ליצמן מגיב לדרעי: "למה הלכת עם זה עד הסוף?" - סרוגים

ליצמן מגיב לדרעי: "למה הלכת עם זה עד הסוף?"

סגן שר הבריאות, חבר הכנסת יעקב ליצמן התייחס לדבריו של אריה דרעי לפיהם חוק המרכולים אינו ישנה דבר וכי כשר פנים אין לו בכלל יכול לאכוף אותו, ואמר כי הוא חולק על דרעי

author-image
ליצמן מגיב לדרעי: "למה הלכת עם זה עד הסוף?"
  (צילום: יונתן זינדל/ פלאש90)

סגi שר הבריאות, חבר הכנסת יעקב ליצמן (יהדות התורה) התייחס לפני זמן קצר (חמישי) לדבריו של אריה דרעי לפיהם חוק המרכולים אינו ישנה דבר וכי כשר פנים אין לו בכלל יכול לאכוף אותו, ואמר כי הוא חולק על דרעי.

בנוסף, בעוד דרעי מציג את החוק כחסר משמעות ליצמן מצהיר כי הוא היה מוכן להפיל את הממשלה על החוק הזה.

"למה הוא הלך עם זה עד הסוף?"

"אם הוא חושב שזה כל כך קשה, אז למה הוא הלך עם זה עד הסוף?", אמר ליצמן בראיון לגל"צ. "אני חולק עליו, זה כן עושה, זה שומר את הסטטוס קוו שנפרץ", הוסיף.

ליצמן אף הדגיש כי היה מפיל את הממשלה על חוק המרכולים: "הבהרתי בפני נתניהו שאם חוק המרכולים לא היה עובר – הייתי מפיל את הממשלה".

אחרי שהמערכת הפוליטית סערה סביב חוק המרכולים, יו"ר מפלגת ש"ס, השר אריה דרעי, יוזם החוק, מדגיש כי החוק נכפה עליו וכי אין לו בכלל יכולת לאכוף אותו.

"אנחנו לא יזמנו שום חקיקה דתית", אומר דרעי בראיון ל'ידיעות אחרונות' שיתפרסם במלואו מחר (שישי) במוסף של העיתון. "אני באמת לא צריך את הדבר הזה, כי אני יודע שבכפייה דתית ובחקיקה לא מגיעים להישגים. לא אני ולא המפלגות החרדיות יזמנו את חוק המרכולים".

"אין לי בכלל סמכויות אכיפה"

דרעי משחרר הצהרה שספק אם מישהו מאזרחי ישראל אכן מודע לה: "לשר הפנים אין סמכויות אכיפה. אני לא יכול לסגור חנויות בשבת. אני לא יכול ולא מתכוון לאכוף את החוק הזה. כל אזרח או תושב שיתמודד עם החוק הזה בעיר שלו. אם לכל אחד מתושבי גבעתיים עניין המרכולים לא יפריע, אז בסדר. אני לא מתכוון להתערב".

"הרב רא"ם אמר שזה מותר על פי ההלכה"

ואי אפשר כמובן להתעסק בחוק המרכולים מבלי להזכיר את הסערה שהתעוררה לאחר שנודע כי דרעי ניסה לבדוק על הרב של יהודה גליק, הרב רא"ם הכהן, אם אפשר להקים אותו מהשבעה על רעייתו ולבקש ממנו להגיע לכנסת להצביע על החוק.

לדברי דרעי, העניין נבדק ברמה ההלכתית בלבד: "הרב של עתניאל עלה על הקו והוא אמר שבוודאי שזה מותר על פי ההלכה, אבל שכל אחד יעשה מה שהוא מרגיש. אם אני הייתי יושב שבעה הייתי קם להצביע בלי שום היסוס. לצערי, האמנתי באנשים שסילפו כל מה שהיה שם. אני לא אנקוב בשמות אבל אנשים עשו עליי סיבוב".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו