עימות בממשלה; השרים נגד הדחת השכל: "לא מידתי" - סרוגים

עימות בממשלה; השרים נגד הדחת השכל: "לא מידתי"

ברקע סערת הפיטורים של ח"כ שרן השכל, התכנסה ישיבת הממשלה, שם הביעו שרי הליכוד את התנגדותם למהלך. בתגובה, הבהיר ראש הממשלה כי 'חוק המרכולים' יעבור זאת בשל מחויבויות של הקואליציה

author-image
עימות בממשלה; השרים נגד הדחת השכל: "לא מידתי"
  (צילום: Ohad Zwigenberg/POOL)

ברקע סערת הפיטורים של ח"כ שרן השכל, התכנסה הבוקר (ראשון) ישיבת הממשלה, שם הביעו שרי הליכוד את התנגדותם למהלך סילוקה של חברת הכנסת. בתגובה, הבהיר ראש הממשלה נתניהו כי החוק יעבור זאת בשל מחויבויות של הקואליציה.

בישיבת שרינו, פתח נתניהו  וביקש להבהיר את הדברים סביב חוק המרכולים. לדבריו,  "חוק המרכולים לא ישנה את הסטטוס קוו. יש מחוייבויות של הקואליציה ואנחנו צריכים לעמוד בהן כדי להמשיך ולקיים את הממשלה הזאת שעושה דברים ענקיים למען הציבור".

אולם, השרים לא השתכנעו וטענו כי בליכוד הלכו צעד אחד קדימה. "במשך השנים היו ח"כים שהצביעו כפי מצפונם. חבל שנתבזה בזה", אמר השר צחי הנגבי, והוסיף: "יש דרכים אחרות לגרום לשינוי עמדתה, לא צריך לפסול מחברות בתנועה". כך גם השרה גילה גמליאל שטענה, כי המהלך להדחת השכל לא מידתי. לדבריה, "חוק המרכולים חוק גרוע שיגרום נזק אלקטורלי לליכוד – ויעביר שלושה ארבעה מנדטים ללפיד".

בתוך כך, השרים אלקין ואקוניס סברו גם הם כי המהלך יפגע בליכוד ולא תואם את עמדת בוחרי המפלגה.

לנוכח הביקורת, אמר נתניהו לסיום כי ההסכם הקואליציוני מחייב להעביר את 'חוק המרכולים', כמו גם את 'עונש מוות למחבלים' והתקציב לשנת 2019 שצפוי לפתוח את דיוניו ביום חמישי הקרוב. "יש מחירים שצריכים לשלם בישיבה בקואליציה", דברי ראש הממשלה.

הסדק בחומת הקואליציה הפך לבולען

בעקבות העימות, כתב ח"כ בוז'י הרצוג בחשבון הטוויטר שלו: "כפי שאמרתי בשבוע שעבר במליאת הכנסת – הסדק בחומת הקואליציה הפך לבולען. המשבר הפנימי גדל ובסוף בסוף דינם של חוקים מיותרים שלא משרתים את הציבור בכלום, כמו חוק עונש מוות וחוק המרכולים, שהם יביאו להתמוטטות הקואליציה. זה רק עניין של זמן".

מוקדם יותר פרסמנו כי אחר שהודיע ח"כ שרן השכל כי אין בכוונתה להצביע בעד 'חוק המרכולים', ובכך לצאת כנגד החלטת הסיעה, בצעד חריג, עתרו הבוקר (ראשון) תנועת הליכוד ויו"ר הסיעה ח"כ דודי אמסלם לבית הדין העליון של התנועה בדרישה להפסיק את חברותה של השכל במפלגה.

מתנועת הליכוד נמסר כי הצהרתה של השכל לפיה, היא אינה מתכוונת להצביע עם הסיעה בעד הצעת חוק המרכולים מהווה סיוע של ממש למפלגות המתחרות בליכוד ומפרה את החלטות הסיעה בכנסת. "נסיבות אלה מהוות עילה להפסקת חברות של המשיבה בתנועה לחוקת תנועת הליכוד", נכתב בעתירה.

יו"ר סיעת הליכוד והקואליציה ח"כ דודי אמסלם מסר: "היועמ״ש של הליכוד שוחח עם השכל, לפני כשבוע, והבהיר לה, כי בנסיבות המיוחדות שנוצרו, אם היא לא תצביע בהתאם להחלטת סיעת הליכוד בכנסת בעד החוק, זו  עילה להפסקת חברותה בליכוד".

 

 

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
שומרים על השבת לפי רצון הבוחרים?
מה? | 07-01-2018 12:25
אולי נחליף את ההלכה בסקר בחירות?
2
חוק מרכולים
gil | 07-01-2018 12:29
פודלים מוכרים את חופש אזרחי ישראל עבור כסא אנחנו נתחשבן איתכם ביום הבחירות
3
למה לא להדיח ?
למה להגן? | 07-01-2018 16:19
מה זה פה ? אנרכייה? כל אחד עושה מה שבא לו? כולם צריכים לעשות מה שהמנהיג מצווה! הרוב קובע! ככה זה בדמוקרטייה.