פקודת השירות המשותף תוך שיח עמוק עם כל רבני הציונות הדתית, ומגוון מאוד רחב שהיו שותפים לפקודה הזאת. יש לנו צה"ל אחד, צבא אחד ורמטכ"ל וצריכים כולם לעבוד ביחד סביב המשותף ולא להתמקד במפריד".

"בכלל, צריך להירגע כולם. יש אווירה של חילונים נגד חרדים, דתיים- כולם אחד נגד השני. שלמעשה, הרבה פעמים יש דברים שנתפסים כאיומים בלי שהם איומים בכלל. לדוגמא- חוק המרכולים דבר שגורם לשיסוי של הציבור החרדי והחילוני אחד בשני בלי שיש לו באמת משמעות מעשית. לכן אני מציע לכולם בעניין הזה פשוט להירגע, לשתף פעולה ולעבוד ביחד".

הפעלת לראשונה היום את 'נוהל יו"ש', מה אומר מבחינתך המהלך האסטרטגי?

זה אכן מהלך אסטרטגי, מעכשיו כל הצעת חוק ממשלתית תתייחס גם ליהודה ושומרון. תושבי יו"ש הם לא אזרחים סוג ב', צריך לחול עליהם החובות ולקבל גם את הזכויות. בנוסף, נעשית עבודה מאד רצינית ויסודית במשרד המשפטים ואני שמחה שבעקבות ההנחיות שלנו, משרדי הממשלה כולם נרתמים לזה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
מה בדיוק היא הפעילה? איפה חוק ההסדרה?
אחד תם | 21-01-2018 22:48
הכל דיבורים, כלאמפאדי, זריית חול בעיניים. נראה שמאשרים את חוק ההסדרה בקריאה טרומית, ראשונה שניה ושלישית. ככה פשוט. בלי סיפורים בלי עיכובים, בלי מעקפים. כמה פשוט, כמה קשה, הא? ככה זה כשאין באמת עקרונות. רק סיפורים על עקרונות. נפגש בבחירות.
2
הוא ממש עושה עבודה מצויינת. מקדם אג'נדה פמיניסטית רדיקלית
תמימי | 21-01-2018 23:28
הבעיה היא שהבית היהודי עושה הכל חוץ מאשר בענייני דת ומדינה שרק מרגיע ומטיף לרבנים אין מה להרגע. צריך לזעוק את ההתדרדרות בצבא וגם בבית היהודי...
3
מצוין בדיוק לנוכח הסקרים שמציבים את איילת שקד לפני בנט
אריק | 22-01-2018 0:05
מראה במדויק שבכל עימות של הרמטכ''ל עם הרבנים שקד ובנט יתמכו ברמטכ''ל.. שום תגובה לדברים המזעזעים שאמר בנט, שום התנערות, שום גיבוי לרבנים.. פשוט בושה וחרפה. מקווה שהציבור יתעשת ויידע להבדיל בין עיקר לטפל, למרות ההשקפה הימנית המצוינת.
4
בנט ושקד צבועים ופוליטקאים שקרנים
דוד אזנה | 22-01-2018 7:17
זהמזכיר לי שמרןעטרת ראשנו הרב מרדכי אליהו זצוקל היה אור שקר וחנופה התחתנו ויצא פוליטקאי וזה מאוד מתאים לבנט שקד ליברמן גפני ולפיד שדוגי להעלות שכרם על חשבון החלשים זו החבורה שמיצגת א הציונות הדתית .בברכה דוד ואזנה יור וועד בנק ישראל לשעבר שמכיר מקרוב ואשמח לעזור להוציא אותם לפנסיה מוקדמת ויפה שעה אחת קודם 0503810065