טראמפ מציג: אלו הזוכים בטקס "פרסי הפייק ניוז" - סרוגים

טראמפ מציג: אלו הזוכים בטקס "פרסי הפייק ניוז"

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ממשיך במתקפה נגד התקשורת האמריקנית. בפוסט חדש הציג את "טקס פרסי הפייק ניוז" בו דירג את ערוצי התקשורת שהביעו ביקורות נגדו. בעקבות הפרסום אתר המפלגה הרפובליקנית קרס לדקות ארוכות

טראמפ מציג: אלו הזוכים בטקס "פרסי הפייק ניוז"
  דירג את הסיקורים נגדו- וגרם לקריסת הרשת. נשיא ארה"ב דונלד טראמפ (צילום: שאטרסטוק)

המתקפה מול התקשורת האמריקנית נמשכת: נשיא ארה"ב דונלד טראמפ קיים הבוקר את "טקס פרסי הפייק ניוז לשנת 2017", בו דירג את עשרת הדיווחים החדשותיים השגויים הגדולים ביותר בשנה האחרונה.

הדירוג של טראמפ פורסם באתר הרשמי של המפלגה הרפובליקנית, כאשר המקומות הראשונים ניתנו לעיתונים שהביעו ביקורת נגד הנשיא האמריקני. במקום הראשון הגיע מאמר הדעה של עיתונאי ה"ניו יורק טיימס" פול קרוגמן, שטען ביום הזכייה של טראמפ בבחירות כי "הכלכלה לא תצליח לשרוד את ארבעת השנים הבאות".

זוכה נוסף ב"פרס" של הנשיא הוא עיתונאי רשת ABC News בריאן רוס, שדורג במקום השני לאחר שטען כי טראמפ הנחה את יועציו ליצור קשר עם הרוסים במהלך מערכת הבחירות. בעקבות הפרסום מניות הרשת קרסו באופן דרמטי, וכעבור מספר ימים התברר כי הדיווח הוא שגוי. הרשת התנצלה על הפרסום והשעתה את רוס מתפקידו לחודש.

הזוכים הגדולים: רשת CNN

באופן לא מפתיע, הנשיא תקף גם את רשת CNN, כאשר לא פחות מארבעה כתבות שפורסמו ברשת החדשות הגיעו ברשימה. בין השאר, כתבה על כך שטראמפ ובנו דונלד ג'וניור קיבלו גישה למסמכים סודיים מאתר ההדלפות ויקיליקס הגיע למקום השלישי, ובמקום השביעי הגיע דיווח מחודש יוני שטען כי הסנאט בודק קשרים בין קרני השקעות רוסיים לבין איש העסקים אנטוני סקרמוצ'י- שהתברר כדיווח שקרי. בעקבות הפרסום השגוי שלושת העיתונאים שעמדו מאחוריו נאלצו להתפטר.

טראמפ לא חסך ביקורת גם על התקשורת בוושינגטון עצמה. במקום החמישי דורג ציוץ של עיתונאי ה"וושינגטון פוסט" דייב ווייגל שדיווח על נוכחות דלה בעצרת תמיכה של טראמפ בפלורידה. לדבריו של טראמפ, "הכתב הלא הוגן פרסם תמונה של אולם ריק, שצולמה שעות לפני שהקהל הגיע".

טקס הפרסים שבר את האינטרנט

הפרסום של טראמפ זכה לעניין רב ברשת: שניות לאחר שטראמפ שיתף בעמוד הטוויטר שלו קישור למסמך, אתר המפלגה הרפובליקנית לא הצליח לעמוד בעומס הגולשים- וקרס. בתחילה לא היה ניתן לגשת לאתר כלל, אך כעבור כמה דקות הקישור הוביל לעמוד זמני שהכיל תמונה של טראמפ וקישור לתרומה למפלגה הרפובליקנית- מהלך שזכה לביקורות רבות ברשת וכן מחברי המפלגה. התקלה באתר תוקנה לאחר מספר שעות.

לצד המתקפה על התקשורת, הנשיא סיכם את המסמך עם דירוג של הישגיו בשנה הראשונה לנשיאותו. "בזמן שהתקשורת השקיעה 90 אחוז מזמנה בסיקור שלילי או שקרי, הנשיא הצליח להגיע להישגים" טען. רשימת ההישגים כללה בין השאר את רפורמת המיסים החדשה שהקלה על מעמד הביניים, התבוסה של ארגון דעאש בסוריה ועיראק, מימוש ההבטחה להכיר רשמית בירושלים כבירת ישראל והנחיית הרשויות להעביר את שגרירות ארה"ב לירושלים.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו