לילה לבן בכנסת: מעל ל- 70 שעות רצופות של דיונים - סרוגים

לילה לבן בכנסת: מעל ל- 70 שעות רצופות של דיונים

מעל ל- 300 הסתייגויות שיוקראו בלא פחות מ- 45 שעות: חברי הכנסת נכנסו לילה ארוך של דיונים לקראת הצבעות על שורת חוקים. וגם: המבחן הגדול של אמסלם כיו"ר קואליציה חדש

author-image
לילה לבן בכנסת: מעל ל- 70 שעות רצופות של דיונים
  הלילה עוד ארוך (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

בפעם השנייה המושב, מצפה לחברי הכנסת לילה ארוך של נאומים לקראת הצבעות על שורת חוקים, זאת לאור התנגדויות האופוזיציה על חלק מהחוקים שעתידים לעלות במליאה. המרכזי שבהם הוא כמובן- חוק ההמלצות.

חוק ההמלצות- קריאה שנייה ושלישית

החוק שהכי בעייתי, נגדו נלחמים באופוזיציה, הוא חוק ההמלצות של ח"כ דודי אמלסם, שיעלה במליאה לקריאה שנייה ושלישית. לפיו, ייאסר על המשטרה לפרסם המלצותיה בפומבי.

במהלך פרלמנטרי מחושב הנקרא 'פיליבסטר', הגישו חברי האופוזיציה מעל ל- 300 הסתייגויות שיוקראו בלא פחות מ- 45 שעות, מה שמותיר את המליאה בדיון רציף לפחות עד יום רביעי.

יתרה מכך, המהלך מקובל על יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין עצמו, שאף סיכם עם הקואליציה שלא להפעיל את סעיף 98 לתקנון שמונע הארכת הסתייגויות ומאפשר הצבעה מהירה.

 

עם כל זאת, ברגע ההצבעה, החוק צפוי לעבור ללא בעיות. זאת למרות התנגדותן של ח"כ רחל עזריה ומרב בן ארי מ'כולנו' שהצביעו גם בקריאה הראשונה נגד החוק האמור.

בין החוקים הנוספים שנמצאים על סדר יומה של המליאה נמצא גם חוק ירושלים, בו נצרך רוב של 61 חכי"ם  משום שמדובר בתיקון לחוק יסוד שיזם השר נפתלי בנט וקידמה ח"כ שולי מועלם רפאלי. לפי החוק, בכל הצעה עתידית למסירת או חלוקת ירושלים, יידרש רוב של 80 חברי כנסת כדי לאשר אותה.

חוק יסוד נוסף שגם בו נצרך רב של 61 חברי כנסת הוא, בהגבלת זכותו של אדם להיבחר לכנסת בשל הרשעה בעבירת טרור או ביטחון חמורה. גם הצעת החוק הממשלתית- "חוק שעות עבודה ומנוחה" של השר חיים כץ לפיו, יאפשר לאסור עבודות בשבת על בסיס סעיף חדש שייקרא "מסורת ישראל", נמצאת עוד ברשימות. יחד עם חוק מינוי יועצים משפטיים שיאפשר למשרדי הממשלה למנות אדם לתפקיד ללא מכרז ומזוהה עימהם בעמדותיו.

המבחן של אמסלם

זהו הלילה הגדול של אמסלם. לאחר שהודיע ראש הממשלה ביום רביעי שעבר כי הוא ממנה אותו ליו"ר הקואליציה החדש במקומו של ביטן שפרש על רקע חקירותיו, תהה חובת ההוכחה עליו להעביר את כלל החוקים האמורים.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו