רגע לפני ישראל: מייק פנס נפגש עם מלך ירדן - סרוגים

רגע לפני ישראל: מייק פנס נפגש עם מלך ירדן

רגע לפני שהוא נוחת לביקור בישראל, סגן נשיא ארה"ב מייק פנס נפגש עם עבדאללה מלך ירדן. במהלך הפגישה המלך הביע חשש כי היחסים בין ישראל לפלסטינים ידרדרו על רקע המדיניות האמריקנית והתמיכה הנרחבת בישראל

רגע לפני ישראל: מייק פנס נפגש עם מלך ירדן
  סגן נשיא ארה"ב מייק פנס נפגש עם עבדאללה מלך ירדן (צילום: עמוד הטוויטר Royal Reporter)

המסע במזרח התיכון נמשך: רגע לפני שינחת בנתב"ג לביקור בישראל, סגן נשיא ארה"ב מייק פנס הגיע לעמאן ונפגש עם עבדאללה מלך ירדן. במהלך הפגישה עבדאללה הביע דאגה מההחלטה של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ להכיר בירושלים כעיר הבירה של ישראל, וטען כי המהלך עשוי להוביל להידרדרות של היחסים בין ישראל והפלסטינים.

מלך ירדן הוסיף כי ירדן עדיין תומכת בפתרון שתי המדינות. "אנחנו רואים את שתי המדינות כפתרון היחיד לסכסוך המתמשך" טען. "אני קורא לך לבנות מחדש את האמון והביטחון למימוש האפשרות הזאת". בתגובה, פנס חזר על דבריו של הנשיא טראמפ ואמר כי "ארה"ב נשארה מחוייבת לפתרון 2 המדינות- אבל רק במידה והצדדים ירצו בכך".

המלך הוסיף כי הכרתה של ארה"ב בירושלים הובילה לכך שארה"ב "ניצבת  בפני מכשול גדול שעליה לעבור". לדבריו, ההכרה בירושלים אינה חלק מהסכם כולל שיספק פתרון לסכסוך, ושמזרח ירושלים חייבת להיות בירת המדינה הפלסטינית העתידית במידה ותוקם.

במהלך הפגישה מספר תושבים קיימו הפגנה מחוץ לבניין שגרירות ארה"ב בעמאן, במחאה על המדיניות של טראמפ במזרח התיכון. "ארה"ב היא ראש הנחש" קראו המפגינים, שגם הניפו שלטים בגנות הנשיא וסגנו וטענו כי "משלחת האמריקנים הציונים אינה רצויה כאן".

מסעו של פנס במזרח התיכון התחיל אתמול בקהיר, שם נפגש עם נשיא מצרים עבד אל-פתח א-סיסי. גם במצרים המנהיגים שוחחו על ההכרה בירושלים, כאשר א-סיסי ציין את החשש מהשפעתו של ההכרה בירושלים על היחסים בין מדינות המזרח התיכון. פנס טען כי הגבולות של ירושלים עדיין לא הוכרעו, והם יידונו רק במסגרת משא ומתן.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
שתי אזרחויות לשני עמים
פרידה | 21-01-2018 15:20
יהודים הם המיעוט בפלסטין . מדינה ערבית ללא יהודים כבר קיימת בפלסטין דה-פקטו . . לצערינו ישראל מזמן הפכה למדינה דו - לאומית . . האם על היהודים נגזר לעולם לדאוג לשלומם וחיים טובים של מיליוני ערבים בארץ ? פתרון "שתי מדינות" חסר משמעות בלי שינוי אזרחותם של ערביי ישראל . . כיוון שמדינה ערבית "מינוס" ממערב לנהר ירדן כבר קיימת, אז ערביי חיפה, נצרת, עכו, גליל, נגב, רהט, כפר קאסם, סכנין, יפו, ירושלים, לוד וכו` - חייבים להפוך לאזרחים של מדינה שלהם החדשה . . אין שום הבדל בין ערבים ברמאללה, חברון, עזה לבין ערבים בירושלים, עכו, יפו . . ערבים אשר מתגוררים בישראל ישלמו מיסים לרמאללה ורק משם יקבלו קצבאות, ביטוח בריאות, תקציבים לבתי ספר וכו` . . לאחר הפרדה כלכלית יבוא גם טרנספר מרצון ויהודים יעזרו לערבים . . ערבים לא הצליחו להרוס את מדינת היהודים מבחוץ , אסור לתת להם להשלים את המזימה מבפנים . . נצחנו בכל מלחמות . . האם יש עוד מקרה בהסטוריה כאשר המנצח העביר חלקי ארצו לאויב המובס ? גבול המזרחי נקבע לפי מאזן הכוחות . . הגיע הזמן לשחרר את ה"נכבשים" ולהשוות זכויות ערבים בחיפה ויפו לזכויות יהודים ברמאללה ועזה . . אזרחות פלסטינית-ירדנית , אבו דיס ושועפאט לערבים, אזרחות ישראלית וירושלים ליהודים . . שני עמים - שתי מדינות - שתי אזרחויות !