הרב יצחק נרי'ה ל'סרוגים': "אמרנו לנתניהו: עם כל הכבוד, גם אנחנו מודאגים"

הרב יצחק נרי'ה ל'סרוגים': "אמרנו לנתניהו: עם כל הכבוד, גם אנחנו מודאגים"

הרב יצחק נרי'ה, שנכח בפגישת רבני הציונות הדתית עם ראש הממשלה, מבהיר כי בניגוד לרושם הרבנים לא באו תמימים לפגישה: "אמרנו לו, עם כל הכבוד למגמות שלך גם לנו יש מגמות"

author-image
"אמרנו לנתניהו: עם כל הכבוד, גם אנחנו מודאגים"
  הרב יצחק נריה (צילום: ישראל ברדוגו)

ראש ישיבת 'תורה בציון' ומייסד קרן 'אחד לאחד', הרב יצחק נרי'ה, אחד הרבנים שהשתתף אמש (שלישי) בפגישה של רבני הציונות הדתית עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מתייחס בשיחה ל'סרוגים' למטרה לשמה הם הוזמנו ללשכתו של נתניהו, מבהיר כי הם לא היו כל כך תמימים כפי שזה נראה ומגלה: "הסברנו לנתניהו שחוץ מהמגמות שלו יש גם את המגמות שלנו".

כל אזרח צריך להיות מודאג

בפתח דבריו ל'סרוגים' אומר הרב נרי'ה כי "קודם כל אני חושב שהייתה פגישה חשובה מאוד. אף אחד לא הגיע לשם בתמימות. לא אנחנו, הרבנים, ולא ראש הממשלה. וראש הממשלה דיבר על מגמות בעצם שנמצאות בציבוריות הישראלית ומנסות לפגוע בו באופן לא לגיטימי ולהוריד אותו מהשלטון שלא באמצעות הקלפי. וזה דבר שכל אזרח במדינת ישראל צריך להיות מודאג ממנו".

המשטרה צריכה לעשות את עבודתה

הרב נרי'ה מבקש להבהיר כי אין בפגישה איזושהי הבעת תמיכה אוטומטית בנתניהו: "אף אחד לא אומר שהמשטרה לא צריכה לעשות את עבודתה, אף אחד לא חושב שהפרקליטות לא צריכה לעשות את עבודתה. אבל לא יעלה על הדעת שאנחנו נשפוט ראש ממשלה במשפט ציבורי ואנשים יוכיחו אותו בפומבי לפני שבכלל הוכחה אשמתו ולפני שנפתח דיון בעניינו. זה לא ראוי זה לא לגיטימי".

אמרנו לו: "גם לנו יש מגמות"

על תוכן דבריו של נתניהו אמר הרב נרי'ה: "ראש הממשלה בא ואמר; 'תראו, זה מגמה שרוצים להחליף אותי'. באותה מידה, היו שם רבנים ואנשים חשובים, שאמרו לו 'יש עוד מגמות בציבוריות הישראלית שאותנו מאוד מדאיגות'. השירות המשותף, השירות הציבורי, ההחלנה במדינה ישראל, בית המשפט המכונה 'הגבוה לצדק'. פינוי בתים ויישובים. אז אם יש בעיות ואדוני ראש הממשלה מדבר על מגמות, אז בוא נדבר על הכל בצורה רצינית. גם לנו יש מגמות שמאוד מדאיגות אותנו. ואם אנחנו שותפים אז בוא נהיה שותפים בכנות עד הסוף. וזה דבר שאני חייב לומר לך, שראש הממשלה הקשיב אליו. והוא נתן לנו תשובות לכל מה ששאלנו. לא תמיד התשובות היו מספקות. בסופו של דבר הוא גם אמר שהיא יודע טוב מאוד לאן הוא מנווט".

באמת קיבלת את הרושם שהוא רואה בציונות הדתית כבת ברית טבעית ושותפה לדרך? הרי נפגענו ממנו לא פעם ולא פעמיים

"הוא רואה בנו בני ברית ראשית כל בצד הלאומי ובצד הימני של המפה הפוליטית. הוא גם מזהה עוד משהו. אני מניח שעצם העובדה שהוא מבקש מאיתנו תמיכה זה אומר שהוא רוצה שנבין שיש פה מגמה. ומי שלא מבין שיש פה מגמה. חוטא וטועה. והטעות הזאת יכולה לעלות לנו ביוקר. אבל יש עוד עוד מגמות מדאיגות. זו לא המגמה היחידה. זה לא שהמגמה היא שהשמאל הישראלי והעולמי נלחמים בבנימין נתניהו. חלק ממה שקורה בצה"ל ובמערכות נוספות רבות במדינת ישראל, זה חלק מאותה מגמה".

אתה קושר הכל ביחד בעצם. אתה מדבר על התנועה הרפורמית, על השמאל הרדיקלי.

אני מדבר דברים מאוד ברורים שאינם משתמעים לשתי פנים.

אמרת את זה בפגישה?

"אני באופן אישי בפגישה שתקתי. הקשבתי רוב קשב. לפעמים כשאדם רוצה לדבר הוא לא מקשיב למה שאומרים לו. ואני הקשבתי והקשבתי והקשבתי. ואחרי שהקשבתי אני עכשיו מנתח את הדברים ואני אומר את הדברים בצורה שאני עומד מאחוריה".

בימים האחרונים הציונות הדתית בעננים, תרתי משמע, בעקבות סיום של חמישה בוגרי ישיבות את קורס הטיס. לא פעם יצאת בביקורת נגד עולם התורה הציוני דתי שמצליח "לייצר" אנשים איכותיים בכל התחומים חוץ מעולם התורה.

"לפני שלוש שנים בוגר של הישיבה שלי סיים קורס טיס. אבל במקביל הוא גם עשה בסיום קורס הטיס גם סיום ש"ס. והוא היה אברך בישיבה ואחר כך התגייס. אני מאחל להם בצלחה רבה ואני מאחל להם יותר מזה: שיזכרו ש"הראש בעננים" זה לא רק לטוס לשמים זה מתחיל בגמרא ובתורה שניתנה מהשמים ובסוף עם ישראל צריך טייסים טובים אך צריך גם גדולי תורה ענקיים".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
האם לדתיים וחרדים יש ערך מוסף מלבד נא
עופר | 27-12-2017 12:03
מבלבל נאמנות. אני לא מא
2
מהשחיתות אתם לא מודאגים? כרגיל דואגים לשטייטל
באמת? | 27-12-2017 17:59
מתיימרים לדאוג לעם ישראל אבל בפועל דואגים למקורבים. החרדים לפחות לא מתיימרים ולא מגלגלים עיניים.