8 הרוגים ועשרות פצועים בפיגוע של דאעש בפקיסטן - סרוגים

8 הרוגים ועשרות פצועים בפיגוע של דאעש בפקיסטן

לפחות 8 אנשים נהרגו ועוד 33 נפצעו במתקפה על כנסייה בדרום-מערב פקיסטן. במהלך הפיגוע שני מחבלים פוצצו מטען בתוך הכנסייה ופתחו באש לעבר המתפללים שנכחו במקום. ארגון דאעש קיבל אחריות על הפיגוע הקטלני

author-image
8 הרוגים ועשרות פצועים בפיגוע של דאעש בפקיסטן
  זירת הפיגוע בפקיסטן (צילום: חשבון הטוויטר של אתר New York Post)

הטרור העולמי ממשיך להכות: לפחות שמונה בני אדם נהרגו ו-33 אנשים נוספים נפצעו קשות בפיגוע שהתרחש בכנסייה בעיר כאוותה הנמצאת בדרום-מערב פקיסטן.

בתקשורת המקומית דיווחו כי שני מחבלים, שלבשו חגורות נפץ, הסתערו על בניין הכנסייה בתחילתה של טקס שנערך לקראת חג המולד שיצוין בשבוע הבא. מפקד משטרת פקיסטן, מועזם ג'ה-אנסארי, אמר כי אחד המחבלים פוצץ את מטען החבלה שלבש בשער הכניסה, בזמן שהמחבל השני נכנס לבניין ופתח באש לעבר המתפללים שנכחו במקום. המחבל היורה נפצע לאחר שכוחות המשטרה ירו לעברו, והובהל לבית החולים הסמוך, שם נקבע מותו.

ג'ה-אנסארי שיבח את הפעולה המהירה של כוחות הביטחון, שהוצבו באתר מתוך ידיעה שארגוני טרור מוסלמים נוהגים לתקוף בתי תפילה של מיעוטים במדינה, ביניהם גם הנוצרים. "בלעדיהם מספר הקורבנות היה יכול להיות הרבה יותר גבוה" אמר בראיון לתקשורת המקומית.

כוחות הביטחון פעלו במהירות ועצרו את המחבל (צילום: חשבון הטוויטר של רשת France 24)

כ-400 אנשים נכחו בבניין הכנסייה בזמן המתקפה. עדים לאירוע סיפרו כי שמעו פיצוץ עז, ובעקבותיו יריות. "לא הבנתי מה קורה, זה היה כל כך פתאומי. אנשים פשוט ברחו לפינות המרוחקות ביותר של הכנסייה" תיארה עדת ראייה בראיון לרשת ה-BBC.  "זה היה כאוס. כדורים פגעו באנשים בתוך האולם ללא הפסקה" הוסיף אקיל אנג'ום, שנפצע בידו בפיגוע.

ארגון הטרור דאעש לקח אחריות על הפיגוע הקטלני בהודעה שהועברה באמצעות סוכנות הידיעות של הארגון. למרות הפרסום, בממשלת פקיסטן ממשיכים להכחיש שלדאעש יש התארגנות מבוססת, למרות שהארגון ביצע סדרה של פיגועי טרור במדינה במהלך השנים האחרונות.

הפיגוע הנוכחי העלה ביקורות בקרב ממשלת פקיסטן על ביטחון המיעוט הנוצרי במדינה המוסלמית. "כוחות הביטחון נכשלו בשמירה על ביטחון האזרחים בכלל, והמיעוטים במדינה בפרט" אמר שאמאון אלפרד גיל, המשמש כשר ומייצג את הקהילה הנוצרית בממשלת פקיסטן, בהצהרה לתקשורת. "דרשתי מהממשלה להגביר את הביטחון לכנסיות בכל המדינה- אבל הם נכשלו".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו