הישג לליברמן: חוק עונש מוות למחבלים עבר טרומית - סרוגים

הישג לליברמן: חוק עונש מוות למחבלים עבר טרומית

יהדות התורה אמנם נעדרה, אך גם בלעדיה חוק עונש מוות למחבלים - ספינת הדגל של ישראל ביתנו - עבר בקריאה טרומית. בצעד חריג נתניהו עלה לדוכן הנואמים כדי לתמוך בחוק

author-image
הישג לליברמן: חוק עונש מוות למחבלים עבר טרומית
  (צילום: מארק ישראל סאלם/פלאש90)

מליאת הכנסת אישרה היום (ד') את תיקון החוק המבקש להשית עונש מוות על מחבלים. הצעת החוק אושרה ברוב של 52 תומכים מול 49 מתנגדים. רק לפני שנתיים דחתה הכנסת הנוכחית את אותה הצעת החוק ברוב היסטורי של 6 תומכים מול 94 מתנגדים.

כפי שפורסם בסרוגים, חברי יהדות התורה נעדרו מההצבעה במחאה על התנגדותה של ישראל ביתנו לחוק המרכולים מה שהביא לדחייתו.

מי שהפתיע ועלה באופן חריג לדוכן הנואמים במליאה היה ראש הממשלה שאמר בדיון: " הלכתי לנחם לפני מספר שבועות את משפחת סלמון. הם סיפרו לי איך המחבל אחז בסכין, צחק ושחט. הזדעזעתי. יש מצבי קיצון שאנשים מבצעים פשעים איומים שבעקבותם לא מגיע להם לחיות. אנחנו תומכים בשינוי החוק במצבים הללו. מי ששוחט וצוחק לא יבלה את יתרת חייו בבתי הכלא אלא יוצא להורג. האחריות על הביטחון רובצת על כתפי הממשלה."

"הצדק ההיסטורי והמוסרי נעשה היום"

על פי הצעת החוק, בית דין צבאי יוכל לגזור עונש מוות גם ברוב רגיל ולא פה אחד, בהרכב של שלושה שופטים, כפי שנדרש כיום. עוד נקבע בהצעה כי לא ניתן יהיה להגיש ערעור על גזר דין מוות.

יו״ר סיעת ישראל ביתנו ויוזם הצעת החוק ח״כ רוברט אילטוב מסר: "הצדק ההיסטורי והמוסרי נעשה היום. היום סיעתנו העבירה בקריאה טרומית את הצעת חוק עונש מוות למחבלים. עבור המשפחות השכולות שנכחו היום במליאה אין שום שמחה ושום נחמה ביום שכזה, אבל אני שמח שאת הדבר המינימלי, את החוב המוסרי שהיה לנו כלפיהם וכלפי כל אזרחי מדינת ישראל הצלחנו למלא היום״.

אילטוב הוסיף: ״סיעתנו תמשיך לקדם את הצעת החוק עד אשר תעבור בקריאה שנייה ושלישית ותיכנס באופן סופי לספר החוקים של מדינת ישראל״.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו