לפיד מפתיע: 'יש עתיד' תתמוך בחוק של הקואליציה - סרוגים

לפיד מפתיע: 'יש עתיד' תתמוך בחוק של הקואליציה

לאור החלטת הקבינט לבקש דיון נוסף בבג"צ בנושא גופות מחבלים, תוקף לפיד את הממשלה: "שילוב של פחדנות ערכית וחוסר אחריות מבצעית", ודורש ממנה: "לעשות את עבודתה וללכת לחקיקה בעניין"

לפיד מפתיע: 'יש עתיד' תתמוך בחוק של הקואליציה
  (צילום: Miriam Alster/Flash90)

לאור החלטת הקבינט לבקש דיון נוסף בבג"צ בנושא משא ומתן בעניין גופות מחבלים, תוקף יו"ר מפלגת 'יש עתיד', יאיר לפיד את הממשלה: "שילוב של פחדנות ערכית וחוסר אחריות מבצעית", ודורש ממנה: "לעשות את עבודתה וללכת לחקיקה בעניין".

בפתח ישיבת הסיעה אמר לפיד כי החלטת הקבינט בעניין החזקת גופות המחבלים היא "שילוב של פחדנות ערכית וחוסר אחריות מבצעית". לדבריו, "במקום להפיל בכל פעם מחדש את התיק על בג"ץ- שהממשלה פשוט תעשה את העבודה שלה ותלך לחקיקה". לפיד הפתיע וציין כי "אם הם (הקואליציה) ילכו לחקיקה אחראית בנושא, אנחנו נתמוך בה"

בהמשך הוסיף: "בניגוד לשטויות שהם מוכרים לתקשורת, בג"ץ לא אסר עליהם לעשות כלום. הוא נתן להם מספיק זמן לחוקק, ומספיק אפשרויות לקבוע מדיניות. הם פשוט מעדיפים להילחם בבית המשפט הישראלי במקום להילחם בטרור האסלמי".

לפיד התייחס גם להתחממות בדרום, עקף מימין ודרש מישראל להגיב בחריפות נגד הירי היומיומי. "מדינת ישראל לא יכולה להרשות לעצמה פעם אחר פעם להציב לאויבינו קווים אדומים, ואז לא לעמוד בהם. זה מה שקרה מול ההתבססות האיראנית בסוריה. זה מה שקורה עכשיו מול עזה. אנחנו מעצמה אזורית, ולא יכול להיות שהחמאס יתגרה בנו בלי תגובה חריפה", דברי לפיד.

מוקדם יותר הבוקר התכנס הקבינט המדיני-ביטחוני לדון בעניין החזרת גופות המחבלים וקיבל את המלצת היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, לבקש דיון נוסף בבג"צ בנושא גופות מחבלים.

בשבוע שעבר קבעו שופטי בג"צ ברוב של שניים מול אחד, כי המדינה אינה יכולה להחזיק גופות מחבלים ככלי מיקוח נגד ארגוני הטרור, וזאת משום שאין חוק שמתיר לה לעשות כך.

בדיון הבהירו שרי הקבינט שגופות המחבלים לא יוחזרו ושהעקרונות המפורטים בדעת הרוב של השופטים אינם מקובלים.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
לפיד
מוריה | 18-12-2017 13:58
לא מפתיע כלל.לפיד הוכיח שהוא ומפלגתו מצביעים לגופו של ענין ולא לגופה של אופוזיציה או קואליציה.זו לא הפעם הראשונה.יישר כוח.
2
לפיד
אריקו | 18-12-2017 14:31
ככה נוהג מנהיג אחראי שיודע לבל החלטות