שלא יבלבלו אתכם: הרב אליהו והרב אבינר צודקים - סרוגים

שלא יבלבלו אתכם: הרב אליהו והרב אבינר צודקים

אנו עדים להתערבות לא ראויה מטעם הצבא בחינוך הבנות, בניסיון לשכנע ולשדל את הבנות הדתיות, כבר מגיל צעיר, במכתבים והזמנות, להתגייס לצבא, במקום לשירות הלאומי, וזאת בניגוד לעמדת רוב מניין ובניין של הפוסקים שאין לבת לשרת בצבא

שלא יבלבלו אתכם: הרב אליהו והרב אבינר צודקים

נוער יקר, בנים ובנות אל תתבלבלו. הרב אבינר והרב אליהו שליט"א צודקים.

אני הדל, לא ראוי לתת ציון לדברי הרבנים הגדולים, אנשי האמת לאמיתה, אך בהחלט אי אפשר שלא להביע את  הערכתי העמוקה לאומץ ליבם.

התורה מצווה על קדושת המחנה, היוצא למלחמה, ולהישמרות מוסרית מכל דבר רע, fתנאי להשראת שכינה ולהצלחה במלחמה נגד אויבנו.(עיין דברים כג',י'-טו' ובספרי שם)/ פקודת השירות המשותף, מנוגדת לעיקרון זה, ואין היא מתחשבת בערכי הנצח של תורתנו הקדושה.

בעת האחרונה אנו עדים למסע הגובל בכפיה, על ידי הפקודה הזו ,שפרצה את הסטטוס-קוו המיוחד, שאפשר  בעבר לכל ישראל לשרת יחד ללא כיפוף ידיים או כפיה האחד על השני.

הפקודה אולי עברה שינויים קלים, אך היא אינה מניחה את הדעת, מבחינה מוסרית והלכתית. ברור שהגדודים המעורבים, אסורים ע"פ ההלכה, ומי ששותף אליהם שותף לדבר עבירה.

הרבנות הצבאית שאותה אנו מוקירים, נתונה גם היא בלחצים גדולים. מאז כניסת הרמטכ"ל אייזנקוט, מעמדה נשחק, מחלקת תודעה יהודית נסגרה וקולה נדם.

רבנים ואישי  ציבור, ניסו בכל כוחם, לשנות את הפקודה תוך הידברות עם ראשי הצבא, אך ברור שהתוצאה שהושגה רחוקה מלהיות תואמת את ההלכה. שמא תאמר שהחייל הדתי אינו חייב להיות שותף לכך, האם אחריותנו כלפי כלל החיילים נעלמה? האם נוכל לישון בשקט בידיעה שחיילים נכשלים בצבא?

אנו מדווחים כל העת, על בעיות צניעות קשות, הן ביחידות העורפיות, והן בקרביות, בקורסים למיניהם, בטקסים, בסדרות חינוך ופעילויות חברתיות.

כמו כן אנו עדים להתערבות לא ראויה מטעם הצבא בחינוך הבנות, בניסיון לשכנע ולשדל את הבנות הדתיות, כבר מגיל צעיר, במכתבים והזמנות, להתגייס לצבא, במקום לשירות הלאומי, וזאת בניגוד לעמדת רוב מניין ובניין של הפוסקים שאין לבת לשרת בצבא.

הנסיון לעקוף את הרבנים ולשנות את צביון הצבא ושל חינוך הבנים והבנות, כמוהו כהכרזת מלחמה, ולכן הרבנים האמיצים האלה לא שותקים. תפקידו של רב לומר את האמת!

על כן, על הנוער, התלמידים והתלמידות, להיות בני חיל, ולעמוד על קוצו של יוד בהלכה.

הבנים ,מצד אחד, יתגייסו וישרתו, כפי שחונכו, בעוז ובנאמנות, אך בשום פנים ואופן אין להתגייס לגדודים המעורבים, ואין לקיים בשום פנים ואופן הוראות המנוגדות להלכה, בדיני ייחוד וצניעות.

קצינים דתיים, קרואים שלא לקבל פיקוד על גדודים מעורבים, ולא להיות שותפים לדבר עבירה, גם במחיר של אי קידום והערמת קשיים מצד הדרגים שמעליכם.

אין ספק שזה ניסיון גדול, אך זה המבחן שלכם בתור יהודים עם יראת שמים, זכרו את דברי הרמח"ל שכל קולא צריכה בדיקה, שמא היא מעצת היצר, מחולשה ולא מאידיאליסטיות.

הבנות נדרשות לאומץ לב כדי לא לשתף פעולה עם הניסיון לערבב ולבלבל בין המינים.

הקשיבו לפסיקת ההלכה, ולכו אך ורק לשירות לאומי, הצבא רואה בכן כח איכותי ובצדק, אך הקב"ה ייעד אתכן למשימות חשובות פי כמה וכמה.

לבסוף, אין פשרות על טהרת המחנה בו תלוי ניצחוננו, זה אתגר גדול לרבנים, למחנכים ולמחנכות, להעמיק עם צעירנו, הן בלימוד ההלכתי של הנושא, והן בהסברה האמונית על חשיבות הצניעות והטהרה בישראל.

=======

הרב דרור אריה הוא רב בישיבת שדרות

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
22 תגובות - 14 דיונים מיין לפי
1
רבנים תהיו בשקט
יעקב | 19-01-2018 10:27
לפני עשר שנים ויותר היו בצבא בנים ובנות בלי בעיות ופחות רבנים והכל היה בסדר קמו כל מיני רבנים כל אחד צועק כל אחד מביע את אני מאמין שלו אם כל הכבוד לרבנים תשבו על התורה ולא יותר זה....
תגובה מזרחיסטית אופיינית: רבנים פרימיטיביים לגטו.
מני | 21-01-2018 0:22
צודק
צודק | 20-01-2018 19:37
רבנים הפ רק עוד פילוסופים בעיני קהילתם. דעתם לא מעניינת איש למעט חובשי כיפה
הגמרא כותבת :איזהו אפיקורס שאין לו חלק לעולם הבא?האומר
ר | 19-01-2018 13:12
"האומר :מה הועילו לנו רבנן?". מי שלא מבין מה מועילים לעם ישראל תלמידי חכמים, וקורא להם לא להתערב הוא אפיקורס, ואין לו חלק בעולם הניצחי, שהוא המטרה שלך בעולם הזה. אז יוצא שאתה מפסיד בגדול, ומפספס את כל המטרה שלשמה הדעת לעולם.
כבוד לרבנים
אוי לך לדבר כך לרבנים. | 19-01-2018 10:37
אוי לך לפתוח פה על רבנים חצוף. בנים ובנות עושים עברות. אוי לנו מלגס בנות. אין כמו הרב שמואל אליהו. אני חוזר בתשובה הייתי בצבא הייתי עד לכל מה שקורה בין בנים לבנות. אסור לגייס בנות.
2
גאולה שלימה
אורי | 19-01-2018 10:41
חזק וברוך כבוד הרב !! בע''ה שעם ישראל הקדושים ישמעו לכם ויפקחו את עניהם בזכותכם , תמשיכו לחנך ב-אמת אותנו כדי שחס ושלום לא נסור ימין ושמאל לתרבות הזולה שנכנסה.
3
יישר כח הרב !!
בנימין | 19-01-2018 10:52
קול שפוי בהנהגה הרבנית הרופסת.
4
נוער יקר
אחד | 19-01-2018 10:54
נוער יקר, אל תתבלבלו. יש גם רבנים גדולים שחושבים אחרת. הקשיבו גם לרב דרוקמן, לרב מדן ולרבים אחרים גם ממגזרי החרדל, שאינם מתבטאים בפומבי אך חושבים כמותם. כבדו כמובן את הרב אבינר והרב אליהו ואין לזלזל בהם, אך דעו שזו ממש לא הדעה ההלכתית האפשרית היחידה.
לך תשאל את הרב דרוקמן אם הוא מתיר לשרת בגדודים מעורבים.
מעניין... | 20-01-2018 22:45
נראה מה הוא יענה לך... יש גדולים, ויש גדולים. תראה את מי שואלים יותר שאלות, את הרב מדן או את הרב אבינר. אח"כ תגיד שיש דעות אחרות ומשונות...
5
למה כל אחד חושב שמחובתו להתערב? כנס
ירושלמי | 19-01-2018 10:58
למה להכניס ראשך בין הרים? הרב אבינר , הרב אליהו הרב דרוקמן בוא נפסיק לרחרח ריב
6
חזק וברוך
אורי | 19-01-2018 11:03
אבל כבוד הרב...רוב הרבנים גם אסרו שירות לא
7
עוד חצוף שמקבל משכורת מהמדינה ויוצא נגדה
קקק | 19-01-2018 17:32
אין בעייה לצאת נגד הרשויות אבל צריך להתפטר קודם.
8
חרד"ל =ציונות דתית ז"ל
התפקחתי | 19-01-2018 21:27
הבעיה הגדולה של הציונות הדתית נעוצה מעצם זה שהיאהפכה לחרד"לית . במקום לקרב -מרחיקה במקום להתמתן מקצינה.
אוהב שלום רודף שלום ומקרב לתורה
ידידיה | 23-01-2018 9:13
אדרבה, הציונות הדתית לאומית עולה מדרגה והופכת ב"ה חרד"לית כדיוק דברי חז"ל אהרון רודף שלום ואוהב שלום ומקרב את הבריות לתורה ולא את התורה לבריות....!!
9
חנה סנש ודבורה הנביאה
שלומית | 20-01-2018 19:20
נשים לא טובות רק שכגברים לא יכולים, תתעוררו , אנחנו ב2018 .
שלומית אוהבת גהנום
שלומית בונה מדור | 18-02-2018 10:39
גם אצל תגובות ליהיר שרקי היא הפיחה תגובות ״פמני סטיות . סטיות סטיות להלכה. חנה סנש היה בשואה והתחנכה בהונגריה. ה יקום דמה בכמיות דבורה השתבחה שהיתה אם בישראל ןאמרה לברק שלא כדאי שהיא תוביל כי יגידו שנתן ביד אשה ולא ברק.... והיא היתה בתקופה על הפנים אז זה היה הפך התקן והרגיל, והזוהר אומר שתקופה שאשה שולטת זה לא בתקופה טובה לעם ישראל עייני בזוהר. תהיי קטנה ליד רבנים ואל תחפשי לך רבנים שמשחקים לגעות שלך שלא יכולים להסמך על רבנים לפניהם. הדברים פשןטים ןברורים. גם לנו היה מדסניקית בצבא ואכן ראיתי איך כל החילים שמרו על כבוד האשה.... רוצה לשמוע איך זה היה ? חוץ ממלאכי החבלה שנוצרו מהמחשבות והדיבורים? שלא נדבר על מה שקורה אחר כך... זה קצת מזכיר תרבנים עם משכורת של ראש ישיבה ורב עיר שמתירים בני עקיבא או לכתחילה ה ישמור או שותקים על זה. לא סתם יש פסוקים ״לא פמניסוטים על ״עמי שהנשים ישלטו בו״ לגבי אנשים לא קטנים עם אחריות לכלל ישראל כמו הרב דרוקמן שלא יודע מה התיר והרב סדן שסומך על איזנקוט ומאמין לו...הנה הרב סדן דיבר אחרת קודם. אחרת לגמרי. וכל הרבנים שלא נדבר ה״חרדים״ דברו אחרת וחוץ מזה שזה פירצה של אנשי הקרן בצבא עם פזילה לקרירה הפוליטית של אחרי הצבא... בניהול הקרן ומימונה.... ואולי הרב סדן שליטא מרוב אהבתו ואמונו באנשים האלו מטןב ליבו סומך עליהם.... אבל איך אפשר לבמוך עליהם.. הם רק מתקדמים עםד צעד וצעד ולא נסוגים ומגמתם ידועה עוד מעט הם לא רק חעשו 3שרותים אלא חעשו אחד! כי תלוי איך אתה מגדיר את עצמך..., בדור המבול זה הגיע למצב שהתחתנו עם ״כתובה״ עם חיות..., אי אפשר היה לקלוט הפרשניות רשי האלה ממש עד הדור המהבול זה , דור המהבול. יש גם ״הגי״ או הגא ״רבני״ נשים או ״רבני״ פיסבוק שקמים נגד כל מיני אבנים ענקים מהם בתורה ירטה ומעש לאין שיעור, וגם אחרים שהם אבנים אבל כלל לא באותו סדר גודל ורוב בנין ןמנין נגד אפשר להגיד כולם כי אף פוסק לא יתיר דבר ברור מאליו וגם המציאות מראה. אלא שאם היה הדתי לא ישרת ןכל הויכוח הוא לגבי הפירצה והאחריות לגבי הצבא עצמו.. שלא להיות בעימות מול כמו שינוי התגובה של הרב סדן לענין. אבל גם בזה הכל נגד. כי אם יש עןד זה כל מיני משונים עם כתבות הסרוגים אן רבני פיסבוק ולא ראיתי עוד במדרגה של הרב סדן שאמרו אחרת אולי הרב דרוקמן. וגם הם הגיבו אחרת קודם.
10
ישר כח עצום!!!
ששון | 20-01-2018 21:38
ישר כח הרב!!! דבריך מחזקים מאוד
11
מטרת הצבא היום היא חינוך
עלמה דשיקרא | 20-01-2018 23:20
הלוואי ובאמת הצבא היה מכוון לניצחון. הרי אם הוא רוצה את כוח האדם הנשי האיכותי (וכפי שהצבא טוען בפירסומיו) , למשל כדי לשמש בתפקידי מודיעין חשובים וכדו' שבהם פעמים רבות נשים טובות מגברים, היה יכול ליצור יחידות נפרדות לבנות התואמות את ערכי הנשים המתגייסות (בדיוק כפי שעשו עם חרדים). אך כנראה שהצבא מעדיף ללכת ראש בראש, כדי לכפות את ערכיו ותפיסותיו (שנקבעות עפ חיל חינוך) על כלל הציבור, וכך אכן הגדיר בן גוריון את אחד מתפקידי הצבא, כור היתוך... הקיצור, פרייארית מי שהולכת להתגייס כדי להכין קפה לכמה קצינים, לשמש כמזרון פלוגתי (כך מכנים החילונים את הפקידה הפלוגתית וישנם עוד כינויים מרושעים ומחפיצים רבים אליהם נחשפתי, ואכמל) או סתם להעביר שעות מתות בצהל, וכפי שעושים רבים מהחיילים, וכל מי שהתגייס, יודע זאת. ישנן משימות לאומיות לא פחות חשובות בתחומי הרווחה והחינוך, שמשוועים לכוח אדם בכלל, ולכוח אדם איכותי בפרט.
כמובן שהטעות בשמי מכוונת!
עלמה דשיקרא | 21-01-2018 14:02
עלמה דשיקרא - משקרים את העלמות שמתגייסות לצבא...
12
אשריכם רבנים שנתפסתם על דברי תורה
יהודי | 23-01-2018 0:17
מקנא אני ברבנים בנחת רוח שהם עושים לאבינו שבשמים.. בדבר הכי חשוב לעם ישראל.. והיה מחניך קדוש..
13
אבל רינה מסריח חולקת עליך
רינה מסריח | 18-02-2018 9:19
איך אפשר להקשיב לרבנים כאשר רשכבהג רימה מסריח חולקת עליהם? תכף ישלחו את יהיר שרקי שימצא גם עליהם איזה הקלטה או שיעשו איזה רמיקס מגובב מדברים שאמרו.....
14
לא תגורו מפני איש כי המשפט....
יאיר | 03-05-2018 17:57
הרב דרור ה' עמך גיבור החייל אל תשים לב להשמצות של המסכנים שאינם מבינים, מה הם עושים בעוהז זה לא באשמתם חזק ואמץ