בן דהן ל'סרוגים': "לנהוג כמו בתקופת יצחק רבין" - סרוגים

בן דהן ל'סרוגים': "לנהוג כמו בתקופת יצחק רבין"

סגן שר הביטחון התייחס להרשעתו של המחבל עומר אל- עבד, שהערבי שביצע את הטבח ביישוב נווה צוף- חלמיש ורצח שלושה מבני משפחת סלמון: "הצעד המשלים- גירוש בני משפחתו"

author-image
בן דהן ל'סרוגים': "לנהוג כמו בתקופת יצחק רבין"
  (צילום: הדס פרוש/פלאש90)

סגן שר הביטחון, חבר הכנסת הרב אלי בן דהן (הבית היהודי), התייחס לפני דקות אחדות (רביעי) להרשעתו של המחבל עומר אל- עבד, הערבי שביצע את הטבח ביישוב נווה צוף– חלמיש ורצח שלושה מבני משפחת סלמון.

כאמור, הבוקר הורשע המחבל בשלוש עבירות רצח והפרקליטות דורשת עונש מאסר של ארבעה מאסרי עולם.

"אני שמח שהרוצח השפל שרצח את בני משפחת סלומון מחלמיש, הורשע", אמר בן דהן. "הצעד המשלים לעונש שלו הוא גירוש בני משפחתו מן הארץ. ואם הדבר הזה לא ניתן, לפחות לגרש אותם בתוך יהודה ושומרון לאיזור אחר. צעד כזה יהווה הרתעה ברורה לכל מיני טרוריסטים פוטנציאליים אחרים".

בשיחה ל'סרוגים' הוסיף בן דהן כי "המערכת המשפטית צריכה להתגייס למאבק הכלל הישראלי ולאפשר את גירוש בני המשפחה כפי שעשו בימי שלטונו של רבין ז"ל".

בני המשפחה: "מרגישים ששיחקו בנו"

למרות קריאתו של שר הביטחון לשופטים להפגין אומץ לב ולהטיל גזר דין מוות על המחבל שרצח את בני משפחת סלומון בנווה צוף, התביעה הצבאית כלל לא ביקשה זאת- מכיוון שאין באפשרותה לעשות זאת, ללא הנחייה מפורשת. בעקבות כך, זעמו בני משפחת סלומון על הפוליטיקאים: "מרגישים ששיחקו בנו"‎‏.

התביעה הצבאית לא ביקשה עונש מוות למחבל מחלמיש ולכן אין אפשרות לגזור את זה עליו. גם שר הביטחון ידע זאת עוד בטרם קרא הבוקר להטיל על הרוצח עונש מות, אולם זה לא מנע ממנו לפרסם הצהרה לתקשורת.

כל ההצהרות על עונש מוות- רק דיבורים

בעקבות כך, בני משפחת סלומון שנכחו במקום, מתחו ביקורת קשה כנגד המערכת הפוליטית ש'עושים עליהם סיבוב': "מרגישים ששיחקו בנו. ראש הממשלה ושר הביטחון הגיעו לשבעה ודיברו שוב ושוב על זה שידרשו עונש מוות. בפועל רק דיבורים. לא עשו כלום. הם לא באמת רוצים בזה".

"יש לנו בקשה לגזר דין מוות. הדבר נתון בידיו של שר הביטחון ליברמן. מה שבאמת הוא צריך לעשות זה להרים טלפון לפרקליט הצבאי הראשי, לעצור את המשפט ולבקש ממנו בצורה ברורה גזר דין מוות. זה בידיו".

בני המשפחה הדגישו, "ביקשנו את זה מההתחלה מהפרקליטות שאמרה שהיא לא ממליצה ואנחנו עדיין מבקשים".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
הרב בן דהן ושמירת השבת
תמים | 28-12-2017 8:03
למה קולו של הרב היחידי בבית היהודי לא נשמע על שמירת השבת במרחב הציבורי? אם רב לא ישמור על השבת... מי ישמור???? ה' ישמור...
2
להיות מחבל זה אפשרי .
יפה יוסף | 24-05-2018 10:18
להוציא את המוסלמים מהמדינה לא אפשרי כי אין אלוהים לישראל. המחבלים מוכנים למות בעד מוחמד ואללה שלהם השקרי ואנחנו לא מוכנים לחיות למען אלוהים אמת שלנו.