המנהיג העליון של איראן שובר שתיקה על המחאה - סרוגים

המנהיג העליון של איראן שובר שתיקה על המחאה

המנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי, שבר שתיקה והגיב לראשונה למחאה נגד השלטון בארצו. בנאום שנשא טען כי מדינות זרות אחראיות להצתת המהומות ומשתמשות בכסף, נשק וסוכני מודיעין כדי להשיג את מטרותיהם

author-image
המנהיג העליון של איראן שובר שתיקה על המחאה
  מאשים את המדינות הזרות. מנהיג איראן עלי חמינאי (צילום: עמוד הטוויטר של רשת PressTV)

שובר שתיקה: המנהיג העליון של איראן, האייתוללה עלי חמינאי הגיב היום לראשונה לגל המחאות נגד השלטון ויוקר המחיה בארצו. בנאומו חמינאי טען כי המדינות האויבות של איראן הם אלו שעומדים מאחורי הצתת גל המהומות הגדול ביותר באיראן בשנים האחרונות.

"בימים האחרונים אויביה של איראן משתמשים באמצעים שונים כמו כסף, נשק, פוליטיקה ומנגנוני מודיעין כדי לגרום לבעיות ברפובליקה האיסלאמית" טען חמינאי. "האויב תמיד מחפש הזדמנויות וסדקים להכות דרכם את העם האיראני. יש לי מה להוסיף בנושא, ואדבר לעם במועד הנכון".

חמינאי גם גינה את מנהיגי המדינות שתמכו בפומבי בגל ההפגנות, ביניהן נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ומלך סעודיה. לטענתו, השלטון הסעודי והממשל האמריקני עודדו את תושבי איראן לצאת ולהשתתף בהפגנות באמצעות התקשורת והרשתות החברתיות.

בעקבות נאומו של חמינאי, מזכיר מועצת הביטחון עלי שח'מאני אמר כי "אלו שתומכים בהפגנות של העם- ייענו בתגובה הולמת בזמן המתאים. הם יודעים כמה קשה תגובתה של איראן יכולה להיות".

במקביל, בכירים בממשל האיראני טוענים כי המצב במדינה נמצא תחת שליטה. "המצב רגוע ברוב אזורי המדינה" טען שר הפנים לענייני משטרה וביטחון באיראן, חוסיין דו פאקרי, בראיון לערוץ "אל מאיאדין" הלבנוני. "נסיים את חוסר היציבות במספר אזורים בקרוב, בשיתוף פעולה עם העם האיראני והמנגונים השונים". סגן מושל טהרן עלי אשגאר נאסרבאחט חיזק את דבריו של דו פאקרי וטען כי בניגוד לדיווחים בתקשורת הזרה, משטרת טהרן לא ביקשה סיוע מארגון "משמרות המהפכה" הצבאי.

בשלושת הימים האחרונים נהרגו 20 בני אדם בעימותים בין המפגינים וכוחות הביטחון. מאות אנשים נפצעו קשות, וכ-450 איש נעצרו על ידי המשטרה. על פי הדיווחים, 90 אחוז מהעצורים הם צעירים בגילאי 18 עד 25. נשיא בית המשפט בטהרן, מוסא גאזנפראבאדי, הזהיר את הציבור כי אלו שייעצרו יענשו בחומרה. "העצורים יעלו בפני בית המשפט בקרוב, ומובילי המחאה יורשעו בעבירות חמורות, כולל מלחמה מול האל- עבירה שעונשה הוא גזר דין מוות" הזהיר. "נעניש בחומרה ובעוצמה את כל המוחים"

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו