בתגובה לרצח: ליברמן בוחן הסדרת היישוב חוות גלעד - סרוגים

בתגובה לרצח: ליברמן בוחן הסדרת היישוב חוות גלעד

שר הביטחון, אביגדור ליברמן,  לבחון את הסדרת היישוב חוות גלעד שם התגורר הרב רזיאח שבח שנרצח אמש בפיגוע ירי בשומרון. בנט: "לכל רצח יהיה מענה מיידי בבנייה ובהתיישבות"

בתגובה לרצח: ליברמן בוחן הסדרת היישוב חוות גלעד

בעקבות הפיגוע הנורא אמש בשומרון בו נרצח הרב רזיאל שבח הי"ד, תושב חוות גלעד, הורה היום (רביעי) שר הביטחון, אביגדור ליברמן,  לבחון את הסדרת היישוב הצעיר בו התגורר.

"כוחות הביטחון עסוקים במצוד אחר המחבלים שרצחו הלילה בחוות גלעד את הרב רזיאל שבח הי"ד" אמר ליברמן. "אני כואב את אבלה הכבד של רעייתו יעל וששת ילדיו", ניחם השר בדבריו.

עוד הוסיף: "הוריתי לראשי משרד הביטחון להעניק סיוע למשפחה ולתושבי חוות גלעד". במקביל ציין, "הנחיתי לבחון את הסדרת המאחז חוות גלעד ואת הפיכתו לישוב מן המניין ביהודה ושומרון".

"להכיר ביישוב חוות גלעד, להרחיב ולשלש אותו"

גם שרת התרבות והספורט, ח"כ מירי רגב הצטרפה לדרישה ואמרה: "אנחנו בממשלת ישראל צריכים לגדוע את האשליות המסוכנות הללו. להכיר ביישוב חוות גלעד, להרחיב ולשלש אותו, להכפיל את אישורי הבנייה המתוכננים החודש ביו"ש, ולהתחיל בהחלה מדורגת של הריבונות שלנו ביו"ש. צעדים כאלה יביאו לא רק לשקט והרתעה אלא גם לשלום ושגשוג לכולם", דברי השרה.

בהמשך סיפרה כי "הלב נקרע מהאובדן של האיש הצדיק רזיאל שבח ז"ל – תושב חוות גלעד שבשומרון. קשה להסתכל על התמונה המשפחתית המאושרת הזו שהפכה בן רגע לאלמנה ושישה יתומים". לדבריה,  לא ייאוש מוביל את הרוצחים תושבי שכם וסביבתה, אלא תקווה לכונן כאן מדינה ערבית-מוסלמית נוספת בליבה של ארץ ישראל.

״המחבלים שיצאו לרצוח את הרב רזיאל שבח הי"ד, הכירו את "מחירון הטרור" של הרש"פ, שהתפרסם אתמול, וידעו היטב מה המחיר שישלם להם אבו מאזן על הרצח הנתעב". אמר השר בנט, והוסיף כי אם מדינת ישראל רוצה להדביר את תעשיית הרצח הפלסטינית, ולהרתיע את המחבל הפוטנציאלי הבא, לא די לשים יד על הרוצחים".

בנט הבהיר, כי "מעתה לכל רצח יהיה מענה מיידי בבנייה ובהתיישבות אותה הם מנסים לעקור. הסדרתה ובנייתה של חוות גלעד היא המחיר הכואב ביותר והמרתיע ביותר שאפשר לגבות מהמחבלים הארורים על מנת למנוע את הרצח הבא".

מוקדם יותר הבוקר הגיע ראש המטה הכללי, רב-אלוף גדי איזנקוט, לזירה בה בוצע פיגוע הירי אמש סמוך לחוות גלעד. הרמטכ"ל קיבל סקירה מהמפקדים והאלופים באזור.

אייזנקוט מקבל סקירה מפי מפקד אוגדת יהודה ושומרון, תת-אלוף ערן ניב (קרדיט: דוברות צה"ל)

הרמטכ"ל שמע על פרטי הפיגוע וכן על הפעולות שבוצעו בעקבותיו במרחב החטיבה המרחבית "שומרון". בין הפעולות התבצעו פעולות הגנה בדגש על הישובים והצירים, כתר על העיר שכם וכתר על כפרים נוספים באזור. כמו כן, התבצעו פעולות מודיעיניות שונות על מנת לאתר את המפגעים.

איזנקוט מסר לאחר התדריך כי, ״העיסוק העיקרי כרגע הוא לאתר את החוליה, לעצור אותה ולמנוע אירועים נוספים וזאת לצד היערכות להמשך הפעילות במרחב יהודה ושומרון גם במהלך הימים הקרובים.״

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
ליברמן אל תבחן . תפעל
י | 10-01-2018 13:35
רוצים לראות בתי מחבלים הרוסים והנייה לא בחיים.
2
לא מכשירים שרץ בגלל מעשה נבלה!
מדינת חוק? | 10-01-2018 14:39
מאחז לא חוקי צריך לפנות. תנסו לבנות מחסן בלי אישור בפתח תיקווה ותקבלו צו הריסה מהעירייה תוך שבוע.