קירחת מכאן ומכאן; השכל מאשימה: "מכפישים אותי" - סרוגים

קירחת מכאן ומכאן; השכל מאשימה: "מכפישים אותי"

אחרי שהודיע כי היא מתנגדת לחוק ולבסוף נעדרה מהמליאה ולא השתתפה בהצבעה על חוק המרכולים, מסבירה ח"כ שרן הסכל לציבור את החלטתה. בנוסף, מאשימה גורמים וחברי כנסת ממפלגתה בהכפשתה

קירחת מכאן ומכאן; השכל מאשימה: "מכפישים אותי"

אחרי שהודיע כי היא מתנגדת לחוק ולבסוף נעדרה מהמליאה ולא השתתפה בהצבעה על  חוק המרכולים, מסבירה (רביעי) ח"כ שרן השכל לציבור את החלטתה. בנוסף, מאשימה גורמים וחברי כנסת ממפלגתה בהכפשתה. "חובה עלי להעמיד את הדברים על דיוקם ולספק הסברים לציבור, לאחר ידיעות שונות וסותרות המתפרסמות בנוגע לעמדתי על החוק והתנהלותי בהצבעה עליו בכנסת".

לפי עמדתה של השכל בעניין חוק המרכולים, אסור למדינה לכפות הלכות שבת על אזרחיה, ושאין להפלות בין עיר אחת (ת"א) לשאר הערים בישראל. טענתה, "נושא זה צריך להישאר בתחום סמכותה של כל רשות מקומית". לפיכך הודיעה," לא אוכל לתת את ידי לחוק זה- כך ובמילים אלה".

הצבעה מפורשת נגד החוק, כמוה כהצבעה נגד הקואליציה

אולם הוסיפה: "ברור לי, ואני בטוחה שגם לחברי הליכוד ברור, כי הצבעה מפורשת נגד החוק, כמוה כהצבעה נגד הקואליציה שבה אני חברה, נגד הממשלה שבה אני תומכת, והצבעה נגד ראש הממשלה. ואת זאת לא יכולתי לעשות". משכך, משמעותה של אי תמיכה בחוק היא אחת משתיים: היעדרות או הימנעות. אני נעדרתי.

מתנהל נגדי מסע הכפשה שאותו מובילים חברי כנסת

לדברי השכל,  גורמים וחברי כנסת ממפלגתה מכפישים אותה בעקבות החלטתה שלא לתמוך בחוק המרכולים, "מאז אתמול מתנהל נגדי מסע הכפשה שאותו מובילים חברי כנסת מכהנים יחד עם גורמים שונים במפלגה ובסיעה. אנשים אלה אינם בוחלים בשקרים והשמצות, בעודם מנסים לעשות הון פוליטי על גבי בתקווה לזכות באהדה, תוך מלחמה ממוקדת בחברתם לסיעה. מאבקים פנימיים הם דבר לגיטימי ולעיתים מבורך, הם מאפשרים לתנועה לבחון את דרכה, להתעדכן ולהתחדש. אולם הקמפיין שמתנהל נגדי היום הוא ירידה לשפל המדרגה, הוא פוגע בתנועת הליכוד, ואין בינו לבין ההדר הבית"רי דבר".

השכל משמיכה לתקוף את חבריה לסיעה: "בניגוד למספר חברים בסיעה, מעולם לא ביקשתי דבר תמורת הצבעה, מעולם לא הובטח לי ומעולם לא קיבלתי דבר. כל עמדותיי, בעד או נגד, הנן תמיד ענייניות, ואני דואגת להבהיר אותן לציבור באופן גלוי ושקוף גם כאשר הן אינן פופולאריות. כך נהגתי הפעם, וכך אנהג גם בעתיד".

מקבלת בהבנה ובתשומת לב רבה את הביקורת המושמעת כלפי בימים האחרונים, ולצד זה, מודה לאלפי התומכים שמאז אתמול מציפים אותי במילים חמות ומחזקות.

 

חוק המרכולים

חברים יקרים,בימים האחרונים מתפרסמות ידיעות שונות וסותרות בנוגע לעמדתי בעניין חוק המרכולים והתנהלותי בהצבעה עליו בכנסת. בעקבות פניות רבות שקיבלתי, אני חשה כי חובה עלי להעמיד את הדברים על דיוקם ולספק הסברים לציבור.1. עמדתי בעניין חוק המרכולים היתה תמיד כי אסור למדינה לכפות הלכות שבת על אזרחיה, ושאין להפלות בין עיר אחת (ת"א) לשאר הערים בישראל. טענתי, וזו עדיין עמדתי, שנושא זה צריך להישאר בתחום סמכותה של כל רשות מקומית. לפיכך, הודעתי (בין היתר, בעמוד הפייסבוק שלי, בהודעה לעיתונות וגם בראיון לערוץ הכנסת בבוקר יום ההצבעה) כי לא אוכל לתת את ידי לחוק הזה, כך ובמילים אלה.ברור לי, ואני בטוחה שגם לחברי הליכוד ברור, כי הצבעה מפורשת נגד החוק, כמוה כהצבעה נגד הקואליציה שבה אני חברה, נגד הממשלה שבה אני תומכת, והצבעה נגד ראש הממשלה. ואת זאת לא יכולתי לעשות. משכך, משמעותה של אי תמיכה בחוק היא אחת משתיים: היעדרות או הימנעות. אני נעדרתי.2. מאז אתמול מתנהל נגדי מסע הכפשה שאותו מובילים חברי כנסת מכהנים יחד עם גורמים שונים במפלגה ובסיעה. אנשים אלה אינם בוחלים בשקרים והשמצות, בעודם מנסים לעשות הון פוליטי על גבי בתקווה לזכות באהדה, תוך מלחמה ממוקדת בחברתם לסיעה. מאבקים פנימיים הם דבר לגיטימי ולעיתים מבורך, הם מאפשרים לתנועה לבחון את דרכה, להתעדכן ולהתחדש. אולם הקמפיין שמתנהל נגדי היום הוא ירידה לשפל המדרגה, הוא פוגע בתנועת הליכוד, ואין בינו לבין ההדר הבית"רי דבר. 3. בניגוד למספר חברים בסיעה, מעולם לא ביקשתי דבר תמורת הצבעה, מעולם לא הובטח לי ומעולם לא קיבלתי דבר. כל עמדותיי, בעד או נגד, הנן תמיד ענייניות, ואני דואגת להבהיר אותן לציבור באופן גלוי ושקוף גם כאשר הן אינן פופולאריות. כך נהגתי הפעם, וכך אנהג גם בעתיד.כל פעילותי כחברת כנסת שקופה במאה אחוזים. מדי שבוע אני מפרסמת דו"ח פעילות, ובתחילת מושב הכנסת הנוכחי פרסמתי דו"ח מקיף המסכם את כל פעילותי, כולל נתונים על הצעות חוק, שאילתות, נסיעות, היעדרויות, מקורות מימון וכד'. לכן, איש אינו יכול לטעון שבמעשי מעורבים מניעים זרים או שאני פועלת נגד הליכוד.אני בטוחה שגם ציבור חברי הליכוד ותומכי הליכוד יודעים להעריך התנהלות שקופה ונקיה מאינטרסים אישים ופוליטיים. לצפיה בדו"ח ולהורדה https://bit.ly/2zFFM5B4. אני מקבלת בהבנה ובתשומת לב רבה את הביקורת המושמעת כלפי בימים האחרונים, ולצד זה, מודה לאלפי התומכים שמאז אתמול מציפים אותי במילים חמות ומחזקות.חברים יקרים, מאז שנבחרתי לכנסת פעלתי להגשמת ערכי הליכוד ורוח התנועה. הליכוד, המפלגה הלאומית-ליברלית, היא היחידה בישראל שמשלבת עקרונות של ימין מדיני וליברליזם חברתי וכלכלי. את שני המרכיבים האלה אני מגשימה מדי יום בפעילותי למען ההתיישבות בכל ארץ ישראל, למען חיזוק מעמדה של ישראל בעולם, במלחמה בתעמולה הפלסטינית, למען חיזוק כוחות המגן של ישראל, וגם בפעילותי למען כלכלה חופשית, צמצום הרגולציה, חופש אזרחי וזכויות הפרט.אמשיך לפעול למען מדינת ישראל ואזרחי ישראל, הן בתחום המדיני, הן בתחום הכלכלי והן בתחום האזרחי, בהתאם לרוח הליכוד, המפלגה הלאומית-ליברלית.לראיון המלא בערוץ הכנסת:https://www.youtube.com/watch?v=nuduCvgcI7Yשלכם,חברת הכנסת שרן השכלהליכוד

פורסם על ידי ‏Sharren Haskel שרן השכל‏ ב- יום רביעי, 13 בדצמבר 2017

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
זה סתם אני או שבאופן קבוע
יהודי פשוט | 13-12-2017 22:14
זה סתם אני או שבאופן קבוע ח"כיות, כלומר נשים, חושבות (יותר מעמיתיהן הגברים) שמגיע לנו מהמדינה, ולמדינה אסור לעשות כך וכך לאזרחים, והמדינה צריכה לדאוג לכך וכך וכו' וכו', והרבה פחות מה אני חייבת למדינה כמדינה - אני שוביניסט או שזו המציאות? זה גם מסביר את ריבוי הנשים בשמאל הנוכחי שאינו אלא פרודיה על אופוזיציה. כעת כל כך מובן לי למה זה לא מקומה של אישה, שמשום מה כל הזמן נוטה לצד הזה של המפה הרעיונית.
2
בקרוב תהיה עם קרחת
111 | 15-12-2017 15:17
לכי למרץ שם זה המקום שלך