קיש: 'בנט רוצה בעימות מול נתניהו'; בנט: 'לא מאמין לו'

קיש: 'בנט רוצה בעימות מול נתניהו'; בנט: 'לא מאמין לו'

המאבק סביב 'חוק מל"ג יו"ש': "בנט רוצה בעימות מול ביבי", מאשימים בקרבתו של ח"כ קיש. בנט מצדו שולח אצבע מאשימה כלפי קיש: "הצעת הפשרה על השולחן. המשבר יכול להיפתר"

author-image
הצעות הפשרה לא התקבלו; וועדת השרים בוטלה
  בנט וקיש (צילום: מאיר אליפור)

בשבוע השני ברציפות, הודיע הערב (שבת) השר נפתלי בנט כי לא תתקיים מחר וועדת שרים לחקיקה בראשות השרה איילת שקד על רקע המשבר שפרץ בינו לבין ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר ועדת הכנסת ח"כ יואב קיש סביב אי קידומו של חוק מל"ג יו"ש.

קיש מעכב את קידומו של חוק מל"ג יו"ש, בשל העובדה שמי שחתומה על הצעת החוק, היא יו"ר סיעת הבית היהודי ח"כ שולי מועלם-רפאלי,  זאת בעקבות המחלוקת שהתפוצצה בניהם בשבוע שעבר סביב חוק 'חזקת גיל הרך'.

על כן, הורה בנט לשרת המשפטים שהודיעה לראש הממשלה כי ועדת השרים לענייני חקיקה לא תדון בחוקים אחרים, עד שיקודם החוק. לפיו, אוניברסיטת אריאל תוכפף תחת המועצה להשכלה גבוה, מה שיאפשר לה לפתוח פקולטה לרפואה.

שתי הצעות הפשרה לא התקבלו

ביום רביעי האחרון שוחחו  שתי הלשכות במטרה להגיע לפתרון הבעיה. במהלכה הועלו שתי הצעות פשרה. לפיהן, ח"כ בצלאל סמוטריץ' יגיש את הצעת החוק מחדש. אולם ההגשה תגיע לוועדת הכנסת רק בעוד שבועיים. למרות זאת,  בנט החליט כי ועדת שרים עדיין לא תתקיים.

בלשכתו של בנט העלו הצעה יעילה יותר. לפיה, ח"כ מועלם שחתומה על חוק מל"ג יו"ש תשלח מכתב ליושב ראש הכנסת יולי אדלשטיין בוא תודיע כי היא מורידה את שמה מההצעה, תוותר על הקרדיט והחוק יעבור לח"כ יעקב מרגי הבא אחריה, מה שיאפשר את קידומו.

"מאבק של בנט מול קיש ולא של הבית היהודי מול הליכוד"

אלא, שבלשכתו של קיש מבהירים, כי הגיעו להסכמות מתוך הבנה ברורה שבנט לא יצא באמירות כנגד ראש הממשלה, אך משראו את ההאשמות שהוחלפו בין בנט לנתניהו, בנוסף להודעתו על אי קיומה של ועדת שרים על רקע עיכובו של החוק על ידו של קיש, הודיעו כי הכל מבוטל, זאת בשל "אי עמידה בסיכומים". בנוסף אמרו, "הכל יישאר תקוע עד שחוק חזקת גיל הרך יעבור בקריאה ראשונה".

בכך מוכיחים מקורבים לקיש את טענתם כי הסיפור שהתרחש בשבוע האחרון הוא מאבק מול בנט ולא של הבית היהודי מול הליכוד. לדבריהם, "בנט לא מסוגל לעשות שום דבר נכון". עוד האשימו בחריפות כי "כל מה שבנט רוצה, זה עימות מול ביבי", והבהירו כי יואב (קיש) לא שותף ל"מהלך המטופש של בנט, בזמן שהוא מתנהג כמו ילד קטן".

"למה שנאמין לקיש"?

מלשכתו של בנט דוחים את הטענות. "קיש הבטיח שיעזור לקדם את הצעת החוק החדשה  שיגיש סמוטריץ'", הם מסבירים ומביאים כהוכחה את דבריו של קיש שאמר, "הסיפור שלי הוא מול מועלם, ולא מול סמוטריץ'". אולם מבהירים, כי אין באמירותיהם שום משמעות לגבי אי- קיומה של וועדת שרים. "למה שנאמין לו"? תהו מהלשכה. "מחר בינתיים יהיה נושא אחר שבשלו החוק לא יקודם".

 

לדברי מקורבו, בנט מפנה אצבע מאשימה כלפי קיש. "ההצעה על השולחן. הוא יכול עוד היום לאשר את הפשרה שמועלם תוריד את שמה מהצעת החוק וכל המשבר ייפתר. אבל הוא תוקע את זה בכוונה". לטענתו, קיש חושב ש'בנט יכופף את שולי מועלם' בעניין המחלוקת שלה מול קיש על חזקת גיל הרך, ובגלל חשיבותו של חוק מל"ג יו"ש היא תתפשר לבקשתו של ראש המפלגה.

אך הוא מסביר, מדובר בסכסוך של שנה ויותר על סעיפים בחוק. אין בכוונתו של השר בנט להתערב במהות החוקים שמובילים חברי כנסת במפלגתו.

 

 

 

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו