ברצלונה ומסי פירקו את ריאל מדריד ורונאלדו. צפו - סרוגים

ברצלונה ומסי פירקו את ריאל מדריד ורונאלדו. צפו

שיטת המשחק של ריאל הייתה אינטנסיבית מאוד. היא גבתה הרבה מאוד אנרגיות מהשחקנים. אל תמהרו לסגור את מאבק האליפות, אל תמהרו להספיד את זידאן, ושימו לב טוב-טוב לברצלונה במאבק על התואר האירופי העונה

ברצלונה ומסי פירקו את ריאל מדריד ורונאלדו. צפו
  ליאו מסי. צילום מסך

סיר לחץ: קטנה לסיכום הקלאסיקו

הלחץ הגבוה איתו פתחה ריאל במשחק בלט לכל. קובאצ'יץ' נצמד למסי בשמירה אישית ומנע ממנו לקבל את הכדור, קרוס ומודריץ' תפסו עמדות מוצא גבוהות וכך הצליחה ריאל למנוע מברצלונה לפתח שטף משחק ראוי.

אינדיקציות לכך היה ניתן לקבל דרך נתוני המסירות: ברבע השעה הראשונה של המשחק העביר אנדרס אינייסטה מסירה מוצלחת אחת בלבד (משני ניסיונות), מסי נגע בכדור שמונה פעמים וסוארז פעם אחת בלבד (כל שחקני השדה של ריאל למעט בנזמה נגעו בכדור יותר משניהם יחד).

פרשן המשחק, אייל ברקוביץ' החמיא למאמן המדרידאי, זינדין זידאן, על הלחץ הגבוה שלו. מדבריו של ברקוביץ' ניתן היה להבין שהכדורגל הוא משחק מאוד פשוט: אין סגנונות משחק שונים, אלא שיטה טובה ושיטה לא טובה, והקבוצה שבוחרת בשיטת המשחק הטובה (לחץ גבוה, לפי ברקו) תנצח.

https://www.youtube.com/watch?v=UWgV7yo1m48

ללחץ גבוה יש חסרונות

שיטת המשחק של ריאל הייתה אינטנסיבית מאוד. היא גבתה הרבה מאוד אנרגיות מהשחקנים, שיצאו ללחץ עד קו הרחבה של טר-שטגן.

הלחץ הזה השיג תוצאה שאמנם נראית מוזרה, אך מסתדרת כשחושבים על הדברים לעומק: באותן דקות לחץ, ברצלונה גמעה יותר קילומטרים מריאל מדריד.

הלחץ של ריאל גרם לברצלונה שלא להחזיק בכדור ולהתגונן במרבית שלבי המחצית הראשונה. כשהבלאוגרנה כבר החזיקו בכדור, הם היו צריכים לנוע ללא הרף כדי לנסות ולייצר אופציות מסירה תחת היציאה קדימה של ריאל.

מה ששכח לספר ברקוביץ' לצופים, הוא שללחץ גבוה יש חסרונות. הוא גובה מחיר כבד מהקבוצה הלוחצת, שנדרשת גם לרוץ המון וגם לתקוף את הכדור כל הזמן, כלומר להתמקם רחוק מהשער שלה ולהיחשף להתקפות מתפרצות.

ריאל מדריד הייתה חייבת להשיג מקדמה בדקות הטובות שלה, בהן היא הותשה במטרה להגיף את יריבתה. המחצית הסתיימה בשוויון מאופס.

ואכן, העונש הגיע.

במחצית השנייה הלחץ ירד. מוזר להגיד שריאל התעייפה כשדווקא יריבתה רצה יותר, אך הקצב הגבוה נגזר בעקבות פעולה אקטיבית של ריאל, כשהברצלונאים נאלצים להגיב. משחדלו המדרידיסטאס, הלחץ הפך מתואם הרבה פחות, מסי הצליח לזכות בכדורים על-אף השמירה של קובאצ'יץ', ובוסקטס קיבל חופש לבצע את אחד הדברים שהוא הכי אוהב: שחרור התקפות מתפרצות על-ידי מסירה ארוכה.

משם, זה הלך קל מאוד.

שני השערים היו העתק טקטי האחד של השני: שחקן אחורי של ברצלונה מבטל שחקני יריב (בוסקטס במסירה, פיקה בגיחה קדימה עם הכדור); שחקן ממרכז המגרש מצטרף לרחבה, מושך אליו את המגנים ומשאיר את סוארז פנוי (ראקיטיץ' בשער הראשון, פיקה שהמשיך עד לרחבה במהלך שהוביל לפנדל), ומשם לשער.

אל תמהרו להספיד את זידאן. צילום מסך

המירוץ לאליפות

האם סיפור האליפות בספרד סגור? לא. בקיץ, לאחר צמד משחקי הסופר-קופה, מיהרו אוהדי שתי הקבוצות לסגור את מירוץ האליפות בספרד. מאז הרבה השתנה, והפער שהושג בארבעת החודשים האחרונים יכול להסגר.

האם ברצלונה היא הדבר האמיתי? נראה שכן. ההגנה עומדת מצוין לאורך העונה כשההתקפה אמנם נשענת על הברקות אישיות של לאו מסי, אך עדיין מדובר בלאו מסי. עם דמבלה שאמור לחזור בקרוב סביר להניח שנראה יותר ברק בחלק הקדמי, ואם ההגנה תמשיך לשמור על יציבות, היא בהחלט יכולה ללכת עד הסוף באירופה.

האם זידאן צריך לסיים את דרכו בריאל מדריד? בוודאי שלא. "זיזו" מתאים לריאל כמו כפפה ליד: מצד אחד, פיגורה אדירה על הקווים שנותנת חופש טקטי יחסית לשחקנים אך גם זוכה מהם לכבוד בשל העבר על הדשא.

מצד שני, מאמן שמבצע התאמות טקטיות ספציפיות לקראת כל משחק גדול, כשגם הערב הלחץ הגבוה הוביל לכמה מצבים טובים במחצית הראשונה. כדורגל הוא משחק של מומנטום, והבלאנקוס הגיעו לשיא במאי הקודם, פיק שנמתח עד לטרום העונה הנוכחית. אחריו הגיעה תקופת שפל, כשבשבועות האחרונים היא מטפסת אט-אט חזרה למעלה.

אל תמהרו לסגור את מאבק האליפות, אל תמהרו להספיד את זידאן, ושימו לב טוב-טוב לברצלונה במאבק על התואר האירופי העונה.

לעוד ניתוח משחקים, שחקנים וקבוצות ומקום לדיון על עולם הכדורגל בעמוד הפייסבוק "נתחזק בינואר"

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
בספרד מותק לשחק בשבת?
חרפה | 23-12-2017 19:25
בושה