בני ובנות הציונות הדתית במכתב תמיכה ברמטכ"ל - סרוגים

בני ובנות הציונות הדתית במכתב תמיכה ברמטכ"ל

אחרי מכתב התמיכה ששיגרו מספר רבנים מהציונות הדתית לרמטכ"ל, רב- אלוף גדי אייזנקוט, מכתב נוסף נשלח עליו עליו חתומים "בני ובנות הציונות הדתית". בין החותמים: חילי טרופר ויועז הנדל

בני ובנות הציונות הדתית במכתב תמיכה ברמטכ"ל
  חילי טרופר (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

אחרי מכתב התמיכה ששיגרו מספר רבנים מהציונות הדתית לרמטכ"ל, רב- אלוף גדי אייזנקוט, הבוקר (חמישי) פורסם בגל"צ כי מכתב נוסף נשלח עליו עליו חתומים "בני ובנות הציונות הדתית".

בין החותמים על המכתב נמצאים דמויות מוכרות כמו חילי טרופר, יועז הנדל ויאיר (יאיא) פינק שיזם את המכתב.

בראיון לגל"צ אמר פינק: "יזמתי מכתב תמיכה ברמטכ"ל של בני ובנות הציונות הדתית. המכתב הוא בעד הרמטכ"ל ונגד אמירות חשוכות של הדרה. יש כאן קרב על דמותה של היהדות ואסור לנו להפקיר את הזירה".

במכתב, שכאמור נשלח לרמטכ"ל, נכתב בין היתר: "אנו, בני ובנות הציונות הדתית מבקשים לחזק את ידך ואת ידי פורום המטכ"ל מול המתקפה של רבנים שונים המבקשים לדמות את צבא ההגנה לישראל לצבאות חשוכים אשר מקומם לא יכירנו כאן".

"צה"ל הוא צבא העם לא צבא הגברים ואנו תומכים בשילוב ראוי של נשים בכל התפקידים אחוז המתגייסות בקרב בנות הציונות הדתית הולך וגדל בשנים האחרונות ואנו מקווים שהמגמה הזאת תימשך ואת תתעצם".

בתוך כך, הרב חיים דרוקמן ראש ישיבת אור עציון, הרב אלי סדן ראש מוסדות בני דוד בעלי והרב יעקב מדן ראש ישיבת ההסדר הר עציון שיגרו מכתב גיבוי לרמטכ"ל בו הם כותבים כי רצו להודות לו על תפקודו למען עם ישראל, וזאת מול הקריאה של הרב שמואל אליהו לפטר אותו.

במכתב, שהתפרסם בחדשות ערוץ עשר, כותבים הרבנים,  "ה' עמך וברכתו מציון. רצינו להודות לך על מה שעשית למען ביטחון ישראל ולחיזוקו ולגיבושו של צה"ל.  בעיקר רצינו להודות על המהלכים הרבים שעשית לחזק את צה"ל כצבא העם ולכך שכל חייל יוכל להרגיש בו נוח יחד עם שמירה על ערכיו ואמונותיו, מאמציך אלו ראויים לכל שבח".

בהמשך כתבו כי הם גאים לחנך את התלמידים לעשות הכל למען שילובם בצה"ל. ובדגש, "על היחידות הקרביות". וכי הם מקווים להמשך עבודה בכיוון הזה: "שתמשיך ותעמיק את המהלכים החשובים שהובלת בשנה האחרונה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
6 תגובות - 6 דיונים מיין לפי
1
השוואה מגוחכת המכתבים נכתבים ממקום אחר בנפש
יוסי | 18-01-2018 9:02
"בני הציונות הדתית" הנ"ל- מתנגדים באופן כללי לדברי הרבנים ולסמכות תורנית כלשהי. הרבנים ששלחו - חולקים בכבוד עם הרב אליהו שליט"א - מחלוקת לגיטימית בעולם התורה
2
כרגיל תגובה פבלובית של דתיי הלייט- שמאל- מתרפס .
ציוני | 18-01-2018 10:11
כשיש בעיות אמיתיות וקיצוניות שגם הרבנים מהצד בית הלל וכד' הואילו בטובם להתייחס ולאסור גם על תלמידיהם להתגייס ליחידות מעורבות. לא שמענו אתכם אומרים מילה. מה אתם חושבים שיום אחד הרב אבינר קם על צד שמאל? יש בעיה!!! אולי תכירו בה ותתייחסו עניינית??
3
עאלק בני ובנות הציונות הדתית
סרוג | 18-01-2018 10:41
אולי בני ובנות הציונות הדתית לשע'.. דנים על יהדות אבל לא מעניינת אותם דעת התורה בנושא.. ומכתב הרבנים הוא מקרה קלאסי של "אל תהיה צודק תהיה חכם", גישה לא מוכחת שעולה במחיר יקר פעם אחר פעם..
4
חבורת דתלשי"ם שכופרים בנושאי התורה
איציק | 18-01-2018 11:10
שיצביעו ליאיר לפיד
5
עמי ארצות עם מיקרוכיפה
מיכאל | 18-01-2018 11:17
מה לכם ולציונות הדתית? אתם בכלל מחוייבים להלכה? שעטנז מגוחך של אידישקייט ושל תרבות רייטינג עלובה.
6
ממש ציונים דתיים. חילונים עם כיפה.
נתנאל | 18-01-2018 20:52
.