נשיא טורקיה בהתקפה: "אסד הוא טרוריסט" - סרוגים

נשיא טורקיה בהתקפה: "אסד הוא טרוריסט"

נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן תקף את נשיא סוריה, וטען שהוא טרוריסט שרוצח את בני עמו. לטענתו, בלתי אפשרי להמשיך בתהליך השלום במזרח התיכון כל עוד אסד נמצא בשלטון

נשיא טורקיה בהתקפה: "אסד הוא טרוריסט"
  נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן לצד מקבילו התוניסאי במסיבת עיתונאים היום. (צילום: עמוד הטוויטר של רשת Mevlut)

נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן תקף בחריפות את נשיא סוריה בשאר אסד במהלך מסיבת עיתונאים בתוניס. "אסד הוא ללא ספק טרוריסט שמבצע מעשי טרור במדינה שלו" אמר. "הוא לא חלק מהפתרון בסוריה, והוא לא יכול להישאר בשלטון".

ארדואן הוסיף כי אי אפשר להמשיך במאמצי השלום במזרח התיכון כל עוד אסד נמצא בשלטון בסוריה. "זה בלתי אפשרי להמשיך איתו" אמר הנשיא הטורקי. "איך נוכל להסתכל לעבר העתיד עם נשיא סוריה שהרג קרוב למיליון מאזרחיו?"

הנשיא הטורקי התייחס גם למשבר עם ארה"ב וישראל. "ניקח צעדים משמעותיים כדי להגיע להכרה בינלאומית במדינה הפלסטינית" התחייב לעיתונאים. "מזרח ירושלים היא הבירה, והכרזנו על כך באופן רשמי. ישראל תישאר לבד במאמציה לשכנע את העולם כי ירושלים היא בירתה".

הדברים נאמרו במסגרת מסיבת עיתונאים מיוחדת שאורגנה לרגל תחילת ביקורו של הנשיא הטורקי בתוניס. הביקור של ארדואן במדינה יימשך יומיים, כאשר הנשיא הטורקי צפוי להיפגש עם ראש ממשלת תוניס באג'י קעיד אסבסי וכן עם הנשיא התוניסאי יוסף שאהד. ארדואן הגיע לטוניס לאחר ביקור בסודאן בימים האחרונים.

ההתבטאות הנוכחית של ארדואן מפתיעה במיוחד, לאחר שבחודש האחרון נמנע מלהאשים אותו בפומבי באופן מפורש. במהלך פגישה עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ונשיא איראן חסן רוחאני הצדדים שיבחו את אסד על "הישגיו במלחמה בטרור". לאחרונה רוסיה אף שלחה סיוע למשטר הסורי, כאשר אסד טען שהסיוע "הציל את המדינה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו