לא רק אפל: האם גם סמסונג מאיטה את מכשיריה? - סרוגים

לא רק אפל: האם גם סמסונג מאיטה את מכשיריה?

רשות ההגבלים העסקיים באיטליה הודיעה כי היא פותחת בחקירה נגד חברת סמסונג במטרה לבדוק האם החברה מאיטה את ביצועי מכשירי הסמארטפון הישנים שלהם. בסמסונג הכחישו את הטענות

author-image
לא רק אפל: האם גם סמסונג מאיטה את מכשיריה?
  חשוף להאטה? מכשיר הגלקסי נוט 8 של סמסונג (צילום: שאטרסטוק)

הסערה סביב ההודאה של אפל על האטת האייפונים עדיין לא תמה, וכבר מסתמן שחברות אחרות מסתבכות גם כן: רשות ההגבלים העסקיים באיטליה הודיעה כי היא פותחת בחקירה של ענקית הטכנולוגיה סמסונג, הנחשדת גם כן בהאטת מכשירי הסמארטפון הישנים של החברה.

במשרד האיטלקי טענו כי היא מנסה לקבוע האם סמסונג מאיטה את ביצועי המכשירים הישנים שלהם באמצעות עדכוני תכנה, במטרה לעודד צרכנים לקנות סמארטפונים חדשים. לטענתם, בסמסונג לא מפרטים בצורה מספקת את ההשפעות של עדכוני התכנה על המכשירים, ולא מזהירה מפני האטה פוטנציאלית בעקבות ההתקנה. לדבריהם, חוסר השקיפות מהווה הפרה של החוק האיטלקי להגנת הצרכן.

בסמסונג, שכבר עקצו בעבר את אפל וטענו שאינם מאיטים במכוון את מכשיריהם, מיהרו להכחיש את הטענות. "סמסונג לא מספקת עדכוני התכנה הפוגעים בביצועי המוצרים שלנו במהלך חיי המכשיר" טענו בחברה הקוריאנית. "אנחנו נעבוד בשיתוף פעולה מלא עם הרשויות באיטליה כדי להבהיר זאת".

החקירה הנוכחית מגיעה לאחר שתביעה דומה הוגשה בעבר נגד חברת אפל בנסיבות דומות. כזכור, לאחרונה החברה הודתה כי היא מאטה במכוון את הביצועים של מכשירי אייפון ישנים, והסבירו כי המהלך נעשה כדי לשמור על חיי הסוללה של המכשיר. הקהל לא היה מרוצה, ועשרות תביעות ייצוגיות הוגשו נגד החברה בכל רחבי העולם.

בעקבות הסערה התקשורתית אפל פרסמה התנצלות רשמית באתר החברה, והודיעה כי תוזיל את עלות החלפת הסוללה למכשירים הישנים. מנכ"ל אפל טים קוק גם הבטיח כי ישיקו בקרוב אפליקציה שתאפשר לעקוב אחרי מצב הסוללה ולבטל לחלוטין את אפשרות ההאטה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו