בשל החלטת שגריר ארה"ב: הסגן לא ינחם את המשפחה השכולה - סרוגים

בשל החלטת שגריר ארה"ב: הסגן לא ינחם את המשפחה השכולה

שגריר ארה"ב בישראל, דויד פרידמן  הורה היום לסגנו, לבטל ביקור ניחומים שתוכנן למחר בבית משפחת הרב רזיאל שבח הי"ד. הסיבה: ביקורו של השגריר ייצור הד תקשורתי רב, והעדיפו להימנע מנוכחותו במקום

author-image
בשל החלטת שגריר ארה"ב: הסגן לא ינחם את המשפחה השכולה
  (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

שגריר ארה"ב בישראל, דויד פרידמן  הורה היום (ראשון) לסגנו, לסלי טסו לבטל ביקור ניחומים שתוכנן למחר בבית משפחת הרב רזיאל שבח ז״ל שנרצח בשבוע שעבר על ידי מחבלים סמוך ל'חוות גלעד', שם התגורר. זאת לאחר, שכבר נערכו כלל ההכנות לקראת ביקור המשלחת בשומרון, כך חשפה כתבת חברת החדשות דנה וייס.

בנוסף,  השגריר פרידמן עצמו השוהה בימים אלא בחו"ל, החליט גם הוא לא להגיע למקום ולא לשלוח נציגים מטעמו, אלא העדיף לשגר מכתב ניחומים אישי. מהפרשנות עולה, כי ככל הנראה ביקורו של השגריר ייצור הד תקשורתי רב, ובשגרירות והעדיפו שלא לקחת סיכון ולהימנע מנוכחותו של השגריר במקום השנוי במחלוקת אצל חלק מהאנשים.

מנגד, בשבוע שעבר, הגיע פרידמן לביקור ניחומים בביתו של ח"כ יהודה גליק ביישוב עתניאל שבמועצה אזורית הר חברון, לאחר שאשתו נפטרה.  בין השניים נרקמו קשרי ידידות אמיצים שנמשכים עד היום.  זה היה ביקורו הראשון של שגריר ארה"ב בהר חברון ככלל, ובנוסף לבני משפחת גליק, נכח בביקור גם ראש מועצת הר חברון יוחאי דמרי וצוותו של השגריר. כמתבקש, בהמשך עסקה השיחה בעניינים מדיניים.

מוקדם יותר פרסמנו כי שר הביטחון אביגדור ליברמן  הגיש את 'הצעת מחליטים' לממשלה להסדרת חוות גלעד. לפיה, יש "לקדם הקמת ישוב חדש על קרקע בבעלות ישראלית באזור השומרון". נסביר, הישוב יפעל במסגרת המוניציפלית של המועצה האזורית שומרון, יקבל סמל יישוב עצמאי, ויקלוט בין היתר תושבים שמתגוררים כיום על אדמות פרטיות באזור.

 

ההצעה מסמיכה את שר הביטחון להטיל על הגורמים הרלוונטיים, לבצע את עבודת המטה הנדרשת לשם בחינת ההיבטים המשפטיים הנוגעים להקמת יישוב הקבע, איתור מיקום מדויק להקמתו, בחינת כלל ההיבטים התכנוניים, התשתיתיים והסביבתיים וקידום תכנית המתאר של הישוב במוסדות התכנון המוסמכים.

ליברמן: "מקווה שכל הגורמים הרלוונטיים יירתמו לקידום המהלך"

"מפעל ההתיישבות היה מאז ומתמיד מרכיב חשוב בתפיסת הביטחון הכוללת של התנועה הציונית, עוד מימי חומה ומגדל", אמר שר הביטחון ליברמן, והוסיף, שגם היום, "להתיישבות היהודית יש תרומה עצומה לשמירה על גבולות הארץ ועל חבלי מולדת. אני מקווה שכל הגורמים הרלוונטיים יירתמו בהקדם לקידום המהלך".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו