הצעת חוק חדשה בגרמניה: מהגרים אנטישמים יגורשו - סרוגים

הצעת חוק חדשה בגרמניה: מהגרים אנטישמים יגורשו

הצעת חוק חדשה של מפלגת "איחוד השמרנים" של הקנצלרית אנגלה מרקל תאפשר לגרש מהמדינה מהגרים הקוראים לאנטישמיות. ההצעה צפויה לעלות להצבעה ביום הזיכרון הבינלאומי לקרבנות השואה שיצויין בסוף החודש

author-image
הצעת חוק חדשה בגרמניה: מהגרים אנטישמים יגורשו
  תגרש אנטישמים מהמדינה? קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל (צילום: יונתן סינדל\פלאש 90)

ממשיכים להיאבק באנטישמיות בגרמניה: מפלגת "איחוד השמרנים" בראשות קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל מעלה הצעת חוק חדשה שתאפשר לגרש מהמדינה מהגרים זרים הקוראים או פועלים באופן אנטישמי.

הטיוטה הראשונית להצעת החוק הוגשה לבונדסטאג הגרמני, וצפויה לעלות להצבעה ביום הזיכרון הבינלאומי לקרבנות השואה שיצויין ב-27 בינואר. בטיוטת ההצעה נכתב כי ההצעה נועדה להגביר את המאבק באנטישמיות במדינה, שנהייתה נפוצה במיוחד בקרב מהגרים ופליטים ממדינות מוסלמיות.

הצעת החוק מגיעה לאחר שמרקל טענה בעבר כי מדיניות הקליטה ההומניטרית שממשלת גרמניה נקטה כלפי פליטים ממדינות מוסלמיות במזרח התיכון חיזקה את האנטישמיות הקיימת במדינה. "קבלה של חיים יהודיים בגרמניה ללא הגבלות היא קריטריון לאינטגרציה מוצלחת בגרמניה" נכתב בטיוטת הצעת החוק. "מי שדוחה חיים יהודיים בגרמניה או את זכות קיומה של ישראל- אין לו שום מקום בארצנו".

במקביל להליכי הגירוש המוצעים, הצעת החוק החדשה מגנה גם את תנועת ה-BDS, הקוראת לחרם נגד ישראל. בסעיף בהצעת החוק דורשים מהממשלה וממערכת המשפט להפעיל סנקציות נגד פעילי התנועה וארגונים התומכים בה.

ההצעה התייחסה גם לנושא האפלייה של חברות ערביות הפועלות בגרמניה, ודורשת מהממשלה לפעול בנחישות כדי למנוע מקרי אפלייה על רקע דתי. כזכור, לפני מספר שבועות בית המשפט הגרמני דחה את תביעתו של אזרח ישראלי המתגורר בגרמניה לאחר שחברת התעופה "כוויית איירווייז" סירבה לאפשר לו לעלות על טיסה לתאילנד בגלל הדרכון הישראלי שנשא.

למרות הקידום של החוק על ידי קנצלרית גרמניה, במדינה מעריכים כי הצעת החוק תעבור מספר שינויים עד שתגיע לגירסה הסופית שתעלה להצבעה בסוף החודש. החוק צפוי להיתקל במספר קשיים והסתייגויות המגבילים את אפשרויות הגירוש, כגון גירוש של קטינים או מהגרים שהתחתנו עם בן או בת זוג בעלי אזרחות גרמנית. בבונדסטאג צפויים לדון על הנוסח הסופי של הצעת החוק בימים הקרובים.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו