אושר בטרומית: תוענק העדפה בשירות מדינה לבני מיעוטים ששירתו בצה"ל ובשירות הלאומי על פני אחרים

אושר בטרומית: תוענק העדפה בשירות מדינה לבני מיעוטים ששירתו בצה"ל ובשירות הלאומי על פני אחרים

הכנסת אישרה בקריאה טרומית את החוק שיעניק העדפה מתקנת בשירות המדינה לבני מיעוטים ששירתו בצה״ל. בשל התנגדותה, יהדות התורה הפרה את המשמעת הקואליציונית ונמנעה מלהצביע

יהדות התורה הפרה את המשמעת הקואליציונית
  יהדות התורה (צילום: פלאש90)

מליאת הכנסת אישרה היום (רביעי), בקריאה טרומית את הצעת החוק של ח"כ מוטי יוגב (הבית היהודי)  וח״כ חמד עמאר (הרשימה המשותפת) שנותנת העדפה בשירות מדינה לבני מיעוטים ששירתו בצה"ל ובשירות הלאומי  על פני אחרים שהם בעלי נתונים זהים, אולם לא שירתו את מדינת ישראל.

הצעת החוק זכתה לתמיכת הממשלה, ואושרה ברוב של 67 תומכים מול 17 מתנגדים. אך, הסיעות החרדיות מתנגדות לחוק. בעוד, יהדות התורה הפרה את המשמעת הקואליציונית ונמנעה מלהצביע, ש"ס הצביעה בעד החוק.

למה לא הצביעו נגד? הטענה: הברית עם הערבים חשובה לחרדים בשל תמיכתם בהצבעה הבאה על חוק המרכולים.

על פי ההצעה, בני מיעוטים: דרוזים, בדואים, מוסלמים, נוצרים ועוד, אשר שירתו בצה"ל או בשירות לאומי, יזכו להעדפה מתקנת בשירות המדינה לפני מיעוטים שלא שירותו בצה"ל.

יוגב ציין במליאת הכנסת כי התיקון להצעת החוק בא לתקן עוול היסטורי לפיו בן מיעוטים שלא שירת בצה"ל או בשירות לאומי זכה להעדפה מתקנת בשירות המדינה בדיוק כמו בן מיעוטים ששירת בצה"ל. כעת התיקון שאושר, יתעדף מיעוטים ששירותו בצה"ל בשירות המדינה.

תיקון חברתי מתבקש שיעודד השתלבות הוגנת בחברה הישראלית

בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב "במדינת ישראל חיים בני מיעוטים, שבחרו לקשור את גורלם בגורל המדינה, שמקדישים ממיטב שנותיהם לשירות בצה"ל ובשירות האזרחי, לעיתים רבות תוך הקרבה חברתית ומשפחתית גדולה. חלקם מופלים לרעה באזור מגוריהם, חלקם סובלים מאלימות והסתה ולו רק מהסיבה שהם בחרו לשרת את מדינת ישראל ולהשתלב בה".

לאור זאת,  "מטרת התיקון בקבלה לעבודה בשירות המדינה תהיה למי ששרתו בשירות סדיר, או בשירות לאומי, כמוגדר בחוק קליטת חיילים משוחררים. תיקון זה הינו תיקון חברתי מתבקש שיעודד השתלבות הוגנת בחברה הישראלית. ושואף ליצור צדק והוגנות חברתית, כלפי אלה שבחרו לשרת".

מגיש הצעת החוק, חבר ועדת חוץ ובטחון ח"כ מוטי יוגב, אמר לאחר אישורה, "בעת אשר המדינה מעניקה העדפה מתקנת לבני מיעוטים בשירות המדינה, חלה חובה לתגמל את אלו שבחרו לקשור את גורלם עם מדינת ישראל בקשר דמים, מסכנים עצמם עבור המדינה ותושביה. לכן, אני מברך על קידום החוק בוועדה ומבטיח לפעול ולקדמו על להעברתו באופן סופי במליאת הכנסת".

החוק נותן תמריץ לעידוד בני מיעוטים להשתלב בחברה הישראלית

יו"ר תנועת "אם תרצו" מתן פלג שתנועתו יזמה את הצעת החוק הוסיף כי: "חיזוק ועידוד בני מיעוטים הפועלים להשתלבות בחברה הישראלית, הוא תנאי להמשך קיומה של ישראל כמדינה ציונית-יהודית ודמוקרטית".

עוד הוסיף כי כדי להמחיש זאת, "חלה עלינו החובה ליצור תמריצים אמיתיים לאלו המשרתים בצה"ל ובשירות אזרחי לאומי ולא להסס להעלותם על נס, ביחס לקוראים לבדלנות ולמלחמה במדינת ישראל".

פלג הדגיש, "העמדת בני המיעוטים המהווים סמל להשתלבות בראש סולם ההעדפה המתקנת הוא צעד מתבקש ובסיסי ביותר למען עידוד ההשתלבות וחיזוק היחסים החברתיים בארץ. מדינה הרוצה לשרוד במזה"ת לא יכולה להתייחס בשוויון נפש ובאדישות כלפי כלל המרכיבים הרוצים בטובתה. זהו יום היסטורי שיהווה נדבך נוסף בקירוב בני המיעוטים לחברה הישראלית".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
"כך גם בימינו",יכול להיות שהסיטרא אחרא...
"כך גם בימינו" | 20-12-2017 15:14
"כך גם בימינו", הוסיף פרוש, "יכול להיות שהסיטרא אחרא לפעמים משנה צורה, בדיוק כמו סגן שר החינוך מאיר פרוש.
2
דעת תורה לפני משמעת קואלציונית!
לא מתרפסים | 20-12-2017 20:18
מתי הבית היהודי יעמדו על דעתם באיזה שהוא נושא?