שחור זה השחור החדש: הקומדיה החרדית שהולכת לכבוש את המסך

שחור זה השחור החדש: הקומדיה החרדית שהולכת לכבוש את המסך

עם קאסט שחקנים מרענן ושנון, יוצר סרוג והמון הומור מתובל בניואנסים נישתיים-אין ספק שהסדרה 'שבאבניקים' מסוגלת לא רק לככב על המסך, אלא גם לחבר את החברה הישראלית עם המגזר החרדי- קפצנו אמש להשקה ויצאנו מחוזקים

לאחר 'שטיסל' ו'כיפת ברזל', הגיע הזמן לקבל לנבחרת את "שבאבניקים", סדרה חדשה המביאה לראשונה למסך קומדיה חרדית על בחורי הישיבות. מאחורי הסדרה עומד היוצר הסרוג אלירן מלכה שביים את הסדרה יחד עם מאור זגורי שהביא למסך את זגורי אמפריה ועוד רבות וטובות.

"אני תל אביבי חילוני 100% וגיליתי עולם מרתק של אנשים, שרוצים להתחבר למה שקורה עכשיו" מספר כוכב הסדרה עומר פרלמן לסרוגים "אני חושב שהסדרה לגמרי שינתה אצלי משהו בחשיבה, אני מגיע ממשפחה שחרדים זה משהו שמתרחקים ממנו הכי רחוק שאפשר. היום שאני מגיע לירושלים ורואה אותם ובא לי להכיר אותם ושיהיו חברים שלי וזה מבחינתי שינוי תפיסה מטורף".

יוצר הסדרה אלירן מלכה יחד עם מאור זאורי וארבעת השחקנים הראשיים (צילום: רפי דלויה)

אפילו מזג האוויר הגשום והסוער, לא הצליח לגרום לכוכבי הסדרה והברנז'ה לפספס את ההשקה החגיגית לסדרה שנערכה אמש(א'). הגיעו לפרגן: ליאור דיין,  מלך זילברשלג, השחקנים שייקה לוי, בת חן סבג, שי קפון ועוד. כולם הגיעו לצפות, לצחוק ועל הדרך גם לקבל הצצה לעולם החרדי.

היוצר הסרוג שמאוהב בבחורי הישיבות

את הסדרה החדשה, המגוללת את סיפורם של ארבעה צעירים הגרים בישיבה חרדית מובחרת, המחפשים עניין וריגושים גם מחוץ לדפי הגמרא ובו זמנית מנסים למצוא גם שידוך כמצופה. יצר, כתב וביים דווקא יוצר סרוג.

"הסדרה נעשתה עם המון אהבה והערכה לבחורי הישיבה" מספר אלירן, יוצר הסדרה לסרוגים "כשהגעתי לירושלים התחלתי לפגוש המון חרדים ורציתי לתת להם פנים. התחקיר לסדרה חי לי ממש מול הפנים, אני גר ליד בית וגן, מוקף בישיבות חרדיות ואני פשוט מאוהב בבחורי הישיבות".

"אחד מהמנכ"לים של הוט אמר לי לאחר הצפייה בסדרה: 'אני רוצה להיות כמוהם, אני רוצה להיות חלק מהסיפור הזה אני מזדהה ואוהב אותם" חשף השחקן ישראל אטיאס המגלם בסדרה את מאיר, בחור ספרדי שלא מוצא את מקומו בישיבה האשכנזית ובסוכנות השידוכים המכובדת. "כבוד גדול בשבילי להיכנס לעולם החרדי, הסדרה הזו לדעתי עושה קירוב לבבות ומוציאה את החרדים באור אדיר" מסכם אטיאס לסרוגים.

השחקנית שלי בן יוסף, המגלמת את רות בת למשפחה אמידה שלמרות הפער העדתי מפתחת רגשות למאיר הספרדי מספרת על החוויה: "בהתחלה חשבתי שהדמות כל כך רחוקה ממני כי הדמות חרדית ואני בכלל חילונית, אך למעשה הבנתי שאנחנו כמעט אותו בן אדם רק שהיא קצת יותר מגניבה ואמיצה ממני. אומרת בחיוך "החרדי הזה, זה לא כזה גדול ושונה כמו שזה נשמע אלא להפך".

ישראל אטיאס בתפקיד בחור הישיבה הספרדי (צילום מתוך הוט)

מניח תפילין לא רק בסדרה

"עשיתי הרבה שיעורי בית לפני הסדרה" מספר השחקן דניאל גד "ביקרתי בהמון ישיבות ברחובות, שם גדלתי. בנוסף היה לנו גם סבב ישיבות בירושלים, עשינו שם סופ"ש והעברתי המון שיחות ארוכות עם אלירן (יוצר הסדרה) כדי להכיר את העולם הזה ואני שמח שזכיתי". גד שמגלם בסדרה את אבינועם, הבן היפה  והשנון של חבר כנסת בכיר בש"ס מגלה לסרוגים שגם מחוץ לסדרה יש בו ניצוץ דתי "אמונה תמיד היתה קיימת בי, מאז שאני בן 13 אני מניח תפילין אני הולך עם אבא שלי לבית כנסת בשישי בערב , אך אין ספק שהסדרה העמיקה אצלי את הידע על המגזר" מסכם.

השחקן אורי לייזרוביץ', ששיחק בעבר בכלל כדתי לייט מזרחי ב"זגורי אמפריה", עושה מהפך של 180 מעלות ובסדרה הזו מגלם את גדליה, בחור ישיבה אשכנזי שמרוב לימודי תורה מתקשה לתקשר עם הסביבה ולמצוא שידוך. "הדמות הזו באה אלי בדיבוק ומאז היא לא עוזבת אותי" מספר בהומור אורי ומגלה "מעבר לכך שהסדרה שינתה אצלי את החשיבה על המגזר החרדי, נהיו לי הרבה חברים במסגרת הזאת". ולא שוכח לחשוף ספויילר כי במוקדם או במאוחר גדליה ימצא שידוך.

משטיסל לשבאבניקים

בין קאסט השחקנים המרען של 'שבאבניקים', תוכלו למצוא גם את השחקן זהר שטראוס, שגילם כזכור את ליפא בסדרת הדרמה שטיסל, ובין היתר שיחק גם בסדרה 'סרוגים'."למדתי מהניסיון שצברתי שהמגזר הדתי והחרדי הוא מגזר רחב מאוד, יש הרבה גוונים של שחור וכולנו בסופו של דבר יהודים וחרדים במובן מסוים. 'שבאבניקים' איך שהוא מתמקמת שם באמצע".

על אף הניסיון הרב שיש לו בגילום דמויות חרדיות, בסדרה הפעם הוא הולך לגלם דווקא דתי לאומי המעביר ביקרות על המגזר החרדי מעת לעת. ומה לגבי שטיסל? "אין לי מושג צהוב מתי יתחילו הצילומים לעונה השלישית של שטיסל, העונות היו כל כך מוצלחות שפשוט כותבים סדרות אחרות".

אתה חושב שהצופים שאהבו את שטיסל יצליחו להתחבר גם לשבאבניקים? "זו חוויה לגמרי אחרת משטיסל, אבל זו חוויה לגמרי מהנה".

מקווה שצופי שטיסל יאהבו אותו גם כדתי לאומי (צילום: רפי דלויה)

"זו פעם ראשונה שנכנסתי לעולם החרדי והאמת שזה די הקסים אותי" מספר השחקן דוב נבון, המגלם בסדרה את רב הישיבה "למדתי מהסדרה לכבד את החרדים, למדתי שהם בני אדם שחשבתי עליהם הרבה דברים לא נכונים ולמדתי בעיקר לא לדבר בהכללות ודעות קדומות".

נבון מגלה לסרוגים שזו לא תהיה הראשונה שלו כחרדי על המסך, כי מיד אחרי הצילומים של 'שבאבניקים' הוא רץ להצטלם לסדרת דרמה חדשה על חרדים, מבית יוצרי שטיסל. שם יגלם לצד שולי רנד, רותם סלע, אסי כהן ועוד.

"אני חושב שהסדרה מוציאה הכי טוב שאפשר את החרדים, דווקא בגלל שהיא מציגה את החלק שכן רוצה להשתלב בחברה" מסביר השחקן עומר פרלמן
אני חושב שהגיע הזמן שב-2018 יהיה פלורליזם, בו הגדרות וסטיגמות ישברו גם מחוץ למסך".

"שבאבניקים" תשודר בימי א'-ב' (20:15) ב-3HOT וב-HOT VOD

(צילום: רפי דלויה)

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
כמו שחילוני הרצף מצילים את המגזר הדתי לאומי.....
רועי | 25-12-2017 21:09