בית הדין זיכה את הנאשם, פורום 'תקנה' לא - סרוגים

בית הדין זיכה את הנאשם, פורום 'תקנה' לא

לפני כשבוע פרסמנו לראשונה על זיכויו של רב בית החולים בנהריה, מאשמת הטרדה מינית ומעשים מגונים בצעירה ששהתה בבית החולים. בפסק הדין מתחו השופטים ביקורת על פורום 'תקנה' שהיה שותף לתלונה. אתמול הוציא הפורום הודעה בה נכתב כי לפורום הגיעו עדויות חדשות נגד הרב.

בית הדין זיכה את הנאשם, פורום 'תקנה' לא
  עדויות חדשות נגד הרב. תקנה

לפני כשבוע פרסמנו לראשונה על זיכויו של רב בית החולים בנהריה, הרב שמעון גורליק מאשמת הטרדה מינית ומעשים מגונים בצעירה ששהתה בבית החולים.

הפרשה החלה לפני כשנתיים, כשצעירה, תושבת אחד מיישובי הצפון, שהתה בבית החולים בנהריה, כדי לסייע לאחיה שבנו התינוק אושפז במצב קשה.

בתלונה שהוגשה לנציבות שירות המדינה, נכתב כי במהלך השהות בבית החולים, הרב ניסה לגעת בה והעיר לה הערות על יופיה. בנוסף טענה הצעירה כי הרב עמד מאחוריה וניסה להריח אותה. במקרים אחדים, האשימה הצעירה את הרב, כי ביקש לסגור את דלת משרדו בזמן שישבו ביחד.

הרב גורליק הכחיש את האשמות מכל וכל, ודרש לאסור על פרסום פרטיו בתקשורת, אך בית המשפט העליון אישר לפרסם את פרטי התביעה. בעקבות התלונה, הושעה הרב גורליק מתפקידו, למשך כשנה וחצי.

בית הדין מזכה את הרב

בית הדין המשמעתי של נציבות שירות המדינה, בהרכב של שלושה דיינים, בראשות יוסף תלרז ערך הליך חקירה במשך כשנתיים, בו נשמעו טענותיהם של שני הצדדים, כולל עדויותיהן של מקורבי המתלוננת, ותמלילי שיחה שהוקלטה במשרדו של הרב, בנוכחות אחיה של המתלוננת.

בסופו של דבר הכריע בית הדין ביום חמישי האחרון לזכות את הרב גורליק מהאשמות נגדו.

"זיכויו של הנאשם יסודו באותו ספק ממשי שקינן בלבנו לנוכח התהיות הממשיות שאפיינו את פני גרסתה, כאמור, של המתלוננת". כשבית הדין מציין בהכרעת הדין שורה של סתירות ותהיות לגבי עדותה של המתלוננת.

בפסק הדין, ישנה גם התייחסות לפורום 'תקנה, שעל פי עדויות המתלוננת ומקורבותיה,היה גורם שסייע ועודד את התלונה נגד הרב. בפסק הדין מותחים הדיינים ביקורת על התנהלותו של הפורום, בכך שכלל לא שמע את עמדתו של הרב לפני שהחליט לסייע למתלוננת.

בפסק הדין נכתב בין השאר: "בית הדין לא יכול ליתן משקל לדבריה של המתלוננת ב"פורום תקנה" אותם מסרה טלפונית לפיה היה מגע כוחני מצד הנאשם במתלוננת, מעשים לגביהם לא הייתה כל התרשמות ישירה של פורום תקנה מהמתלוננת, שלא העביר כל רישום מסודר של בדיקתו את תלונת המתלוננת שלא הופיעה בפניו, כפי שעולה מעדותה המהימנה של עדת התביעה גב' ו', במיוחד עת לא פעל לקבל גרסת הנאשם לגבי הנטען בפני אותו הפורום".

פורום תקנה לא מוותר

בצעד די חריג, הוציא אתמול פורום 'תקנה' הודעה באתר האינטרנט שלו, בקשר לפרשה. יש לציין כי זו ההודעה הראשונה שיוצאת מהפורום בעשרת החודשים האחרונים, מאז הטענות הקשות נגד הפורום על הדלפת העדויות בפרשת הרב אלון לעיתון 'ידיעות אחרונות'.

בהודעת הפורום נאמר בין השאר: "לפני כשנתיים נשמעה בפני פורום תקנה תלונה של אשה צעירה על הטרדה מינית מצד רב המכהן במוסד ציבורי. לפי הנהלים המקובלים בפורום, הוצע לצעירה לפנות תחילה למערכת המשפטית. מכיון שהיא סירבה להתלונן במשטרה, והיות שהנילון הוא עובד מדינה, הוצע לה לפנות לנציבות שירות המדינה."

בעקבות הבירור בנציבות המדינה, הפסיק הפורום את הבירור מטעמו ואף לא שמע את גרסת הנאשם, "זאת בהתאם למדיניות הכללית של הפורום לא להתערב במקום בו פועלות רשויות החוק. עם זאת, לבקשתה של המתלוננת, ליוותה אותה בהליכים אשת מקצוע שהיתה אז חברה בפורום."

אחרי זיכויו של הנאשם, מוסיפים בפורום: "במשך הזמן שעבר מאז שמיעת התלונה הנ"ל על ידי הפורום, וללא קשר לבירורה בבית הדין למשמעת של נציבות שירות המדינה, הגיעו להנהלת הפורום תלונות נוספות נגד אותו רב, על מעשים חמורים של פגיעה מינית. חלק מהמתלוננים/ות הללו פנו במקביל אל ועדת המשמעת של הרבנות הראשית לישראל."

בסופה של ההודעה נכתב: "פורום תקנה מצפה להכרעת ועדת המשמעת של הרבנות הראשית."

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
7 תגובות - 7 דיונים מיין לפי
1
כל הכבוד לפורום תקנה
אפרת | 07-09-2011 9:59
המשיכו בעבודת הקודש וחשפו את פניהם של הפושעים המטרידים ומנצלים מעמדם כנגד חלשים מהם.
2
אשרינו שזכינו
משפחה דתית | 07-09-2011 10:46
לפורום תקנה. ממש מבינים בחוש עכשיו את משמעות הציווי "לא תגורו מפני איש".
3
ומה קורה עם רבני הפורום שיצאו
אוווווווווף | 07-09-2011 15:17
נגד הרב טאו בעניין של קצב גם פה ייצאו נגד הפורום?אם לא מה החילוק? חוץ מזה הפרום צריך לעשות הרבה חושבים למה התדמית שלו בקרב חלק נכבד מהציבור שלילית ביותר
4
מי שמך לראש?
משה | 07-09-2011 15:37
הרבנים של הציונות הדתית עובדת בשיטת האיפה ואיפה, ובלי הין צדק בעליל, מחשובי הרבנים בציונות הדתית חיזקו ואימצו את ידי נשיא המדינה מר קצב, וכל זה בגלל שהוא הנשיא של מדינת האתחלתא דגאולה, לא משנה מהם מעשיו, העיקר שזה פגם בכל הענים של האתחלתא דגאולה, שם צריך להגן עליו. אבל כשמדובר ברב מוטי אלון וברב גרליק שם מותר ומצווה לשפוך את דמם ברבים, הוכח תוכיח את עמיתך ולא תישא עליו חטא, והכי חשוב מה עושות נשים בפורום כזה, אם זה אירגון רבני מה לנשים ולאירגון הזה, זה רק מראה כמה חוסר רצינות יש לאירגון הזה, האם יש אירגון אחד בעולם התורה שמכניס תחת אותה כיפה גם נשים, וכמה שנשים יכולות לתרום, לשבת ביחד עם נשים ולפרסם אותם זה מראה איזה פורום לא רציני זה. חודש אלול חודש של חשבון, אני לא בא לפסול או להכשיר את הרבנים, אבל כשבאים לעשות זאת, צריך להישען על דמות תורנית הראויה לשמה, ולא כמה שבשם רבנים יכונו, ויש להם את כל הכח לחרוץ את דמם של הרבנים ומשפחותיהם. והשם יעזור לנו לעבדו באמת, ולא כאותה מעירה אפרת שקוראת לזה עבודת קודש לחשוף את פניהם של הפושעים, כאילו זה הדבר הכי מקודש שיש בעולם השם ישמרנו. ולמרות שיש דברים לצריכים להיעשות תלוי מי העושה ואיך עושה. שנזכה לכתיבה וחתימה טובה בסיפרן צדיקים יחד עם כל בית ישראל הזקוקים רבות לרחמי שמים אמן ואמן.
5
למרות שאשת מקצוע מ"תקנה" ליוותה את המתלוננת, יצא זכאי
בלון נפוח | 07-09-2011 20:30
6
תשובה לפורם
חנה | 01-02-2012 19:58
פורום תקנה ,בבקשה הפסיקו להכפיש רבנים תנו לבית דין לעשות משפט צדק בלי שאתם תתערבו כל הזמן אתם לא בית משפט...אין לכם שןם רשות להרוס אותנו אוהבי התורה .
7
פורום משטרת הצניעות או המאפיה הרבנית?
זאב | 19-03-2018 20:03
עוד מעט הם גם ימנו משגיחי כשרות משלהם ויסמיכו רבנים שלהם מה קורה כאן ? זאת דמוקרטיה או שלטון דיקטטורי מאפיונרי?